דף הבית / חדש על המדף / מה אתה עושה?/ מתתיהו

מה אתה עושה?/ מתתיהו

קטגוריה: ספרות מקור, הוצאה: גוונים/טרקלין/חלונות

"מה אתה עושה?" שואל אותו אביו ביידיש באחת הפגישות ביום שישי בערב, בעיר אחרת, מצדו השני של השולחן. והוא חשב לרגע שמדובר בעסקים, אך אחרי כמה דקות הבין שאביו שאל אותו על הדרך.
נער צעיר עומד במעלה רחוב בדרום תל־אביב בעיצומה של תקופת העימותים לפני הקמת המדינה וחולם על העולם שיכבוש. הוא עובד בשעות אחרי הצהריים, ובכסף שהרוויח קונה לו ולאחיו הקטנים עוגת רולדה, הנאה קטנה שאליה נמלט ברגעים שיכול היה להרשות לעצמו. מתוך הריקנות שהשאירה אחריה המלחמה הגדולה הוא יפרח, יצליח לבנות את משפחתו, יצא אל העולם הגדול ויחתור קדימה על מנת להרוויח את הפרוסה שלו בעוגת ההתחדשות של המדינה.
מה אתה עושה? — רומן רגיש שמצייר תמונת יחסים בין שלושה דורות מנקודות תצפית שונות, כשכל דור, בדרכו שלו, מבקר את הבחירות שנעשו לאורך השנים. בין הבתים הלבנים בסגנון הבאוהאוס והעיר שמהווה בשבילם בועה ורחם עוטף, הם נעים לבד או ביחד במרחבי הזמן, ברחובות שמשתנים עם השנים ובסבך האתגרים שמציבים להם החיים.
הקורא מצרף פרט לפרט לאורך הקריאה, עוקב אחרי הנער שמתבגר, הופך לגבר ובונה משפחה, ומצטרף אליו, כמעט בעל כורחו, לעיסוק בשאלה על נכונות הדרך שמבודדת אותו בתוך עולם סגור שלמעשה משקף את ההתלבטות הגלובלית, ותוהה שמא איננו אלא חלק מסיבוב נוסף של ניסיונות ההיסטוריה להיאחז במקום הזה, עוד ניסוי במעבדה אנושית שאנחנו רק חלק ממנה.
מתתיהו נולד בתל־אביב שהייתה לו לבית ואליה חזר בכל פעם מחדש. הוא גדל על התפר בין העולם הדתי והחילוני עד שבחר בחילוניות אף שלאורך השנים שמר על קשר עין עם הדת. זהו ספרו הראשון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אוהב

טניה אוהב שלום מציגה: טיפול בקרן אור לפנים מושלמות

תפריט נגישות