דף הבית / חדש על המדף / אהבת חיים/ צורית אידה

אהבת חיים/ צורית אידה

קטגוריה: ספרות מקור, הוצאה: כתר

אהבת חיים הוא רומן על אהבתה הטראגית של אירה יאן לחיים נחמן ביאליק, המסופר מפיה של המאהבת. הציירת אירה יאן, אישה גרושה ואם לבת מתבגרת, מגיעה לירושלים ב-1908 וממתינה שם לאהובה הנשוי, גדול המשוררים העבריים, חיים נחמן ביאליק. אך כאשר מגיע המשורר הנערץ לביקור בארץ ישראל מתנפצת תקוותה שיעזוב למענה את אשתו, ומעט אחרי נסיעתו משיגה אותה מלחמת העולם הראשונה והשליטים התורכיים מגלים אותה למצרים.

עלילת הרומן מתרחשת במהלך ארבע שנות גלותה של אירה יאן באלכסנדריה התוססת והצבעונית, אך זיכרונותיה מחזירים אותה לראשית היכרותה עם ביאליק בקישינב ב-1903, לראשית הרומן החשאי שנרקם ביניהם, לתהפוכות ביחסיהם באודסה, להתכתבות האינטסיבית ביניהם, ולנישואיה לקומוניסט צעיר באלכסנדריה.

רומן זה הוא פרי דמיונה של המחברת, אך הרקע הביוגרפי, ההיסטורי והגיאוגרפי אותנטי, והמחברת נטלה לעצמה חירות לפרשו מנקודת ראותה של גיבורת הסיפור. ספרה האחרון של אידה צורית, "אשתו המנודה", על אשתו של תיאודור הרצל, ראה אור בסדרה כותרים בהוצאת כתר ב-1977. בין ספריה: "עיר הנידחת" "הקרבן והברית" "החיים, האצילות" "שירת הפרא האציל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

אוהב

טניה אוהב שלום מציגה: טיפול בקרן אור לפנים מושלמות

תפריט נגישות