דף הבית / חדש על המדף / בעקבות רוצחי עמי/ אלכס מוריץ מלר

בעקבות רוצחי עמי/ אלכס מוריץ מלר

קטגוריה: זכרונות וספרי זיכרון, שואה, סיפורת, הוצאה: בית עלים

"בעקבות רוצחי עמי" לוקח את הקורא אל עולם שחרב ואיננו עוד: לצ´רנוביץ, עיר הולדתו של מלר, למוגילב, גיא ההריגה אליה נעקרו הוא ומשפחתו, ולביסטריצה. מלר משחזר את המראות הקשים של ילדותו שנרמסה, אך יש בו הכוח להחליף את העולם האכזרי הזה בעולם של שיקום, בנייה, וסיוע ליעדי עם ישראל וההוויה הציונית.
אחרי מסע באוניית מעפילים ומעצר בקפריסין, מגיע מלר לבית-הספר "מקווה ישראל", ומשם לשירות בצה"ל, כלוחם בסיירת מובחרת. עם שחרורו הוא מצטרף לתנועת החרות ומשתתף בהקמת מועדון "אתר" לתרבות, ובמקביל נעשה חבר ב"פרלמנט" המפורסם של ראשון-לציון, שם הוא מתיידד עם אנשי מעש ואינטלקטואלים גם יחד.
גולת הכותרת היא יציאתו לשליחות בדרום אמריקה, שם נוטל מלר חלק במרדף אחרי שלושה צוררים נאצים בכירים, פושעי המלחמה שהשמידו חלק גדול מן העם היהודי, כולל בני משפחתו: אדולף אייכמן, הממונה על הובלת היהודים למחנות ההשמדה, ד"ר יוזף מנגלה, הרופא הרוצח שניהל את ה"סלקציות" באושוויץ, ומרטין בורמן, סגנו של אדולף היטלר.
תגובות קוראים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אוהב

טניה אוהב שלום מציגה: טיפול בקרן אור לפנים מושלמות

תפריט נגישות