n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / גבעת שמואל: בנות האולפנה "פוקחות עיניים"

גבעת שמואל: בנות האולפנה "פוקחות עיניים"

פוקחות עיניים עלון אולפנה גבעת שמואל 1

"בוחרות לפקוח עיניים" היא קבוצה של נערות שפועלה העיקרי הוא כתיבה בנושאים חברתיים שבעיניהן דורשים שינוי.

במסגרת הפרויקט הבנות כותבות, מעצבות, יוצרות ומעבירות סדנאות בעיר כדי להשפיע על העולם בדרך שלהן. מעבר לכך, הפרויקט מאפשר לבנות לצמוח ולהתפתח באופן אישי.

בחודש האחרון פעלה הקבוצה ימים כלילות כדי להוציא לאור עלון חד פעמי בנושא פמיניזם ומוגנות האישה בשם "חזקה ונשית". הבנות עצמן, כתבו ועיצבו את העלון כדי להעביר מסרים ולנסות להפוך את המצב לקצת יותר טוב. העלון, צפוי לצאת בקרוב גם בגירסא האנגלית וניתן להגיע אליו בסריקת הברקוד המצורף

7e19b357-c617-47c7-b61f-9a7b17b061be

מוריה שוקרון מיוזמות הרעיון, מספרת ל"גל גפן": "הרעיון עלה אצלי כשהייתי בסוף כיתה י"א. הושפעתי מאוד ממקרה רצח ג'ורג' פלויד בארצות הברית (אזרח אפרו-אמריקאי ששוטר לחץ עם ברכו על צווארו עד שנפח את נשמתו. ר.א) ופשוט לא האמנתי שדברים כאלו יכולים לקרות בעולם שלנו.

החלטנו אני ועוד מספר חברות מהאולפנה, לעשות מעשה ולנסות מהמקום הקטן שלנו, להפוך את העולם למקום טוב יותר. החלטנו להקים את הפרויקט "בוחרות לפקוח עיניים" בתור פרויקט בו בנות כותבות על נושאים חברתיים שדורשים שינוי.

התחלנו בקטן בפרסום בפייסבוק וזה הפך לויראלי בתוך האולפנה. בנות נוספות הצטרפו לפרויקט ובנוסף התחלנו לשתף פעולה גם עם עיריית גבעת שמואל שדרכה אנחנו יוצאות לסדנאות בבתי הספר היסודיים בעיר. בנינו כל מיני תוכניות לילדים ונוער ואנחנו מתקדמות עם הפרויקט.

עד עכשיו התמקדנו בנושא העצמת נשים ופמיניזם והפרויקט הבא שלנו הוא עניין משבר האקלים. הרעיון הוא באמת לעשות כמה שיותר טוב, בדרך שלנו".

פוקחות עיניים עלון אולפנה גבעת שמואל

-לאיזה קהל מיועד הפרויקט שלכם?

"נכון לעכשיו אנחנו עם בנות מהאולפנה בלבד, אבל אנחנו כמובן מקבלות בזרועות פתוחות גם בנות ובנים מחוץ לאולפנה ובעיקר מקווים שיצטרפו אלינו יותר כמה שיותר בני נוער, אבל אנחנו באמת פתוחים לכל מי שמעוניין להצטרף אלינו".

דף הפייסבוק של "בוחרות לפקוח עיניים"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות