n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / בקעת אונו: חוזרים אל ספסל הלימודים עם נתונים מעודדים

בקעת אונו: חוזרים אל ספסל הלימודים עם נתונים מעודדים

הגענו סוף סוף אל "אחרי החגים" והילדים שבו למסגרות החינוכיות במקביל למגמה המשמחת של ירידה משמעותית בחולים והמבודדים בבקעת אונו. כיום אין עיר עם ציון אדום בבקעת אונו וכמעט כל הערים עברו לציון רמזור ירוק

פתיחת שנת הלימודים באור יהודה. צילום: ישראל פנחסו
פתיחת שנת הלימודים באור יהודה. צילום: ישראל פנחסוב

עם סיום תקופת החגים וחזרת הילדים לספסל הלימודים, מגמת הקורונה מזכירה לנו שהיא עדיין במדינה ומעלה חששות רבים. למרות זאת יש מקום לאופטימיות וניתן לראות מגמת ירידה במצב הקרונה בבקעת אונו וציונים ירוקים משמחים ללא מעט מהערים שבה.

בסביון ניתן לראות שינוי דרמטי במצב הקורונה. הישוב שהיה כתום עם ציון של 7.1 ו-47 חולים בתאריך ה-9.9, הוא עכשיו ירוק עם ציון של 3.5 ועם פחות מ-15 חולים פעילים כיום,  כרגע ישנם 187 מבודדים בישוב. את השינוי הדרמטי הזה ניתן לייחס לעובדה שסביון מובילה את הארץ באחוז ההתחסנות הארצי. בנוסף בסביון חולקו 99.5% מערכות האנטיגן לקראת החזרה ללימודים.

קריית אונו נפרדת מהציון 6.8 הכתום שלה בתאריך ה-9.9 לטובת הצבע הירוק עם ציון 4.1, מספר חולים עומד על 342 ומספר המבודדים ירד מ-518 ל- 433. בקריית אונו חזרו התלמידים מחופשת חג הסוכות לכל מוסדות החינוך, לאחר שבמהלך השבועיים האחרונים וגם בתקופת חול המועד קבלו ההורים את ערכות הבדיקה לילדים.
66% מתושבי העיר קבלו עד כה את מנת החיסון השלישית, כאשר מעל 90 אחוז מהתושבים קבלו כבר את מנות החיסון הראשונה והשנייה.
ישראל גל ראש העיר קריית אונו:  "מערכת החינוך בעיר חזרה לשגרה, כאשר בתי הספר וגני הילדים נפתחו כרגיל. תושבי קריית אונו נוהגים באחריות, מתוך הבנה וידיעה שעלינו להמשיך לחיות לצד הקורונה עוד תקופה".

עיר שעשתה את אחד השינויים הדרמטיים ביותר היא יהוד-מונסון אשר עמדה בתאריך ה-9.9 על צבע אדום וציון של 7.9 והיו בה 343 חולים פעילים. כיום העיר ירוקה עם ציון 4  ועם 96 חולים פעילים בלבד. ניתן לראות שינוי גם במספר המבודדים שבה ומ-519 מבודדים המספר ירד ביותר מחצי ל-228.

גבעת שמואל מציגה ירידה משמעותית בנתוני התחלואה שלה ועברה מציון כתום שהיה לה בתאריך ה-9.9 וציון 7.2  לציון ירוק של 2.4 , בנוסף, בגב"ש היו 271 חולים בתחילת ספטמבר ואילו היום המספר נמוך בהרבה ועומד על 43 בלבד. ירידה משמעותית ניכרת גם במספר המבודדים בעיר שירד מ-486 ל-282.

בגני תקווה הייתה בתאריך ה-9.9 כתומה עם ציון 7 ועם 186 חולים פעילים, כיום היא ירוקה וציון של 4.3 ועם 66 חולים פעילים בלבד. החזרה לשגרת לימודים בגני תקווה הורגשה בחוזקה שכן אחוז גבוה מאוד של הורים אספו את הבדיקות מהמכונות הייעודיות שנפרסו בגני תקווה ואף כל התלמידים הגיעו לבתי הספר ולגנים לאחר שהוריהם הזינו את אישור בדיקת האנטיגן שעברו בפורטל משרד החינוך. לדברי מנהל אגף החינוך בגני תקווה קובי זמיר, אחוז גבוה מהצוותים החינוכיים בגני תקווה התחסן במנת הבוסטר השלישית. כמה ימים לפני החזרה מחופשת סוכות התקיימה ישיבת היערכות של מנהלי ומנהלות בתי הספר עם זמיר, במהלכה כל אחד ואחת מהם/ן הציגו את התכנית של המוסד החינוכי לחזרה לשגרה. "התחושה היא קצת כמו האחד בספטמבר", הודה זמיר. "בסך הכל נרשמו פתיחות חגיגיות, מרגשות ואין ספק שכולם רוצים לחזור לשגרה".

אור יהודה אמנם יורדת מהציון 8 האדום שאליו הגיעה בתאריך ה-9.9 אך היא העיר היחידה בבקעת אונו שלא עוברת לציון ירוק והיא עומדת כיום על ציון צהוב של 5.1. אור יהודה עוברת מ-611 חולים פעילים שהיו לה באותו תאריך ל-227 חולים פעילים. העיר פתחה הבוקר את בתי הספר לאחר שבשבועיים האחרונים חולקו כ-3,999 ערכות האנטיגן ל-76% מתלמידי העיר. כמו כן, בימים האחרונים חלה עלייה משמעותית בכמות המתחסנים בעיר. 83.7 אחוז מתושבי העיר מעל גיל 12 קיבלו את מנת החיסון הראשונה, 77.1 את מנת החיסון השנייה ו-22.2 אחוז את המנה השלישית. ביום ראשון הקרוב (3.10) יתקיימו בדיקות PCR לקורונה ללא תור וללא הפנייה בהיכל התרבות בין השעות 14:00 עד 22:00.

ראש העיר של אור יהודה, ליאת שוחט: "בימים האחרונים ובמאמץ משותף בעקבות משמעת גבוהה מצד התושבים חלה ירידה משמעותית ברמת התחלואה והפכנו מעיר אדומה לעיר צהובה. למרות זאת, כל מי שחושב שהמגיפה מאחורינו, טועה ומטעה, ואם לא ננהג כולנו באחריות, המגמה עלולה להתהפך שוב. אני קוראת לכל מי שטרם התחסן בשלוש המנות – לעשות זאת בהקדם".

בשבוע האחרון נרשמה עלייה חדה במספר הבדיקות שנעשו ברחבי הארץ. כ-668,768 ושמונה בדיקות בוצעו בלמעלה ממאה ועשרים מתחמי הבדיקות המהירות של מגן דוד אדום ברחבי הארץ אשר תגברו את קצב הבדיקות לאור סיום תקופת החגים ולקראת החזרה ללימודים, על מנת לתת תוצאות מהירות לכל התלמידים החוזרים לספסל הלימודים . במהלך סוף השבוע הקרוב ימשיכו מתחמי מגן דוד אדום לאפשר בדיקות מהירות (אנטיגן)  לציבור הרחב.

יש לתאם תור באופן דיגיטלי בטלפון 3101*, או באתר מד"אhttps://www.mdais.org/101/Location-speed-tests

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-22 at 18.44.41_3e347331

ערב פסח: המכתב של ראש עיריית בת ים למשפחות השכולות

תפריט נגישות