דף הבית / חדש על המדף / ואתה הנך ומעולם לא היית/ דוד ירושלמי

ואתה הנך ומעולם לא היית/ דוד ירושלמי

קטגוריה: ספרות מקור, הוצאה: אופיר הוצאה לאור

"מהרגע שבו ניהלתי עם נועם, חברי הטוב ביותר, את שיחת הנפש העמוקה ביותר בחיי, שיחה שבעקבותיה ידעתי אושר צרוף בשש השנים הבאות, ירד אלוהי המוזיקה בכבודו ובעצמו ממרום מושבו, אחז בציציות ראשינו והושיב אותנו להשתעשע למרגלותיו".
הספר "ואתה הנך… ומעולם לא היית" משרטט בעדינות, בכנות ובעושר לשוני את מרקם חייו של גיבור הסיפור מתקופת ילדותו, עת הכיר בנטייתו המינית לבני מינו, דרך התבגרותו במסלול זה, עד אובדן אהבתו האחת בתאונת דרכים לפני טקס חתונתם. מכאן ואילך הוא מהלך על שפת תהום המוות, חווה את עוצמת האובדן במסעותיו האפלים בסמטאות האחוריות של תל אביב בניסיון שווא למצוא מרפא ללבו השבור, ואט-אט מוצא את דרכו חזרה אל החיים דרך נתיבי הרוח, בסיוע משפחתו וחבריו ובתמיכתם, עד להשלמתו עם החלל שלעולם לא יתמלא דרך חוויית גילוי האהבה שוב, בזרועותיו של בן זוגו החדש.
"ואתה הנך… ומעולם לא היית" טומן בחובו הרפתקאות של ילדות ותום, התמודדות של גיל הנעורים ועולם רחב של שאלות, תהיות ומחשבות נוקבות על מהות החיים בצל המוות ועל מהות האהבה בצל האובדן בחייו הבוגרים של גיבור הסיפור. בנוסף לעלילה המרתקת מועשר הקורא גם בידע מעולם הרוח השופך אור על משמעות החיים, ובין השאר גם על עוצמת האותיות והשמות: "´שמות עשויים מאותיות בדיוק כמו כל מילה אחרת, ומאחר שהם כאלה, צירוף האותיות הנמצא בשמות הוא מהות הכוחות הקוסמיים הנמצאים בבסיסה של כל נשמה ונשמה´… אני מקווה שאינני מעמיס עליך יתר על המידה", הוסיף נהוראי, מביט בעיניי הנוצצות ובפי הפתוח לרווחה בפליאה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אוהב

טניה אוהב שלום מציגה: טיפול בקרן אור לפנים מושלמות

תפריט נגישות