n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה זינקה ב-14% בזכאות לבגרות

אור יהודה זינקה ב-14% בזכאות לבגרות

התמונה החינוכית שפורסמה על ידי משרד החינוך מציגה את השיפור האדיר בעיר, כאשר גולת הכותרת היא הנתון של התיכון הגדול בעיר יובלים שזינק ל-91.5%, הגבוה ביותר שלו בכל הזמנים. גם אור חנה עם 94%

פרס החינוך שהוענק בחודש שעבר לאור יהודה. ליאת שוחט, חיה שיטאי מנהלת המחוז ודלילה אשכנזי
פרס החינוך שהוענק בחודש שעבר לאור יהודה. ליאת שוחט, חיה שיטאי מנהלת המחוז ודלילה אשכנזי

מערכת החינוך של אור יהודה ממשיכה להתרומם לגבהים חדשים – בשבוע שעבר פורסמו נתוני הזכאות לבגרות במסגרת התמונה החינוכית של משרד החינוך, ואלו מציגים זינוק אדיר של 14% בזכאות לבגרות, הנתונים הגבוהים אי פעם של העיר.

כחלק מההשקעה של הנהלת העיר בראשות ליאת שוחט בתחום החינוך (מקום 7 בישראל בהשקעה בכל תלמיד), אור יהודה רואה הישגים , כאשר 84.3% מהתלמידים הגרים בעיר סיימו עם תעודת בגרות (ללא תלמידי חינוך מיוחד) ו-78.4% (כולל תלמידי החנ"מ). בקרב התלמידים הלומדים בעיר, אור יהודה זינקה כאמור ב-14 אחוז ל-70% וכן ל-77.6% ללא תלמידי החינוך המיוחד.

 

הנתון הגבוה אי פעם

גולת הכותרת שייכת לכל בתי הספר העל יסודיים בעיר שזינקו וחלקם אף הכפילו את נתוני הבגרויות. תיכון יובלים בהנהלת ד"ר נתי ברק, בית הספר העל יסודי הגדול ביותר בעיר, הגיע לנתון הגבוה ביותר מאז הוקם לפני עשרות שנים עם 91.5 אחוזי זכאות לבגרות. לפני חמש שנים, הנתון עמד על 73.8%. לצד יובלים, גם שאר בתי הספר עלו – אור חנה 94% (בשנה שעברה – 59.3%), יעדים 80% (בשנה שעברה 66.7%), בית יעקב 75% (בשנה שעברה 73.7%) וברנקו וייס 43.8% (בשנה שעברה 21.7%). מי שמוביל את בתי הספר הללו הם נתי ברק, מזל שרעבי ורוית דאי (יובלים), לאה אשכנזי (אור חנה), הרב גיל יאיר (יעדים), אתי ליכטיג (בית יעקב), אמיר סער (ברנקו וייס) ומורדי גיגי (בית אקשטיין).

ראש העיר, ליאת שוחט: "בשש השנים האחרונות אנחנו רואים מגמה שאי אפשר להתעלם ממנה שבה החינוך באור יהודה מרקיע שחקים ופורץ כל הזמן גבולות בדרך להישגים אדירים. העובדה שיובלים, התיכון הגדול בעיר, הגיע לנתון הגבוה ביותר מאז שהוא הוקם אומרת את הכול. מי שמכיר אותי יודע שאני רואה חשיבות רבה לפני הציונים לנושא של דרך ארץ, אבל אין ספק שלראות את הנתונים הללו זה מראה על ההשקעה האדירה שלנו בתחום החינוך.

"ברכות גדולות שלוחות גם לבתי הספר האחרים בעיר שרשמו הישגים אדירים", מוסיפה ראש העיר. "בהזדמנות הזו אני רוצה להודות קודם כל לתלמידים ולהוריהם שההישגים הללו הם שלהם. תודתי נתונה כמובן למנהלת אגף החינוך, דלילה אשכנזי, למנהלים ולצוותים החינוכיים שעושים את הכול למען תלמידינו. תודה אחרונה היא להנהלת העיר שעומדת לצידי ומסייעת בהגשמת השאיפות לשים את החינוך באור יהודה במרכז".

 

 

תלמידי מגמת הפיזיקה של יובלים
תלמידי מגמת הפיזיקה של יובלים

 

מה עוד ניתן ללמוד מהנתונים שפורסמו? באור יהודה כמות התלמידים לכיתה קטנה מהממוצע הארצי, צעד שמאפשר לייצר למידה אפקטיבית יותר – 26.2 תלמידים לכיתה (לעומת 27.1 הממוצע הארצי ו-28 הממוצע המחוזי). כמו כן, גם בתחום הבגרות המצטיינת חלה עלייה ברמה העירונית. כמות הלומדים 5 יחידות באנגלית ממש הוכפלה לעומת השנה שעברה מ-17.8 אחוז תשע"ט ל-30.2 אחוז בתש"פ. גם כמות הלומדים 5 יחידות מתמטיקה טיפסה, ועל פי אנשי אגף החינוך, נתונים אלו צפויים לעלות עוד יותר בקיץ הקרוב. זה המקום להזכיר שרק לפני שנה וחצי זכתה אור יהודה בפרס החינוך הארצי בזכות ההתקדמות האדירה שעשתה מערכת החינוך העירונית.

דלילה אשכנזי, מנהלת אגף החינוך: "בשנים האחרונות, יחד עם כלל מנהלי התיכונים, אנו מקיימים עבודת עומק שיטתית ומקצועית במטרה לאפיין ולמפות את כלל התלמידים בתיכון, ובהתאם אנו נותנים להם את המענים הדיפרנציאליים הממוקדים כך שכל תלמיד מקבל מענה אישי מהנקודה בה הוא נמצא. ראש העיר, ליאת שוחט, משקיעה משאבים אדירים בקורסים תומכי למידה שהינם פיסיים ומקוונים, וזאת  כדי לתת מעטפת רחבה של סיוע ועזרה לכל תלמיד בבחינת 'עד אחרון התלמידים'. אין עוררין שההצלחה המטאורית באחוזי הזכאות היא בסוף עבודה יום יומית מאומצת של 24/7 וככזו היא נמדדת בראש ובראשונה בקשר אישי שבין מורה-לתלמיד. יותר מכל אני מבקשת לשבח את עבודתם המסורה והבלתי מתפשרת של המנהלים, המורים, ההורים, הפיקוח וצוות אגף החינוך האמון שרואים בתלמידי אור יהודה של היום את תלמידי המחר העתידיים של העיר והמדינה, ועל כך אנו גאים בהם מאוד".

(בשיתוף עיריית אור יהודה) 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות