n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: "תוך כשנתיים יהיה לנו בית עלמין משלנו"

אור יהודה: "תוך כשנתיים יהיה לנו בית עלמין משלנו"

אחרי שהמאמצים להקמת בית עלמין בשדות דן לא צלחו, ראש העיר גייסה את רשות מקרקעי ישראל להקמת בית עלמין במערב העיר

ליאת שוחט עם מנכ"ל מנהלת הסכם הגג גלעד אורן על רקע השטח שבו יוקם בית העלמין. צילום: דוברות העירייה
ליאת שוחט עם מנכ"ל מנהלת הסכם הגג גלעד אורן על רקע השטח שבו יוקם בית העלמין. צילום: דוברות העירייה

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, הודיעה השבוע כי העירייה מקדמת הקמת בית עלמין במערב העיר. מדובר בפרויקט חשוב שעלה לכותרות במהלך השנים, עבור תושבי העיר, שנאלצים לכתת את רגליהם לערים אחרות כדי לקבור את יקיריהם.

ביום שני השבוע אישרה מועצת העיר תקציב בלתי רגיל (תב"ר) בגובה 761 אלף ש"ח, מרביתו ממומן על ידי רשות מקרקעי ישראל שנתנה את ברכתה לטובת קידום הפרויקט ומעניקה רוח גבית לעירייה להשתמש בשטח שאמור היה להיות מיועד בעבר לשוק הסיטוני וכעת יתוכנן כבית עלמין. על פי התכניות, תכנון בית העלמין יימשך עד כשנתיים כשמיד לאחר מכן ניתן יהיה להתחיל בקבורה. במקביל להליך התכנון, מקדמת העירייה את נושא הניהול והתפעול של בית העלמין.

ליאת שוחט: "הפכתי כל אבן כדי לדאוג לכך שלא נהיה יותר תלויים בחסדיהם של אחרים ולכן קידמתי תכנית שבה בית העלמין יוקם באור יהודה ולא בשום מקום אחר, כל מי שמעורב בפרויקט מבין את החשיבות של הקמת בית העלמין לתושבי העיר. לא נצטרך יותר טובות מאחרים ויש לנו שותפים משמעותיים ברשות מקרקעי ישראל שמסייעים לנו בתכנונו של בית העלמין. עם אישור התקציב במועצה, אנו יוצאים להליך תכנון ואישור במוסדות התכנון ומתקדמים בציר ניהולו של בית העלמין במטרה ברורה שתוך שנתיים נוכל לקבור את מתינו אצלנו בעיר. אני רוצה להודות לשותפיי, סגני ראש העיר וחבריי לקואליציה וכמובן לכל מי שעוסק במלאכה החשובה הזו".

בטרם קידום התוכנית, קודמה תכנית להקמת בית עלמין אזורי על שטחה של מועצה אזורית שדות דן יחד עם עיריית קריית אונו. במסגרת זו חתמה אז אור יהודה עם מועצת שדות דן על הסכם לקידום הקמת בית העלמין, אך מועצת שדות דן חזרה בה מההסכמות ובכך נאלצה עיריית אור יהודה לעשות חישוב מסלול מחדש בנושא. כעת שוחט בטוחה: "מכאן שום דבר לא יעצור אותנו. גורלנו נתון בידינו ולא אתן לאף אחד למנוע מאיתנו את הצורך הכל כך חשוב הזה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-22 at 18.44.41_3e347331

ערב פסח: המכתב של ראש עיריית בת ים למשפחות השכולות

תפריט נגישות