דף הבית / חדש על המדף / ילדי הלילה/ פול כהן תמר

ילדי הלילה/ פול כהן תמר

קטגוריה: ספרות מקור, הוצאה: משכל

בשנות השמונים של המאה הקודמת, בכפר קטן בסין, נולדת מינג כבת יחידה להוריה. ילדותה המוקדמת והמאושרת טובלת בניחוחות של קטורת ותבשילים ביתיים ובמראות של הרים מוריקים ושדות אורז אינסופיים.

בעקבות מדיניות הילד היחיד, תרים השלטונות הסיניים אחר ילדים שניים במשפחה, כולאים אותם בבתי ילדים, ושם הם עובדים ועוברים "חינוך מחדש". הילדים הללו, מחשש להיתפס, ערים בלילה וישנים ביום, במרתפי הבתים, ולכן נקראים בפי כול "ילדי הלילה".

מינג נמשכת כבחבלי קסם אחר ילדי הלילה האלה. כמותם, היא ישנה ביום ובלילה מתגנבת החוצה בחשאי כדי לשחק איתם ולשהות במחיצתם.

לילה אחד, בזמן פשיטת השלטונות במקום שבו משחקים ילדי הלילה, נלקחת גם מינג עם שאר הילדים, למרות זעקותיה ותחינותיה של אמה כי בתה היא בת יחידה. מינג ושאר הילדים מושלכים באכזריות למשאיות ונלקחים לבית ילדים מרוחק בגבולה הדרומי של סין. ושם, בתנאים קשים של קור, רעב והתעללות פיזית, עוברות על מינג שנות התבגרותה.

נקודות האור היחידות בחייה הן חבריה והקריאה. הגעגועים להוריה ולביתה מעכירים את עולמה מדי יום אך גם מחדירים בה את הרצון העז לברוח.

האם תצליח מינג בניסיונותיה הנשנים להימלט ממקום כלאה ולמצוא עתיד טוב יותר בהונג קונג החופשית? האם תגשים את חלומה לשוב לארץ ששללה ממנה את החופש ולפגוש שוב את הוריה?

ילדי הלילה, הכתוב בשפה חסכנית ומדויקת, הוא סיפור עדין ומלא השראה על גורל, על תקווה ועל אהבה.

תמר פול-כהן, ילידת תל אביב, נשואה ואם לשלושה. משפטנית ועורכת דין. שימשה כדוברת בתי המשפט וכיועצת תקשורת לנשיא בית המשפט העליון, כדוברת במשרד המשטרה ובעיריית תל אביב וכשליחת הסוכנות היהודית בניו יורק.

ילדי הלילה הוא ספרה הראשון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אוהב

טניה אוהב שלום מציגה: טיפול בקרן אור לפנים מושלמות

תפריט נגישות