n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / קריית אונו: החדר הקסום של מיכל

קריית אונו: החדר הקסום של מיכל

בבניין אגף השירותים החברתיים,ברחוב שטרן 1 בקרית אונו ממוקם חדר הטיפולים של מיכל. חדר אליו מגיעים ילדים ונוער בני 18-6, שנפגעו מאלימות במשפחה. החדר מאפשר מרחב של בטחון, אחזקה, פתיחות ושקט

החדר של מיכל
החדר של מיכל. צילום: אגף השירותים החברתיים, עיריית קריית אונו

חדר הטיפולים של מיכל ממוקם "במרכז לשלום המשפחה" בבניין אגף השירותים החברתיים המרשים ברחוב שטרן 1 בקריית אונו.  מידי יום ביומו מגיעים אליו ילדים ונוער בני 18-6, שנפגעו מאלימות במשפחה באופן ישיר או עקיף ונושאים עימם את הטראומה.

החדר של מיכל 4
החדר של מיכל
צילום: אגף השירותים החברתיים, עיריית קריית אונו

חדרה של מיכל הוא קסום וצבעוני, מושך ילדים ובוגרים כאחד אך מכוון לצרכי הילדים ולרגשותיהם. החדר מאובזר בכל טוב ילדי, למשל: תחפושות, משחקים מגוונים, תיאטרון בובות, חומרי יצירה ובעיקר הרבה לב, נשמה ונתינה.

החדר של מיכל 3
החדר של מיכל
צילום: אגף השירותים החברתיים, עיריית קריית אונו

החדר מאפשר מרחב של בטחון, אחזקה, פתיחות ושקט. במשך שעה טיפולית בשבוע מתאפשר לכל ילד וילדה המגיעים לטיפול להיות בחופש של התמסרות בתוך מרחב טיפולי בטוח ונעים וחשוב מכל, בתוך תחושת "הביחד" שנרקמת בין הילד לבין המטפלת, עו"ס מיכל עובדיה.

במרחב הטיפולי נעשית עבודה על הרחבת היכולת הרגשית של הילד, תיעול כעסים, בניית מרחב בטוח עם יחסי אמון וקבלה, חיזוק כוחות אגו, תחושת מסוגלות ובטחון עצמי וכן, נעשית עבודה של חיזוק חשיבה עצמאית. טכניקות הטיפול בהן עושה מיכל שימוש הינן מגוונות ויצירתיות ובתיאום לאופיו ורצונו של הילד: אפשר לדבר ולשתף, לשיר ולרקוד, להציג בתוך משחק תפקידים, לשחק במשחקי קופסא או במשחקים סימבוליים ואפשר גם לשתוק ביחד.

החדר של מיכל 2
החדר של מיכל
צילום: אגף השירותים החברתיים, עיריית קריית אונו

בחדר הטיפול אף ניתנות על ידי מיכל הדרכות הוריות לאם ולאב בנפרד, כך שהתהליך הטיפולי נעשה בשיתוף, בתמיכה ובהעלאת המודעות להורות מכוונת לצורכי הילד ולהרחבת יכולת המודעות וההתבוננות של ההורים כלפי עצמם וכלפי הילד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. רונית שורץ

    מקסים!
    מיכל עושה עבודה נהדרת וכל כך חשובה עם הילדים וההורים .רמעריכה מאוד!
    רונית שורץ, מנהלת המרכז לשלום המשפחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות