n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / גני תקווה: פרשת הגננת שמסעירה את הישוב

גני תקווה: פרשת הגננת שמסעירה את הישוב

גננת מגני תקווה אשר הצטברו כלפיה מספר תלונות של הורים מעורבת בפרשה, אשר מצד אחד הורים מודאגים ומנגד עומדים לצידה ההסתדרות, משרד החינוך וגננות

הפגנת תמיכה בגננת. צילום: איתן אלחדז ברק
הפגנת תמיכה בגננת. צילום: איתן אלחדז ברק

פרשייה לא נעימה מעיבה על פתיחת שנת הלימודים באחד הגנים החדשים בגני תקווה. לא מדובר על ענייני קורונה או תנאי שכר. מדובר על גננת שהצטברו כלפיה מספר תלונות של הורים ולכן הורים בגן החדש אותו היא עברה לנהל, לא מוכנים לפתוח את שנת הלימודים. מנגד ביום ראשון התגייסו לטובת הגננת, נציגות של הגננות בגני תקווה, שהפגינו בעדה מול משרדי המועצה תוך כדי שהם נושאים שלטים נגד השמייניג שנעשה לה ברשתות ונגד השיח האלים כלפיה. הפרשה הזאת מסעירה את הרוחות בישוב הקטן שמצטיין ברמת חינוך גבוהה ובמיוחד על רקע הנושא הרגיש של חינוך פעוטות בגנים שעלה לכותרות בשבועות האחרונים בהקשרים קשים.

סולידריות עם הגננת

הפרשה התפוצצה לפני כשבועיים כאשר הורה לילד בגן שנמצא באשכול גנים שנחנך השנה ואליו הגננת עברה, פרסם פוסט שבו הוא מבהיר שהוא אינו ישלח את ילדו לגן היות ומדובר בגננת עם עבר בעייתי.

מדובר בגננת שמועסקת בישוב החל משנת 2017 ובשנה הראשונה לתפקידה הדברים התנהלו כמצופה. ואולם בשנתיים האחרונות כפי שמעיד על כך מכתב שנשלח מהמועצה למשרד החינוך ודלף לרשת החלו להצטבר נגד הגננת תלונות שונות שמעידות על התנהגות שאינה הולמת את התפקיד. בסופו של דבר הגננת הועברה מתפקידה האחרון לניהול גן אחר בישוב. אך כאמור בכך לא נרגעו הרוחות והורי הגן שבניהולה החליטו לא לפתוח את שנת הלימודים עד למציאת פתרון למצב.

ההצפה של הפרשה ברשתות החברתיות עורר גל של תגובות בעקבות כך הוציאו גננות הישוב מכתב להורי ילדי הגנים בו כתבו: "בשבוע שעבר העלתה אמא, אשר בנה או בתה עתידים לעלות לגן, פוסט בו היא מבהירה למועצה כי לא תשלח את בנה/ בתה לגם אם לא תוחלף הגננת". בהמשך נכתב כי "המכתב נכתב מתוך לבנו הכואב והמודאג ומתוך רצון לשקף כיצד מעשים כדוגמת הפוסט, המכוון לכאורה כלפי אדם אחד מותיר חותם על מעגלים נוספים". בסיום המכתב קוראות הגננות להורים "לשוחח ולא ישר להכות. מבקשות שהעמדה לדין פומבי בפייסבוק לא תהיה אופציה, ושכל מחלוקת תיושם בדרך מכבדת. אנו נעשה הכל עבור הילדים היקרים שלכם, גם אנחנו צריכות להרגיש מוגנות".

ביום ראשון השבוע הפרשייה הגיעה לשיא כאשר יו"ר הגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון נפגשה עם מנכ"לית המועצה ועם מנהל אגף החינוך, קובי זמיר כדי ללבן את הדברים. במקביל לשיחה שהתנהלה במועצה, התנהלה בחוץ מול בניין המועצה הפגנה של גננות מכל רחבי הישוב, שהגיעו להביע סולידריות עם הגננת עם שלטים כדוגמת: "הגננות צריכות להרגיש מוגנות" ו"די לאלימות ברשת", שלטים נוספים נשאו כתובות דוגמת "חינוך עושים מאהבה ולא מפחד" וכן "אנשי חינוך לא פותרים בעיות בבריונות".

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הדברים מוכרים למשרד והם מטופלים מול הגורמים השונים".

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה: " אין שום תלונות עובדתיות על הגננת. הכל ברברת.

ההורים מוזמנים להשבית. הגננת נשארת לעבוד בגני תקוה".

ממועצת גני תקווה נמסר בתגובה: "מועצת גני תקווה פועלת ותמשיך לפעול כל העת למתן שירותי החינוך הטובים ביותר לילדות וילדי היישוב, כיישוב מוביל בחינוך איכותי באיזור בעל שם ברמה הארצית. מבלי היכנס לפרטי המקרה, חשוב לומר כי המועצה פועלת בימים אלה בשיח משותף עם הסתדרות המורים, יחד עם מפקחת גני הילדים במשרד החינוך על מנת לתת את הפתרון המיטבי לחינוך ילדי כל הגנים. זאת במקביל לקיום שיח עם הורי הגנים על מנת להפיג חששות  – אנו מקווים לשיתוף פעולה פורה אשר יאפשר לנו לעשות זאת בצורה איכותית גם השנה כבכל שנה, לכל גני הילדים ביישוב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות