n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / גבעת שמואל: קבוצת פסיכודרמה לבני הגיל השלישי

גבעת שמואל: קבוצת פסיכודרמה לבני הגיל השלישי

רבים מבני ובנות הזוג של בני הגיל השלישי, נאלצים להתמודד בשלב כלשהו בחייהם עם עומס נפשי, שינוים בדפוסי שינה, תנודות במצב הרוח, חוסר מוטיבציה וירידה בקשרים החברתיים  ונאלצים להתמודד לבדם עם כל האתגרים היומיומיים

רכזת התוכנית עו"ס אנה ספיבקובסקי, עם קבוצת בני הגיל השלישי המשתתפים בתכנית
רכזת התוכנית עו"ס אנה ספיבקובסקי, עם קבוצת בני הגיל השלישי המשתתפים בתכנית. צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל, הקים קבוצת פסיכודרמה לבני ובנות זוג של תושבי בני הגיל השלישי בעיר, במטרה להעניק להם כלים מעולם הדרמה ולהעלאות סיטואציות מחיי היומיום, שיסייעו להם בהבנת נפשו של המטופל תוך הגעה לתובנות פנימיות, הגברת החמלה שנשחקת בטיפול וכן קבלת כוחות למטפלים עצמם. הקבוצה למעשה, נתנה הזדמנות למשתתפיה לחוות את הקשיים יחד עם אנשים הנמצאים במצב דומה לשלהם.

מי שיזמה את הקמתה של הקבוצה היא רכזת היחידה לבני משפחה מטפלים בעיריית גבעת שמואל, עו"ס אנה ספיבקובסקי שאמרה: "תושבים על קשת גילאים רחבה, מטפלים במסירות רבה בבני זוג או הורים בגיל הזקנה אך חשים עומס רגשי, פיזי וכלכלי אשר מקשים על שגרת היום. ביחידה לטיפול בבני משפחה של אזרחים ותיקים בעיר, אנו מציעים מגוון רחב של פעילות פרטנית, קבוצתית וקהילתית. משפחות המטפלים יוכלו לקבל יעוץ והכוונה ע״י עובדים סוציאליים, מידע ותיווך מול שירותים בקהילה, קבוצות טיפוליות לתמיכה רגשית, כנסים והרצאות בנושאים של מיצוי זכויות היבטים רפואיים בטיפול ועוד".

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: "באגף לשירותים חברתיים בגבעת שמואל, פועלים על מנת לסייע לבני הגיל השלישי בעיר, לשמור ולשפר את יכולתם התפקודית ולעשות ככל הניתן כדי לחזקם במישור האישי, המשפחתי והקהילתי. ביחידות שהוקמו, עובדות סוציאליות מקצועיות ובעלות אוריינטציה, המוכוונות לטיפול במכלול צרכי אוכלוסיית הקשישים בעיר הן ברמה האישית והמשפחתית, והן ברמה הקבוצתית והקהילתית".   

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות