n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: ליאת שוחט דורגה במקום ה-8 בישראל בקידום התחדשות עירונית

אור יהודה: ליאת שוחט דורגה במקום ה-8 בישראל בקידום התחדשות עירונית

מגזין "מגדילים" בחן את כלל ראשי הערים וזיהה את העבודה שמתבצעת באור יהודה עם קידומם של 16 פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית והליווי החברתי הייחודי שמבצעת העירייה

ליאת שוחט
ליאת שוחט. צילום: דרור סיתהכל

ראש עיריית אור יהודה, דורגה בשבוע שעבר במקום השמיני בישראל בקידום התחדשות עירונית, זאת לאחר שאתר "מגדילים" בחן את כלל ראשי הערים והציב את אור יהודה כעיר מובילה בנושא. ההוקרה הוענקה לשוחט בשבוע שעבר במסגרת כנס הנדל"ן השנתי "ישראל מתחדשת" שערך האתר.

"לא פחות מ-16 פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית מקודמים באור יהודה", מציינת ראש העיר, ליאת שוחט. "אני שמחה שתנופת הפיתוח נראית היטב מכל מקום. זו הזדמנות להודות לעובדי אגף ההנדסה בראשות אדר' ליאת בן אבו ולמנהל מנהלת ההתחדשות העירונית, נתי רייכר, שעובדים מסביב לשעון כדי לקדם את כלל הפרויקטים עם ראייה קדימה אל עבר התפתחותה של העיר והמשמעויות הרבות של מהלך שכזה, כולל חידוש תשתיות עירוניות, טיפול במענים בתחום מבני הציבור והחינוך וכדומה.

 

"מהיום הראשון שלי בתפקיד הצהרתי שהתחדשות עירונית תתבצע תוך מתן מענה מקיף לצורכי התושבים", ממשיכה שוחט. "זו גם הסיבה שאור יהודה הפכה עם השנים למודל לחיקוי בתחום הליווי החברתי, אחד הנושאים שמסבים לי גאווה רבה. לפני כחצי שנה נהרס המתחם הראשון ברחוב הכלנית, אבל הפרויקטים הבאים מידפקים על הדלת וקורמים עור וגידים בקצב מהיר. הם מורכבים, הם מאתגרים – אבל אין לי ספק שנצלח אותם יחד".

 

כרמלה קופר, עורכת ראשית של אתר מגדילים מציינת כי מטרת הבדיקה לא הייתה לבדוק היכן נבנו הכי הרבה יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית, אלא לאתר את ראשי הערים שנרתמו לנושא ומשקיעים מאמצים רבים לקידום ההתחדשות העירונית בעירם . לדבריה, בשלב הראשון עלו לבחירה באמצעות סקר ארצי שבו השתתפו למעלה מ-44  ראשי ערים, אשר עמדו בקריטריונים שנקבעו בתקנון והתבססו על נתוני הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. מדובר בערים בהן התקבלו היתרים לבנייה של מעל 200 יחידות דיור במסגרת פינוי־בינוי; ערים בהן היתרים לבנייה של מעל 40 יחידות דיור במסגרת תמ"א 38; ערים בהן אושרו תוכניות במתחמי התחדשות עירונית במהלך חמש השנים האחרונות וכדומה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות