n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: בית המשפט אישר בניית בית כנסת חדש לקהילה האתיופית בעיר

אור יהודה: בית המשפט אישר בניית בית כנסת חדש לקהילה האתיופית בעיר

לאחר עיכובים שמנעו הקמת בית כנסת חדש לקהילה האתיופית, לאור מחלוקת הלכתית, פסק סגן נשיא בית המשפט המחוזי חגי ברנר כי ניתן להקים את בית הכנסת החדש במקום בית הכנסת הישן

הדמיית בית הכנסת
הדמיית בית הכנסת
באדיבות אדריכל הוגו רוזנפלד

בשנה שעברה הגישו נציגי בית הכנסת המרכזי של יוצאי העדה האתיופית בעיר עתירה לבית המשפט, כדי שיורה לעירייה להפסיק את בניית בית הכנסת החדש לקהילה האתיופית. הנציגים טענו כי בניית בית הכנסת נעשית שלא על פי גדרות ההלכה ומנהגי הקהילה. בעתירה דרשו העותרים לבנות קודם בית כנסת ורק לאחר מכן להרוס את הישן.

הקהילה האתיופית באור יהודה שמונה כ- 400 משפחות ממתינה מזה שנים להקמתו של בית כנסת חדש לרווחת ציבור המתפללים. אך בשנה שעברה רגע לפני תחילת העבודות הוציאה עמותת "נתיב שמיים" צו מניעה.

הנושא הגיע לפתחו של השופט חגי ברנר, סגן נשיא בית המשפט, שהחליט לאחרונה לדחות את העתירה ואף לחייב את העמותה בהוצאות משפט בגובה 10 אלף שקלים.

העירייה, שיוצגה בעתירה על ידי עו"ד איילת אלה מהמחלקה המשפטית בעירייה, טענה כי יש לדחות את העתירה על הסף בשל השיהוי הניכר וחוסר תום הלב שדבק בה. לטענת העירייה, העמותה הציגה עצמה כמייצגת את הקהילה האתיופית כולה, בעוד שבפועל היא ייצגה את רב הקהילה, הרב נדב מדהני ומקורביו, "העירייה הפריכה את כל טענות העותרת בדבר הבטחה שלטונית, פגם בהליך ההפקעה, ואפילו התמודדה עם הטענה ההלכתית שהעותרת העלתה כמוצא אחרון".

בית המשפט אף קיבל את טענת העירייה לפיה המניע העומד בבסיס העתירה הינו להותיר את המבנה הישן  בשליטת העותרת בלבד, וקבע בפסק דינו כי מדובר במקרקעי ציבור והעותרת אינה הבעלים של בית הכנסת ואין לה זכויות קנייניות בו.

השופט ברנר כאמור דחה את העתירה כנגד הריסת בית הכנסת והקמת בית כנסת חדש, והוסיף כי "ראויים הם יוצאי אתיופיה באור יהודה לבית כנסת מרווח ומפואר, לכשייבנה במהרה בימינו".

ראש העיר, ליאת שוחט: "אין ראויים מבני הקהילה האתיופית למבנה בית כנסת חדש ומפואר. לצערי הרב, מסיבות שאינן ענייניות וכאלו שאינן רואות את טובת כלל הציבור, חל עיכוב בהקמת בית הכנסת. אני שמחה שבית המשפט הבין את הנחיצות ובעיקר את הסיבות האמיתיות לניסיון של העמותה והעומד בראשה להכשיל את הקמת בית הכנסת, וכעת כשהמשוכה האחרונה הוסרה, אנו נפעל להקמתו בהקדם האפשרי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות