n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: "ידעתי שכשהידיעה הזו תצא היא תעשה הרבה רעש"

אור יהודה: "ידעתי שכשהידיעה הזו תצא היא תעשה הרבה רעש"

ליאת שוחט השתתפה בפאנל של קורס פו"ם במשטרה וסיפרה על כך שבאור יהודה התגלה החולה הראשון של הקורונה בארץ, וההתמודדות של המערך העירוני

ליאת שוחט בפאנל
תמונה: ליאת שוחט בפאנל
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, השתתפה השבוע (ראשון) בפאנל שנערך במסגרת קורס פיקוד ומטה של משטרת ישראל שהתקיים במכללה הלאומית לשוטרים ועסק בנושא החירום. שוחט התייחסה בפאנל לסוגיות רבות הנוגעות להתמודדות הרשות עם מצבי חירום, על הלחץ בקבלת ההחלטות במצבים אלו וסיפקה עצות לקצינים בנושא שיתופי הפעולה שמתקיימים.

אחד הנושאים המשמעותיים שעלו בדיון היה ההתמודדות עם הקורונה כתוצאה מהעובדה שאור יהודה הייתה העיר הראשונה בישראל שנדרשה לטפל בסוגיה זו. על כך אמרה שוחט: "האירוע הזה נחת עלינו בהפתעה בזמן שאף אחד לא ממש ידע מה זו קורונה. קיבלתי דיווח לא רשמי שהחולה הראשון הוא אצלנו, ומכאן היה לי זמן קצוב עד הפרסום הרשמי וידעתי שכשהידיעה הזו תצא היא תעשה הרבה רעש בעיר בגלל שהרבה מאוד משפחות בילו בפיראט האדום בימים שלפני פורים.

"זה זמן שאף אחד, כולל אני, לא הכיר שמות כמו גרוטו וסדצקי שהפכו אחר כך למשמעותיים", המשיכה שוחט. "נתקלתי במשרד בריאות מבולבל שלא ידע לספק עבורי הנחיות ברורות לתושבים, וזה גם הרגע שהבנתי שאם אני לא אנהל אצלי את הסיפור הזה ואסתמך רק על גורמי חוץ, המצב יהיה רע. הרגענו את התושבים ומכאן נערכנו למצב החירום על כל המשתמע בטיפול באוכלוסייה. לשמחתי הרבה, עשינו את זה בצורה מיטבית וזכינו על כך לשבחים רבים".

שוחט גם נשאלה על התמודדות עם מצבי חירום כאשר לא תמיד תמונת המצב המלאה פרוסה בפניה, ועל כך אמרה: "כאשר יש הסלמה בדרום, אני נמצאת בקשר הדוק עם פיקוד העורף שהוא מבחינתי הגורם המוסמך לספק לי הנחיה בנוגע לפתיחת מקלטים או לביטול לימודים. אני יודעת שלא תמיד זה פופולארי, ויש ראשי רשויות סביבי שמקבלים החלטות מבלי להתייעץ, אבל אני עדיין חושבת שנכון לעמוד מול הלחץ הציבורי ובכל זאת לקבל את תמונת המצב מפיקוד העורף ולא מהתקשורת או מהשטח".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בניין העירייה סמל צהוב חטופים 1 צילום דוברות ראשון לציון

ראשון לציון צהובה- למען החטופים

תפריט נגישות