דף הבית / ספרים / שביל בעולם- חילי טרופר

שביל בעולם- חילי טרופר

קטגוריה: גידול ילדים וחינוך, משפחה, רבי מכר - הדרכה ופנאי, עיון, הוצאה: משכל

הדרך בחינוך משולה במידה רבה לצעידהבשביל. חלקו כבר מוטבע בקרקע וחלקו נוצר בטביעות רגלינו. מובן שיש גם דרכים אחרות, הדרך שלנו אינה בהכרח המרכזית, ובוודאי אינההיחידה. היא רק נתיב אחד מני רבים.
השביל מתפתל ומחפש ותוהה וטועה ותועה. לפעמים הוא דוהה ונטמע בתוך סביבתו ולפעמים מתבלט ונראה למרחוק. הוא כמו נרקם בשוליה של המציאות, לא כופה את עצמו עליה ומנסה בצניעות למצוא בה את דרכו. יש בו מתיקות וגמישות ומקום לצמחים להתפזר בו, הוא לא חורש באדמה בבוטות, עוד נותרו בו אבנים שלא סוקלו.
בעבודתנו החינוכית אנו מבקשים להזמין את התלמידים לעלות על השביל, לסמן ברגליהם את השביל שלהם, להתאמץ כדי למצוא את דרכםשלהם.
בחינוך,המאמץ עצמו כמוהוכהבטחה. עצם הנכונות שלנו להתגייס עבור התלמידים, להתמסר אליהם, לחלומותיהם ולשאיפותיהם, לצאת עמם לדרך– כל זאת משמש כהבטחה שיש לה כיסוי. עצם העובדה שאנו פותחים אפשרות, עצם הבחירה להחזיק את התקווה, עצם הדרך הנפקחת לאורך – כל זאת משמש כהבטחה שאפשר להאמין לה. להחזיק בה.

גם כאשר השבילים מתארכים, והם כמובן רצופים מהמורות והפתעות ומורדות ועליות ותפניות צפויות יותר או פחות–אנו מבקשים להאמין שאנו בדרך למקום טוב ונכון יותר. ברגעים הקשים יותר אמרתי לתלמידים את שאמרתי לעצמי: תמשיך, אחרי העיקול תיפתח הדרך.

שביל בעולם הוא ספרו החדש של חילי טרופר, מחבר רב-המכר מקום בעולם, שהיה לספר החינוך הפופולרי ביותר בישראל בשנים האחרונות. ספר מעורר השראה זה צועד בעקבות קודמו אך נוספים בו רבדים וקומות ומרחבים חדשים ובשלים. שביל בעולם הואספר הכרחי לכל מחנך המבקשלצעוד בשבילי החינוך ולהיות דמות משמעותית עבור תלמידיו.

חילי טרופר, לשעבר יועצו המקצועי של שר החינוך ומנהל התיכון "ברנקו וייס" ברמלה, משמש כעת כמנהל החת"ר (חינוך, תרבות, רווחה) בירוחם. כאיש חינוך היה שותף בהקמתם של ארגונים חברתיים שונים, בהם קרן "פסיפס ישראלי" והעמותות "במעגלי צדק" ו"שכן טוב", שעניינן חיזוק השכבות המוחלשות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חזית נמוך

הספר: "אף אחד לא חוזר לבגדד" עכשיו בארץ

תפריט נגישות