n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / באור יהודה אושרה מדיניות תכנונית להתחדשות מערב העיר

באור יהודה אושרה מדיניות תכנונית להתחדשות מערב העיר

מליאת הוועדה המקומית בראשות ראש העיר ליאת שוחט אישרה מסמך מדיניות תכנונית להתחדשות סקיה א' וסקיה ב' במטרה להגדיר את התכנון הרצוי עבור תושבי העיר וליצור ודאות ליזמים ולתושבים שמקדמים תכניות התחדשות עירונית

מערב אור יהודה
מערב אור יהודה
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

מליאת הוועדה המקומית אור יהודה בראשות ראש העיר ליאת שוחט אישרה בשבוע שעבר מסמך מדיניות תכנונית להתחדשות של שכונות המגורים הוותיקות של מערב העיר (מלבד רמת פנקס). המסמך גובש על ידי אגף ההנדסה בראשות אדר' ליאת בן אבו יחד עם צוות ההנדסה. שכונות המגורים במערב העיר הוותיקה מורכבות משני סוגי בניה: הרחוב הראשי רח' קזז המחבר את צומת הכניסה המערבית למרכז העיר, ולאורכו בעיקר בנייני שיכון ישנים ומרכזים מסחריים קטנים; ושתי שכונות מגורים, סקיה א' וסקיה ב' (הראשונים) המאופיינות בבניה נמוכה, ברובה פרטית.

 

"ההיבט התכנוני של עתיד העיר הוא קריטי בשלב הזה כי בהסתכלות עתידית אנו קובעים את המדיניות שבה יחודשו איזורים רבים בעיר", מציינת ראש העיר, ליאת שוחט. "כבר היום אנו נתקלים בלא מעט יוזמות מקומיות שמתגבשות בשטח ולכן חשוב לנו לקבע את האופן שבו מערב העיר ייראה בשנים הבאות. מסמך המדיניות שאושר מקודם במקביל לתכניות התחבורה המקודמות בעיר, בהן הרכבת הקלה של הקו הסגול, מהיר לעיר וכמובן תכנית המטרו שבה אור יהודה תיהנה משתי תחנות שעוברות דרכה וכמובן התפתחות משמעותית בנושא התחבורה הציבורית, אבל ככל שמסתכלים קדימה, כולם מבינים שהתחדשות עירונית היא העתיד וחשוב שהיא תיעשה בצורה אחראית ובעיקר כזו שדואגת לאינטרסים הציבוריים".

 

על רקע יוזמות ותוכניות שונות המקודמות במערב העיר על ידי יזמים ותושבים, החליטה הנהלת העיר לקדם מסמך מדיניות שתפקידו להגדיר מראש את התכנון המיטבי הרצוי עבור תושבי העיר כיום ובעתיד כדי ליצור ודאות ליזמים ולתושבים ולקבוע כללי משחק ברורים במסגרתם יקודמו יוזמות עתידיות. המשמעות היא שאזור מערב העיר יהפוך להיות חלק ממרחב בנוי בקנה מידה נרחב ורחוב קזז יתפתח להיות ציר מרכזי ברמה העירונית והמטרופולינית.

 

מסמך המדיניות משלים הלכה למעשה את ה"פאזל" של ההתחדשות העירונית בעיר: במזרח העיר אושר כבר בשנת 2019 מסמך מדיניות התחדשות עירונית לשכונת קריית גיורא, ובנוסף מקודמות במזרח העיר מספר לא מבוטל של תכניות פינוי בינוי. על כל שכונות דרום העיר מקודמת תכנית התחדשות עירונית גדולה ביוזמת העיריה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

 

מסמך המדיניות, שהוכן ע"י משרד האדריכלים רונאל-לוי אדריכלים בראשות אדר' איתן רונאל ואדר' דרורית לוי, מציע מדרג של עוצמות פיתוח המתעצם באזורים הסמוכים לצירים הראשיים במערב העיר.

 

בין ההמלצות העיקריות של מסמך המדיניות:

 א. פיתוח אזור הכניסה המערבית לעיר (ברצועה שבין צומת הכניסה לבין רמת פנקס), בזיקה להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה ולפינוי עתידי של תל השומר. כך בחלק שמצפון לרחוב צבי פנקס ניתן יהיה להכין תכנית פינוי בינוי אחת שתכלול עירוב שימושים של מגורים ותעסוקה ותאפשר בניה עד הגובה המקסימלי המותר במגבלות נתב"ג. בחלק שבין רחוב פנקס לרחוב רמז ניתן יהיה לקדם תכנית פינוי בינוי בבניה מתונה עד 8 קומות.

 ב. קידום התחדשות עירונית לאורך רחוב קזז בראייה כוללת: בדופן המזרחית, שם כבר קיימות תכניות מאושרות (מתחם גניש) ובביצוע (מגדל קולנוע גולן), תותר בניית מגדלים בהתאם למגבלות נתב"ג. בדופן המערבית ניתן יהיה לקדם תכניות בשתי חלופות: תכניות שיכללו מגרשים על רחוב קזז בלבד, יוכלו לבנות עד 5 קומות. בתכניות הכוללות גם מגרש עורפי, ניתן יהיה להגביה את הבניה על רחוב קזז ל-8 קומות ולבנות עד 5 קומות במגרש העורפי. בשני צידי הרחוב ייבנו חזיתות מסחריות ומדרכות רחבות שיאפשרו תנועה נוחה של הולכי רגל וייצרו רחוב מגורים פעיל.

 ג. העצמה מתונה של בניה חדשה באזורי בניה נמוכה: מסמך המדיניות מציע לאפשר בניה של עד 8 קומות בדופן הדרומית של שד' בן פורת, בתנאי שתקודם על מגרשים מעל 2 דונם (מה שיחייב איחוד מגרשים); וכן בניה של עד 5 קומות לאורך רח' האוניברסיטה, התוחם את שכונת סקיה ב' מצפון.

 ד. תוספת מתונה של דירות לאורך זמן ברוב שכונת סקיה א' ע"י הגדלה מתונה של צפיפות הדירות לדונם.

 ה.  שמירה על מרקם הבינוי הקיים של צמודי הקרקע בשכונת סקיה ב' ללא תוספת דירות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות