n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / קריית אונו חותמת עם שר השיכון על הסכם מסגרת למימון ע"י המדינה של תשתיות תומכות התחדשות עירונית

קריית אונו חותמת עם שר השיכון על הסכם מסגרת למימון ע"י המדינה של תשתיות תומכות התחדשות עירונית

עיריית קריית אונו תקבל סיוע כספי לצורך הקמת התשתיות, נוכח תהליכי ההתחדשות שבתחומה. היתרי הבנייה יונפקו לפרויקטים מתקדמים, בעיקר אלה של פינוי בינוי

חתימה על ההסכם עם שר השיכו
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין וראש העיר קריית אונו ישראל גל. צילום: עיריית קריית אונו

לפני מספר ימים התקיים במכון ון ליר בירושלים טקס חתימת הסכם מסגרת עם עיריית קריית אונו במעמד שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, זאת בעקבות החלטה משותפת של המשרד והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, על יצירת הסכמי מסגרת לרשויות במסגרת התחדשות עירונית.

יצוין כי קריית אונו הייתה העיר הראשונה במדינה שהובילה תהליכי התחדשות עירונית ופרוייקט רחוב שאול המלך בעיר, שהקמתו החלה לפני כ- 20 שנה, היה פרוייקט הפינוי – בינוי הראשון במדינה. כעת, החלו במשרד השיכון לעודד את הרשויות לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות ובבניינים ישנים ומוזנחים. מדובר בהסכמים שבמסגרתם תממן המדינה את התשתיות שנמצאות בזיקה ישירה לתהליכי ההתחדשות עירונית, על פי מכפלה שנקבעה לשם כך. בזכות כך, תקבל עיריית קריית אונו סיוע כספי לצורך הקמת התשתיות, נוכח תהליכי ההתחדשות שבתחומה. על פי ההסכם, היתרי הבנייה יונפקו לפרויקטים מתקדמים, בעיקר אלה של פינוי בינוי.

במעמד החתימה השתתפו ישראל גל, ראש העיר קריית אונו, חיים סופר, מנכ"ל העירייה, אלון רום, היועץ המשפטי לעירייה, צבי לוין, מהנדס העיר, ורות נורמן זק, מנהלת ההתחדשות העירונית בעיר .

ישראל גל, ראש העיר: "מדובר בבשורה של ממש. עכשיו תוכל קריית אונו לקבל תקציב לתשתיות בפרויקטים של התחדשות עירונית. עד כה, בעשרים השנים האחרונות, העירייה מימנה את כל עלויות התשתיות הציבוריות בפרויקטים אלה ואילו כעת התקציב יוזרם חזרה לקהילה בצורת תשתיות ציבוריות, והפעם במימון המדינה".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות