n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: החברה הכלכלית תעניק מעטפת ליווי לתושבי השכונות הדרומיות

אור יהודה: החברה הכלכלית תעניק מעטפת ליווי לתושבי השכונות הדרומיות

כנס בנושא התחדשות עירונית התקיים בהיכל התרבות כחלק מפרויקט הענק המקודם בוותמ"ל. ראש העיר, ליאת שוחט, הצהירה כי החברה הכלכלית תעניק ליווי וייעוץ של התושבים שיאפשר לקדם את התכנית: "זו תכנית לאומית שתעשה סוף סוף צדק חברתי עם מייסדי העיר והתושבים"

כנס התחדשות עירונית 1
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

כ-300 תושבים מהשכונות הדרומיות באור יהודה הגיעו השבוע לכנס בנושא התחדשות עירונית שקיימה העירייה באמצעות מנהלת ההתחדשות העירונית בהיכל התרבות. האירוע נערך בהשתתפות ראש העיר, ליאת שוחט, סגניה, עופר בוזי ואלירן אליה, ומכובדים נוספים בעירייה. במהלך הכנס הועבר מידע רב לתושבים על הפרויקט שנוגע ל-2,200 יחידות דיור ומהווה תכנית דגל של העירייה.

ראש העיר, ליאת שוחט, ציינה במפגש: "תכנית ההתחדשות של השכונות הדרומיות היא אירוע בסדר גודל לאומי. ראש הרשות להתחדשות עירונית הגדיר אותה כאחת מ-3 תכניות ההתחדשות העירונית החשובות ביותר שמובילה מדינת ישראל. התכנית תעשה צדק חברתי עם מייסדי העיר שמתגוררים במשך עשרות שנים בבתים מתפוררים שאינם ראויים עוד למגורים. העובדה שאנו מקדמים במקביל תכניות פיתוח נועדה כדי לאפשר איכות חיים טובה יותר לתושבים עד לתחילת הריסת המבנים".

עוד ציינה שוחט כי "מימוש תכנית בסדר גודל של כ-2,200 דירות הוא אירוע שכמוהו לא נראה עד היום במדינת ישראל, אבל יש לנו את הגב הנדרש מהמדינה, מאחר שמדובר בתכנית ותמ"לית שמקודמת ברמה הארצית. אנו פועלים בכל החזיתות כדי להסיר את החסמים שנותרו לנו ומספקים את הליווי החברתי הנדרש באמצעות מינהלת ההתחדשות העירונית, העובדים הקהילתיים וכלל המעטפת הדרושה. אנו מתקדמים עקב לצד אגודל כדי שהתכנית תתקדם במהירות האפשרית עם מינימום תקלות והפרעות".

במהלך הכנס הוצג שירות חדש לתושבים שניתן באמצעות החברה הכלכלית ויבטיח תהליך שקוף ומשוחרר מלחצים. במסגרת השירות, החברה הכלכלית תספק ליווי לכל מתחם שירצה בכך החל משלב איתור בעלי הדירות, דרך בחירת הנציגות למי שטרם בחרו, בחירת עורך דין – ועד לפניה ליזמים בעיתוי הנכון ועריכת מכרז בין יזמים.

מנהל מינהלת ההתחדשות העירונית, נתי רייכר, הציג את הסטטוס של התכנית והשיב על השאלות של התושבים. בין השאר הוא הסביר כי העיריה פועלת בכל האמצעים כדי לקדם את התכנית ולהסיר את החסמים שנותרו למימושה. העירייה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם הרשות להתחדשות עירונית שמתקצבת, מלווה את התכנית ומקדמת אותה מול משרדי הממשלה השונים. בנוסף, צוות מתכננים מעולה של העיריה וליווי חברתי אינטנסיבי באמצעות המינהלת ועובדים קהילתיים מלווים את התושבים לאורך שלבי התכנית. רייכר מציין כי תושבי השכונות הדרומיות מוזמנים לפנות למינהלת ההתחדשות העירונית בכל שאלה או דילמה בכדי לקבל מידע או להתייעצות וסיוע לצורך התקדמות בתכנית.

 

כנס התחדשות עירונית 2
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות