n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: אולם הפיס יקרא מעתה אולם אברהם גבאי

אור יהודה: אולם הפיס יקרא מעתה אולם אברהם גבאי

רגע לפני יום הזיכרון, הנציחה עיריית אור יהודה את אברהם גבאי ז"ל, שנפל בשנת 1969 במהלך הפגזת האויב. ראש העיר, ליאת שוחט: "עשינו כעת צדק היסטורי. מאות שחקנים יזכו להכיר את פועלו של אברהם"

אולם אברהם גבאי
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

רגע לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, הנציחה עיריית אור יהודה את חלל צה"ל טוראי אברהם גבאי ז"ל וקראה את שמו של אולם הפיס ברחוב החצב על שמו. בשבוע שעבר התקיים טקס להסרת הלוט מעל השלט המספר את סיפורו של גבאי, כל זאת בהשתתפות ראש העיר, ליאת שוחט, סגניה, עופר בוזי ושלמה זלמן סיונוב, ובני משפחתו של גבאי שהמתינו במשך שנים להנצחה.

סיפורה של ההנצחה היה מורכב. ותיקי העיר זוכרים את מועדון גבאי המפורסם על שמו של גבאי, בן העיר שנפל בשנת 1969 בהפגזה בפורט תאופיק כאשר עסק בביצור המעוז. המועדון שכן ברחוב החצב במשך שנים עד להריסתו לטובת אולם הפיס. משפחתו של אברהם גבאי שהתגוררה באור יהודה פעלה להנצחת שמו באמצעות הפעילות האהובה עליו ביותר – ספורט לבני נוער. בסיוע המשפחה ומשרד הביטחון הוקדש צריף קטן ברחוב חצב לזכרו של אברהם ושלט עם הקדשה נתלה על קירו החיצוני. ממרפסת ביתה שברחוב חצב, אמו של אברהם נג'יה, הייתה יכולה להביט בבני הנוער המשתתפים בפעילות ספורט במועדון על שם בנה שנפל.

לימים, המועדון פינה את מקומו לאולם הספורט החדש שהוקם בסיוע מפעל הפיס. במשך שנים ביקשה משפחתו להנציח את אברהם ולהסב את האולם על שמו. כעת ראש העיר, ליאת שוחט, השיגה את האישור המיוחל ממפעל הפיס שאפשר את ההנצחה של גבאי באולם הספורט.

שוחט: "מבלי להיכנס למה עשו או לא עשו קודמיי בתפקיד, אני יכולה להגיד שעשינו כעת צדק היסטורי כאשר קיבלנו אור ירוק מהפיס למהלך, ורגע לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הכרזנו שהאולם ייקרא על שמו. מאות שחקנים יזכו לשחק באולם ע"ש אברהם גבאי, דבר שמרגש אותי מאוד, שהרי אין לנו זכות קיום בארץ הזו אלמלא נזכור את בנינו ובנותינו ששילמו בחייהם".

אברהם גבאי בן יהושע ונג'יה ז"ל נולד בשנת 1950 בבגדד ובאותה שנה עלה עם משפחתו ארצה. הוא למד בביה"ס יסודי בירושלים ולאחר מכן בביה"ס במעלה באור יהודה. אברהם אהב פעילות ספורטיבית והיה חבר ב"הפועל". בשהותו באור יהודה, הקדיש שעות רבות לעבודה ציבורית למען קידום הנוער ביישוב. הוא היה מראשי המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה באור יהודה וחבר תנועת הנוער העובד והלומד.

 

אולם אברהם גבאי
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות