n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / גבעת שמואל: הלווין מגבעת שמואל בדרך לחלל

גבעת שמואל: הלווין מגבעת שמואל בדרך לחלל

הלוויין ישוגר לחלל בעוד כ-4 חודשים מארצות הברית, על גבי לוויין של חברת ספייס איקס במסגרת תכנית ייחודית תב"ל - תלמידים בונים לווין

ברודני עם התלמידות
תמונה: ברודני עם התלמידות
צילום: עיריית גבעת שמואל

בתום שלוש שנים של עבודה מאומצת, הגיע לסיומו פרוייקט המצויינות של תלמידות הנדסת תוכנה באולפנת אמית גבעת שמואל – פרוייקט תב"ל – תלמידים בונים לוויינים.

במסגרת תכנית ייחודית זו, תלמידות אולפנת אמי"ת בנו ננו-לווין, אשר ישוגר לחלל בעוד כארבעה חודשים מארצות הברית, על גבי לוויין של חברת ספייס איקס. כל שלבי התכנון, הפיתוח והבנייה של הלוויין נעשו על ידי התלמידות בליווי מקצועי של מרכז המדעים ומומחים מהתעשייה והאקדמיה. גם לאחר השיגור של הלוויינים: הבקרה, המעקב ועיבוד הנתונים שיתקבלו מהלוויינים, יתבצעו כולם על ידי התלמידות.

שש-עשרה התלמידות, סיימו 10 יחידות הנדסת תוכנה כחלק מפרויקט הלוויין שבמסגרתו ביצעו עבודת גמר של 5 יחידות, הכוללים בנייה ותכנות קוד ללווין, תחנת תקשורת והטסה לחלל.

תלמידת האולפנה, טליה ברט, שמשתתפת בתכנית תב"ל מספרת: "ניתנה לנו הזדמנות נדירה לקחת חלק בפרויקט שכזה, עבדנו קשה וכמובן שלמדנו המון על חלל וכל מה שקשור בו, אבל לא פחות חשוב למדנו להאמין בעצמנו, תחושת הסיפוק שלוותה לפרויקט היתה עצומה".

יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל: "אנו בהחלט גאים בבנות המוכשרות והנפלאות הללו, שעמלו רבות במשך שנים על מנת להגיע לרגע המכונן הזה. אנו מבקשים להודות למשרד המדע והטכנולוגיה, לסוכנות החלל הישראלית, לצוות תכנית תבל, למנהלת אגף החינוך אתי דהן, למורה ישראל ולכל צוות אולפנת אמי״ת בגבעת שמואל ולתלמידות המקסימות שלנו, על היוזמה, ההירתמות וביצוע הפרויקט המדהים הזה. כולנו גאים בכן ומחזיקים לכן אצבעות לקראת השיגור המיוחל לחלל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות