דף הבית / חדש על המדף / אישה לוקחת לה מאהב/ כהן שגיא דניאל

אישה לוקחת לה מאהב/ כהן שגיא דניאל

קטגוריה: ספרות מקור, הוצאה: כרמל

חייה של מונה לייבניץ מתערערים עד היסוד ביום חורפי אחד בשנת 2005, לאחר שהיא ובעלה, עמנואל לייבניץ, מזמינים פסנתרן צעיר ומוכשר מבודפשט להופיע בווילה שלהם בהרצליה.
מרגע זה ואילך הולכים הדברים ומשתבשים; פיסות מידע על חייו הכפולים של הבעל מתחילות להיחשף ומטלטלות את חייה הנינוחים של מונה, שאותם היא מבלה בגלריות ובבתי קפה בתל אביב.
הסיפור מסתעף כאשר חברתה של מונה, אלמנה בשם חוה, נעתרת לבקשתו של מאהבהּ, להגיע לניו יורק ומקבלת את הצעתו לנהל עסק קטן ומפוקפק שקיבל בירושה. זמן קצר לאחר מכן הנשים העובדות במקום יוצאות לדרך חדשה ומזמינות את מונה אובדת העצות להצטרף אליהן.
עברו של העסק הקטן מתחיל לרדוף את הנשים כאשר אנדי, הונגרייה עשירה הנמשכת אחר המגיה והכישופים, מתוודעת להיסטוריה המשותפת של העסק ושל משפחתה.

אישה לוקחת לה מאהב הוא רומן רב פנים, השוזר יחד את סיפוריהן של שלוש נשים בפרק השני של חייהן, כשהן מותירות מאחוריהן בעלים ומאהבים בניסיונן להחזיר את השליטה לידיהן ולהרגיע את אי-השקט המקנן בהן.
עלילתו עתירת הדמיון של הספר נפרשׂת על פני שנה אחת, שבה מתלכדים ומגיעים לשיאם קווי העלילה שכהן-שגיא טוֹוֶה במיומנות;
הרומן חובק גם את עברהּ המורכב של כל אחת מן הדמויות, הנחשף לקוראים ככל שהסיפור מתפתח.
העלילות המפותלות והדמויות האקסצנטריות, המעוצבות בלשונו העשירה של המחבר, מטלטלות את הגבול הדק ממילא שבין דמיון למציאות ובין שפיות לטירוף. כך נסחפים הקוראים לסיפור מעשה פרוע ונועז. ייחודו של הרומן מתגלה לא מעט גם בדמויות השוליות ובאנקדוטות האזוטריות, שמצליחות "לגנוב את ההצגה" ולעורר סקרנות, אמפתיה ולעתים אף צחוק. גם ברגעים אלה נגלית הרגישות הרבה של הקול המספר, ונחשפים חוטי העצב והחמלה שמארגנים את הסיפור לכדי יצירה טרגית ואופטימית כאחת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אוהב

טניה אוהב שלום מציגה: טיפול בקרן אור לפנים מושלמות

תפריט נגישות