n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / יהוד: "הגענו למצב שבו דיירי המתחמים נכנסים לחרדות שמא יתמוטט לנו בניין"

יהוד: "הגענו למצב שבו דיירי המתחמים נכנסים לחרדות שמא יתמוטט לנו בניין"

נציגי מתחמי ביאקובסקי – קדושי מצרים – והרצל 2 4 6 ביהוד דורשים מהעירייה לקדם את הפינוי בינוי במתחמים. לדבריהם הסחבת בעניינם נמשכת עשור: "כל שנה מחדש הובטח לנו שבשנה הבאה הפרויקט ייצא לדרך"

סדקים בבניין בקדושי מצרים
סדקים בבניין בקדושי מצרים

לישיבת המועצה של עיריית יהוד מונוסון, שהתקיימה ביום שני בערב הגיעו מעל 200 תושבים נזעמים שבאו למחות על הסחבת  לדבריהם, במתחמי ביאקובסקי – קדושי מצרים – והרצל 2 4 6. איציק בלמס שהוא נציג ביאקובסקי, דני רוזנפלד נציג קדושי מצרים ורות ג'רבי נציגת 2 4 6 מסבירים מדוע התארגנו ובאו למחות: "אנחנו למעלה מ-10 שנים במאבק עיקש מול הרשות לקדם את התכנית של הפינוי בינוי של המתחמים. כל שנה מחדש הובטח לנו שבשנה הבאה הפרוייקט ייצא לדרך. כל שנה זה ממשיך ונדחה. הבניינים מלאים סדקים, חדרי המדרגות מפורקים, הדיירים בלחץ, אפילו שמו עמודי תמיכה בבניין אחד. וגם בהרצל 642  כל הבניין נמצא בחיזוקים, שם המצוקה גדולה יותר.  אנחנו רוצים שיזדרזו עם הגשת התכנית ויישומה. נמאס לדיירים מהסחבת. אנשים לא מאמינים לכל ההבטחות. המזל של התושבים שיש את הנציגות שעושה את העבודה בשבילם, כי אחרת שום דבר לא היה זז".

 

 

עמודי תמיכה
עמודי תמיכה בויצמן 59 במתחם קדושי מצרים. צילום: פרטי

 

ההפגנה בישיבה
ההפגנה בישיבה

בנוסף, קיבלו חברי מועצת העיר מכתב מנציגי המתחמים אשר מבקש מהם להתערב ולהתחיל להניע את הפרויקטים של הפינוי בינו במתחמים הנ"ל ועל השתלשלות העניינים: גענו למצב שבו דיירי המתחמים כבר חוששים לחייהם ונכנסים לחרדות שמא יקרה אסון בעיר ויתמוטט לנו בניין על ראשי התושבים שגרים בבנינים הרעועים והשבורים. מיותר לציין שהבניינים הנ"ל בני יותר מ- 50 שנה והם מראים סימנים של אי עמידה על יסודותיהם ומתפוררים מדי יום ויומו ומיותר לציין גם שהבניינים סובלים מסדקים בתוך הדירות שהדיירים מבצעים תיקונים קוסמטיים בלבד להרגיש נוחות פרטית בלבד. מזה יותר מעשור שאנו חברי הוועדים של המתחמים ביחד עם היזם שלנו יהודה כתב

"מקבוצת כתב" מלווים את הפרויקטים שלנו מדי יום ויום מול עיריית יהוד, מול המנהלת (שכבר איננה) ואל מול ראשת העיר יהוד יעלה מקליס ומהנדסי העיר למיניהם.

בשנת 2019 נערך בעיר סיור עם העירייה ונציגי רמ"י והיזם וענת לרנר מהמנהלת. הסיור נערך

במתחמים ביאקובסקי קדושי מצרים והרצל 2 4 6 . בסיור בחנו אנשי רמ"י את המבנים ואיך שהם

נראים והמסקנה היתה שהבניינים לא ראויים למגורים וצריך לקדם את הפרויקטים פינוי בינוי מה יותר

מהר. בשנת 2020 היה מה שנקרא שולחן עגול במשרדי הממשלה בירושלים ונכחו בו כל המי ומי,

נציגות הותמ"ל, מנהלת רמ"י , אדריכלים , יועצי בטיחות, חברת החשמל, יועצי תנועה, ראשת

העיר יהוד יעלה מקליס , ענת לרנר מהמנהלת, נציגות הדיירים ועוד. ניגשנו לעבודה הנציגויות היזם "קבוצת כתב" ועם ענת לרנר והמנהלת וכמובן בחסות ראשת העיר ונתבקשנו להחליף אדריכל ולהכין תכניות חדשות למתחמים. בשנה האחרונה בהנחיית רמ"י נתבקשה העירייה לשבת עם היזם ונציגי רמ"י להגיע להבנות בכל מה שקשור למיצוי של הפרויקטים ולהביא אותם לידי ביצוע ואכן הגיעו להסכמות. לפני כחודשיים נערכה פגישה בין רמ"י היזם והעירייה לקדם את הפרויקט. במהלך השיחה התבקשנו לשנות את התכניות של המתחמים ושהעירייה רוצה לבדוק שוב את יתכנות הפרויקטים. אנו נציגות הדיירים ובשם כל דיירי המתחמים ביאקובסקי, קדושי מצרי, והרצל 2 4 6 דורשים מכם להתחיל לעבוד ולעשות כל שניתן לקדם את הפרוייקטים שלנו

מאסנו כבו בסחבת. אנו דורשים להעביר בהקדם את אישור התכניות במועצת העיר".

מהעירייה נמסר:

"ראש העיר וחברי המועצה פועלים לקידום ההתחדשות העירונית בעיר בהתאם לתכנית האב העירונית להתחדשות עירונית, בכדי להבטיח פיתוח עירוני איכותי הנותן מענה של תשתיות, גני ילדים ובתי ספר, מבני ציבור ושטחים ירוקים.

תכנית מתחם ביאקובסקי – קדושי מצרים – הרצל הוגדרה מראש כתכנית לא כלכלית הנדרשת לפתרון של "קרקע משלימה" בכדי להוציאה לפועל.

לאחר משא ומתן ארוך עם רשות מקרקעי ישראל ועם היזם, הצליחה העירייה לקבל "קרקע משלימה" בזמינות מיידית לקידום התכנית.

עם מציאת פתרון ל"קרקע המשלימה" אשר היוותה תנאי הכרחי לקידום התכנית, הודיעה ראש העיר לועדה הארצית למתחמי דיור (ותמ"ל) כי היא מבקשת לקדם את התכנית להפקדה.

מועצת העיר שהתכנסה ביום שני, אישרה את הצעת ראש העיר לקידום מתחם ביאקובסקי – קדושי מצרים – הרצל בתוספת "קרקע משלימה" במגרש 305 בתמ"ל 1041 (רובע יהוד מערב), תוך אישור עקרוני למתן פטור מהיטל השבחה לפרויקט, בכפוף להמצאת תקן 21 מעודכן על ידי היזם".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות