n
דף הבית / בקעת אונו / נדל"ן בקעת אונו / קריית אונו על המפה : פרויקט מגורים בגישה קהילתית

קריית אונו על המפה : פרויקט מגורים בגישה קהילתית

מאז הוקמה בשנות ה־60 הייתה שכונת קראון דוגמה לתכנון צופה פני עתיד, בזכות הגישה הקהילתית והעוטפת n היום השכונה הנמצאת בלב אזור הביקוש, ומחדשת את פניה עם פרויקט "עלמא" של קבוצת כנען בקריית אונו. עו"ד שיר הספרי ממתגת ערים ונדל"ן מספקת אינפורמציה על עיר בשגשוג

אונו
קרדיט הדמיות: 3Ddesign קבוצת כנען

קריית אונו נמצאת במגמת התרחבות וצמיחה, ונמצאת נכון להיות בראש רשימת הערים המתחדשות ביותר בישראל. העיר שנמצאת בלב אזור הביקוש, מונה כיום כ־43,000 תושבים, ועל־פי תוכנית המיתאר העירונית לשנת 2040, היא צפויה להכפיל את אוכלוסייתה. עד לשנת היעד גם שטחה עתיד לגדול בעוד כ־800 דונם.

בתוך כך מתוכננות בעיר שלוש שכונות חדשות: נאות אריאל שרון, שכבר נמצאת בהקמה בין כביש גהה לאוניברסיטת בר־אילן ולכפר אז"ר, תכלול כ־13 מגדלי מגורים, פארק וקריית חינוך, כחלק מצבר השכונות הדרומיות של העיר עתידות לקום שתי שכונות נוספות בתחום מחנה תל השומר, אשר מתוכנן לעבור לדרום הארץ. בתחום המחנה קיימות תוכניות מאושרות, אשר צפויות להוסיף לעיר כ־4,300 יחידות דיור – שכונת צומת סביון ושכונת האקליפטוס, המאופיינות בבנייה רוויה. לצד הפיתוח המתוכנן במרכז העיר ובשכונות החדשות, תוכנית המיתאר מציעה שמירה על ליבת העיר הוותיקה ועל מתחמי בינוי וערכים הראויים לשימור. כמו כן מציעה התוכנית הגדלה של שטחי התעסוקה והמסחר באזורים הגובלים בקו הסגול של הרכבת הקלה ובסמוך למטרו. זאת לטובת חיזוק הבסיס הכלכלי של העיר, אשר שטחי התעסוקה המאושרים בתחומה טרם מומשו.

בשנת 2018 הוקמה בקריית אונו מינהלת התחדשות עירונית, ומאז, לצד פיתוח שכונות חדשות ברחבי העיר, מובילה המינהלת תהליכי התחדשות עירונית במסלולי פינוי־בינוי ותמ"א 38. המשמעותי שבהם הוא התחדשות רחובה הראשי של קריית אונו – לוי אשכול, החוצה אותה מצפון לדרום, ולאורכו קיימים עשרות בנייני רכבת ישנים ונוטים ליפול. תוכנית המיתאר העירונית מחזקת את תהליכי הפיתוח של הרחוב, תוך מתן דגש לעירוב השימושים בו ולאיכות המרחב הציבורי. במסגרת התוכנית, מוצעת הרחבה של צירי המסחר לכיוון רחוב שלמה המלך ולכיוון דרך לוד (כביש 461).

קריית אונו ממוקמת בלב המדינה, בין כביש 4 לכביש 40, במרחק 15 דקות נסיעה לכביש 6, ובעתיד מתוכנן לעבור בה גם הקו הסגול של הרכבת הקלה, שיחבר אותה לגוש דן.

אחת מהשכונות שעוברות מתיחת פנים היא קראון, הממוקמת במתחם לוי אשכול בדרומה של העיר. קראון הוקמה בשנות ה־60 של המאה הקודמת, ומעניין לדעת כי כבר בשלב תכנון השכונה הטמינו את כבלי החשמל וצנרת הגז, דבר שהיה חריג באותם ימים בארץ. חשיבה חדשנית הוטמעה גם בתכנון גני הילדים ובתי הספר, כך שמיקומם הוא במרחק הליכה מבנייני המגורים, ללא צורך בחציית כביש.

כ־3,000 יחידות דיור מונה כיום השכונה, שכוללת סניפים של ארבע קופות החולים לצד מוסדות חינוך לכל הגילאים: גני ילדים, שני בתי ספר יסודיים, חטיבת ביניים, תיכון ומכללה אקדמית. כמו כן פועלים בה מוסדות חינוך בלתי פורמליים ומרכזים קהילתיים, בהם שבט צופים, קן הנוער העובד והלומד, סניפים של תנועת כנפיים של קרמבו ותנועת בני עקיבא, מועדון הנוער יאנוש ומתנ"ס.

כשכונה קהילתית באופייה, מציעה קראון לא מעט שטחים ירוקים ופתוחים, ביניהם פארק בר יהודה, שנמצא בימים אלה בתהליכי שדרוג, פארק צה"ל, פארק שטרן וגינות רבות.

בהיבט המסחר נהנים תושבי השכונה מקניון קריית אונו הגדול, שנמצא בקרבת מקום.

קבוצת כנען היא אחת מהחברות הגדולות שמחדשות את המרחב העירוני במרכז העיר. לאחרונה יצא לדרך פרויקט "עלמא" בתכנון משרד פייגין אדריכלים, אותו קידמה החברה למעלה מעשור שנים. הפרויקט ייבנה על ציר רחוב לוי אשכול, בצד של המספרים האי זוגיים, בין מספר 129 ל־181.

232 משפחות מפונות מבתיהן לצורך הריסתם של 11 בנייני רכבת ישנים ובניית 755 יחידות דיור ב־10 בניינים. יחד עימם יוקמו כ־5,000 מ"ר שטחי מסחר ו־1,500 מ"ר שטחי ציבור.

שמו של הפרויקט – עלמא (שפירושו עולם בארמית), נבחר מתוך התפיסה, שפרויקט מגורים הוא הרבה מעבר לבניינים עם דירות, והוא חלק ממרחב עירוני קהילתי, מתוך הסתכלות הוליסטית שמספקת מענה לכל צורכי הדיירים בכל גיל ושלב בחיים ועל־פי הסטטוס שלהם. מדובר בקונספט מגורים שלם בסגנון עירוב שימושים, הכולל מגורים עם קומת מסחר לשירות הדיירים. כפועל יוצא, הפרויקט מתאים למגוון סוגי אוכלוסיות, ובאופן מיוחד למשפחות צעירות עם ילדים, משפרי דיור מהעיר ומהסביבה המחפשות מגורים בקהילה, הגיל השלישי ומשקיעים.

תמהיל הדירות כולל יחידות מסוגים שונים, מ־2 ועד 6 חדרים וכן מיני פנטהאוז ופנטהאוזים ענקיים, כאשר מחירן של דירות 3 חדרים חדשות החל מ־2.3 מיליון שקלים.

 

ב
צילום: יח"צ לימור כרסנטי. עו"ד שיר הספרי, ממתגת ערים ונדל"ן

 

"הביקושים לדירות במרכז הארץ הם גבוהים ביותר, קשיחים ולא צפויים להשתנות בשנים הקרובות. מסיבה זו חשוב לשים דגש על חיזוק מרכזי הערים ובפרט באזורי הביקוש", מסביר איל הנדלר, יו"ר ובעלים קבוצת כנען. "בשנים האחרונות גם רשויות התכנון ובעיקר הוועדות המקומיות וראשי הרשויות רואים ומבינים את החשיבות הרבה של חיזוק וציפוף מרכזי הערים ושמים על כך דגש. כחלק ממדיניות החברה אנו מאמינים שהתחדשות עירונית ופינוי־בינוי בפרט של מתחם ישן, שכבר אינו ראוי למגורים, ובנייה של פרויקט מגורים חדש ומודרני במקומו, היא בראש ובראשונה בשורה בעלת ערך חברתי, ואנו גאים כחברה יזמית ליטול בכך חלק".

לדבריו, עבור כל אותם האנשים המתמודדים עם צרכים מיוחדים ובעיית ניידות, הוספת מרפסת, מעלית וחנייה היא צורך אמיתי להתנהלות יומיומית בכבוד ושיפור איכות החיים. נוסף על כך "העובדה שערכם של הנכסים מושבח בערכים גבוהים מעצם תהליך הפינוי־בינוי, ומתוקף בעלות על דירה חדשה וגדולה יותר, לעיתים בעשרות מטרים נוספים, הוא נדבך נוסף וחשוב בפני עצמו, שיכול לשפר את איתנותם הכלכלית של הבעלים ואת איכות חייהם כתוצאה מכך", מסכם הנדלר.

קבוצת כנען היא חברה יזמית מהוותיקות בישראל בתחום ההתחדשות העירונית. בימים אלה מקדמת הקבוצה הקמתן של יותר מ־4,000 יחידות דיור – בשלבי תכנון, ביצוע ושיווק מתקדמים. זאת בין היתר באמצעות יועצים וקבלנים מהשורה הראשונה. הקבוצה הוקמה על ידי אייל הנדלר, מאיר טל וניב רום, ולצד ייזום פרויקטים חדשים בתחום הבנייה למגורים, היא מקדמת פרויקטים רחבי היקף במסגרת התחדשות עירונית ב־12 מתחמי פינוי־בינוי ומעל 10 פרויקטים של תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) ברמת גן, ירושלים, קריית אונו, תל אביב, נס ציונה, גבעת שמואל, הרצליה, נתניה, חיפה ועוד.

לאחרונה סיימה החברה לאכלס ולשווק את פרויקט הפינוי־בינוי הראשון בשכונת גן ערמונים ברמת גן, המונה 168 יחידות דיור חדשות.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

20221207_142838

אור יהודה: הזווית של ליאת לפתרון משבר הדיור

תפריט נגישות