דף הבית / חדש על המדף / בולענים- יאיר הראל

בולענים- יאיר הראל

קטגוריה: ספרות מקור, הוצאה: מטר
"כבר הייתי צריך למות. מַתִי החמיץ את ההזדמנות ביום הולדתי השבעים וחמישה, על פי הלוח העברי, כך שנגזר עליו לחכות לה בספִירה הרגילה. זהו זמן שאול."
במילים אלה נפתח בולענים, הרומן השני של יאיר הראל. כדי להשתחרר מקללת מותם של אבות המשפחה מזמין המספר, ארכיאולוג במקצועו, את מותו מראש, ביום הולדתו ה-75.בהגיע המועד מתברר כי בין התאריך הלועזי לתאריך העברי של המוות, יש פער של כמה ימים. בזמן שאול זה יוצא המספר למסע אל עברו בניסיון להימלט מהדין שגזר על עצמו. בתחילת דרכו הוא פוגש בלוי ובעוזרו, זוג תימהונים חובבי הרפתקאות שמצטרפים למסעו.

עד מהרה מתברר כי השלושה תרים אחר שרידי תרבות עתיקה של נוודים שגלו מארצם, שאת רישומיה המסתוריים חשף הארכיאולוג בצעירותו. השרידים התגלו מתחת לעיר חדשה שנבנתה על קרקע שיובשה לחופו של ים המלח הגדול, אך לימים נבלעה העיר לתוך תהומות שנפערו תחתיה.

במסעו אל הנופים החיצוניים והפנימיים של חייו, עורך המספר חשבון נפש, ומעלה באוב את יוקרתו המקצועית שהתפוגגה, את קללת אבות המשפחה, ואת אהובתו שעזבה אותו למען חברו הטוב.

בולענים הוא סיפור מסע רב תהפוכות, הכתוב בעושר לשוני ורווי ברגעי חמלה ובפרצי הומור, בגעגועים ובתשוקה, של מי שאין לו מה להפסיד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אוהב

טניה אוהב שלום מציגה: טיפול בקרן אור לפנים מושלמות

תפריט נגישות