n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אונו: אמנים מקומיים נרתמו לטובת דרי הרחוב

אונו: אמנים מקומיים נרתמו לטובת דרי הרחוב

ערב מוזיקלי מרגש התקיים בשבוע שעבר בספריה העירונית בקרית אונו, אליו הגיעו עשרות תושבים שתרמו ביגוד חם לטובת דרי רחוב ובתמורה זכו לצפות בלקט של מופעים שביצעו אמנים מקומיים. הערב נערך במסגרת המיזם החברתי – אומנותי 'פסטיבל בסוודר'

פסטיבל בסוודר 3 צילום איתן אלחדז
פסטיבל בסוודר- צילום: איתן אלחדז
כתיבה וצילום: איתן אלחדז

בערב הסגרירי שהיה אתמול (מוצ"ש), רבים לא שכחו שיש לא מעט דרי רחוב שבתקופה זו בשנה סובלים ממחסור בביגוד חם.

לשם כך בדיוק נערך 'פסטיבל בסוודר' שהגיע השנה גם לבקעת אונו "זו יוזמה שקיימת כבר כמה שנים" מסביר אסי הירשפלד מנהל הספריה בקרית אונו "ואנחנו בקשנו להצטרף למיזם החברתי – מוזיקלי הזה.

החלק הראשון של הפסטיבל התקיים ביום שלישי אליו הגיעו אמני סטנד – אפ והחלק השני שהתקיים ביום חמישי נתן במה לאמנים מקומיים מהבקעה שהגיעו בהתנדבות מלאה. 'כרטיס הכניסה' כולל פריט לבוש חורפי. ואני אומר לך נאספו כמויות אדירות של בגדים שונים שכוללים מעילים, שמיכות וסוודרים כמובן. הכל יעבור בתחילה השבוע לעמותת 'גגון".

פסטיבל בסוודר צילום איתן אלחדז

הרעיון של הפסטיבל  נולד כאשר ליאור לוי פעיל ותיק בעזרה לנזקקים ודרי רחוב יחד עם יונתן קוטנר, חשבו על הפקת ערבי התרמה בהם יופיעו אמנים והקהל "משלם" על ההופעה בבגדים.

בשנת 2009 זה יצא לדרך כאשר את פסטיבל בסוודר הראשון פתחה נינט טייב והוא נערך בלבונטין 7. כמה שנים לאחר מכן זה עבר למועדון הבארבי וכיום בעקבות הקורונה הוא נערך באופן נקודתי ברשויות שונות.

פסטיבל בסוודר 1 צילום איתן אלחדז

בין יתר האמנים שהופיע בספריה היו הצמד המקומי הזמר שחר כהן מקרית אונו והסופר והשדרן בועז כהן מגני תקווה תחת הכותרת 'אונו פינת התקווה' בו מספר כהן חוויות מקוננות מילדותו בבקעה.

בין היתר הוא מזכיר מפגש הזוי שהיה לו עם המשוררת המקומית יונה וולך אותה הוא הרכיב בגיל 16 על האופנוע שלו בערב גשום "יונה הייתה מבוגרת ממני בעשרים שנה היא הייתה בשביל תחליף לאחות גדולה שמעולם לא הייתה לי".

פסטיבל בסוודר 2 צילום איתן אלחדז

אומנים נוספים שהופיע בערב היו יוסי בבליקי, דוד ישראלי, סגול 59, הדרה לוין ארדי, עדי יעקבי מקרית אונו שמוציאה בקרוב אלבום שירים שעוסק בעצמת נשים, ענבר קדם אף היא מקרית אונו שמוציאה אלבום בן שבעה שירים בימים אלו. משה בן יוחנה, רון דבני וכן 'פרויקט גיסנו' של מנהל הספריה אסי הירשפלד ששחרר סינגל מסקרן בשבועות האחרונים יחד עם גיסו בן המקום אלי פוקס.

פסטיבל בסוודר 4 צילום איתן אלחדז

צילומים: איתן אלחדז

"הערב הזה הוא עוד אחד בשורה של פרויקט וערבי תרבות ואומנות שמטרתם להפוך את הספריה המקומית לאבן שואבת לשוחרי ספר ותרבות". מציין הירשפלד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות