n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה, גני תקווה וקריית אונו נערכות לחורף

אור יהודה, גני תקווה וקריית אונו נערכות לחורף

נכון שעוד שמשי בחוץ, אבל המגמה יכולה להתהפך בשבוע. בעיריות אור יהודה, קריית אונו וגני תקווה נערכו מבעוד מועד לקראת העונה הגשומה שתגיע במהרה

ניקוי קולטנים. צילום: אגף שפ"ע
ניקוי קולטנים. צילום: אגף שפ"ע

קריית אונו: לקראת החורף והגשמים, דאגו באגף שיפור פני העיר בקריית אונו, לנקות ולהכין את תשתיות העיר ומתקניה לשינוי הצפוי במזג אוויר. לצורך כך, בוצעו עבודות תחזוקה יזומות ושוטפות: ניקוי קולטנים בכל רחבי העיר, בדיקה וסידור גגות במוסדות העירייה, בבתי ספר ובגני הילדים, איטום גגות כשנדרש, וניקוי יסודי של מרזבים ובורות חלחול. בנוסף, נגזמו עצים, שעלולים להוות מטרד בטיחותי, ודוללו ענפים בפארקים מאותה סיבה. גם ההצללות בגנים הציבוריים ברחבי העיר חוזקו והוכנו לקראת רוחות החורף. בעירייה קוראים לתושבים, ברוח הדברים, להיערך כראוי לחורף, ולהיות מודעים לסכנות ולמניעתן באמצעות פעולות פשוטות, כגון: בדיקת עציצים שעומדים על אדני חלונות שעלולים להוות סכנה להולכי רגל, קיבוע פרגולות, חיזוק קולני שמש על גגות וכו'. 

עמי כחלון, סגן ראש העיר ומחזיק תיק שיפור פני העיר: "בכל שנה אנו דואגים להכין את העיר לחורף מבעוד מועד כדי לא להתמודד עם השלכות קשות של סערות אפשריות. בתוך כך, אני פונה לתושבי העיר בבקשה לדאוג לסביבה בטוחה עבור עצמם, וגם במרחב הביתי והציבורי הקרוב לביתם, עבור העוברים ושבים."

גני תקווה: כחלק מההיערכות למזג האוויר הסוער גיבשו במועצת גני תקווה נוהל היערכות מקיף שמופץ לכל המחלקות. הנוהל, שעודכן בחודש האחרון, מפרט במדויק מה המשימות שעל כל מחלקה לבצע כדי להתמודד עם הצפות, שיטפונות ורוח.
במקרה של מזג אוויר סוער יוקם בגני תקווה "מטה סופה", שיופקד על הפעלת הגורמים העירוניים האחראים לטיפול בתקלות ובמפגעים שנגרמו. המטה יורכב ממנכ"ל המועצה, מנהל אגף התפעול, קב"ט המועצה ועוד נושאי תפקידים מרכזיים.
בינתיים בוצע ניקוי לקולטני מי הגשם ברחבי היישוב כמו גם למערכת תיעול מי הגשמים, בנקודות שנחשבו כמועדות לפורענות ברחוב הרמה וברחוב הגליל. כמו כן בוצעו ישיבות עם משטרת ישראל והוחלט על הצבת מחסומים בכבישים במידה ויהיו הצפות בגני תקווה.
במקביל, ובכפוף למזג האוויר הסוער, יועמדו כוננים לכל תרחיש. שילוט הוסר ממקומות גבוהים ברחבי היישוב וגדרות קובעו למקומן, בדגש על אתרי בנייה הפרוסים במקומות שונים.
כמו כן בוצע גיזום של עצים וענפים שנטו ליפול, כמו גם לכאלה שהיו בסמוך לעמודי חשמל. כל שאר מחלקות המועצה נדרשו לבדוק את תקינות הציוד לשעת חירום ולרענן נהלים, כמו במקרה של חלוקת ציוד חורף לאנשים עריריים או לנזקקים. בכל הקשור למוסדות החינוך בגני תקווה, הם נתבקשו לבצע סריקות כדי לאתר מוקדי סיכון אפשריים, לנקות מרזבים ולהחליף רעפים שבורים או סדוקים.

אור יהודה: במסגרת ההיערכות, ביצעה העירייה מספר פעולות מקדימות, כמו ניקוי הקולטנים בכבישים, ובמיוחד במקומות הרגישים, גיזומי עצים מסוכנים ברחבי העיר, בדיקת קווי החשמל הצמודים לעצים שעלולים לפגוע במתח חשמל וגיזומם באמצעות חברת החשמל, בדיקת מערכות תאורת הרחוב, ניקיון מרזבים במוסדות העירייה ו"נפגשים" מרכזים קהילתיים ופתיחת תעלות ניקוז מרכזיות בעיר. העירייה נערכת לקראת ימי הגשמים לתגבר את הצוותים שנמצאים בשטח.

בימים אלו מקימה העירייה מובלי ניקוז בהשקעה כספית גדולה, כל זאת כדי לאפשר זרימת מים תקינה מצפון לדרום. בימים אלו מתקיימות העבודות ברחובות יגאל אלון והחלוצים, שני צירים מרכזיים של המובל שהעבודה עליו באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח אור יהודה צפויה להסתיים בעוד כשנה.

ראש העיר, ליאת שוחט: "על רקע ההתחממות הגלובלית שגורמת לירידת גשמים משמעותיים בפרקי זמן קצרים, אנו עושים הכול כדי להגיע מוכנים אל הימים הללו, ובמקביל מקדמים בשנה האחרונה את העבודות להקמת מובלי הניקוז שיקלו משמעותית על העברת מי הגשמים אל נחל איילון".

היערכות לחורף באור יהודה. צילום: דוברות העירייה
היערכות לחורף באור יהודה. צילום: דוברות העירייה

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות