דף הבית / חדש על המדף / השקרנית והעיר/ גונדר-גושן איילת

השקרנית והעיר/ גונדר-גושן איילת

קטגוריה: ספרות מקור, סיפורת, הוצאה: אחוזת בית

נופר שלֵו היא נערה אפרורית שעובדת בגלידרייה במרכז העיר.
אבישי מילנר הוא זוכה תוכנית ריאליטי שימיו הגדולים מאחוריו.
המפגש ביניהם, בחצר האחורית של הגלידרייה, ישנה את חייהם מקצה לקצה.

הרומן "השקרנית והעיר" מאת איילת גונדר-גושן, אחת הסופרות הישראליות המצליחות ביותר בעולם כיום, מעמיד במרכזו סיפור שמתחיל בטעות תמימה ומתגלגל כמו מעצמו, בלי שליטה. מפגש טעון בחצר אחורית של גלידרייה הופך את נופר מנערה שאיש לא מבחין בה לסמל לאומי, לכוכבת תקשורת שכולם מבקשים את קרבתה. אבל אדם אחד יודע ש"סינדרלה"נהפכה לנסיכה רק בגלל שקר שהתנפח לממדים מחרידים: לביא מימון, נער צנום וחסר ביטחון, הוא העד היחיד למה שבאמת התרחש בחצר האחורית, והוא מעמיד תנאי בפני נופר: אם היא לא רוצה שהוא יחשוף אותה ברבים כשקרנית, היא תצטרך לשלם את המחיר שיבקש. וכך, מה שמתחיל כסחיטה נבזית נהפך לקשר שברירי ומלא תשוקה.

עד מהרה יתברר שברומן "השקרנית והעיר" המציאות כולה ארוגה משקרים– גדולים וקטנים, לבנים ושחורים. שקרים שעליהם בונים מדינהושקרים שהודות להם מתקיימת משפחה. שקרים שפורחים בעידן של פוסט-אמת, וכאלה שסופרו מאז ומעולם, בכל מקום שבו חיים בני אדם.ברחובות הסואנים של העיר הגדולה –שגם היא גיבורה של הספר הזה –מתהלכים חירש-אילם יודע סוד ושוטרת חשדנית, קשישה מרוקאית שמתחזה לניצולת שואהואחות יפה שקנאתה שורפת, וכולם נגלים לנו במבט מצחיק ואכזרי, ובו בזמן מלא אהבת אדם.

"השקרנית והעיר"הוא ספרה השלישי שלאיילת גונדר-גושן. ספריה הקודמים תורגמו לארבע-עשרה שפות כל אחד, וזכו בפרסים, בהם פרס ספיר לביכורים ופרס וינגייט הבריטי. "לה רפובליקה" האיטלקי הכתיר את סגנונה של גונדר-גושן כ"קול נפיץ בדור חדש של סופרים ישראלים". ואכן, ב"השקרנית והעיר" – שנמכר להפצה באחת-עשרה מדינות עוד בטרם יצא בישראל – גונדר-גושן מספרת סיפור שבו התוקפנוּת והקורבנוּת אינן ניצבות משני צדיו של גבול מוסרי ברור, אלא מתלפפות זו בזו, עד שקשה להבחין מי היא מי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אוהב

טניה אוהב שלום מציגה: טיפול בקרן אור לפנים מושלמות

תפריט נגישות