n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / סביון: "סביון מובילה בארץ באחוז ההתחסנות"

סביון: "סביון מובילה בארץ באחוז ההתחסנות"

ראש מועצת סביון מוטי לנדאו מספר על מבצע החיסונים המרוכז שיזם לתושבים, על ההיערכות לקראת החזרה ללימודים, המקום האהוב עליו בסביון, על החזרה לפעילות במרכז התרבות ועל בניית המרכז המסחרי החדש

מוטי לנדאו
מוטי לנדאו
צילום: איתן אלחזז ברק

לכבוד השנה החדשה ראש מועצת סביון מוטי לנדאו בראיון חגיגי משתף איך זה לנהל עיר בצל הקורונה וכיצד הוא רואה את העיר שנים קדימה מהיום

 

ספר מהו המקום האהוב עלייך בסביון ולמה?

"'הגינה של גיל' – גינת התבלינים הקסומה והמטופחת נקראה על שמו של גיל קרוא, שף מקומי שהלך לעולמו בטרם עת ומשפחתו החליטה לתרום את אבריו שהצילו חיים של חמישה אנשים. אחד מהם – עומאר שאהאון מהכפר איקסאל שבגליל שזכה בריאה, יצר יחסי ידידות עם משפחת קרוא. כששמע שהמשפחה מקימה גן תבלינים לזכרו, הוא העניק במתנה עצי זית ואבן בזלת ענקית שמתוכה מבעבעים מים, אותה הציבו בלב הגן שמסמל יותר מכל את אהבתו של גיל לאוכל ואת יכולת הנתינה שלו. הגינה של גיל מתחברת לשביל ערוגות הבושם, אחד משבילי ההליכה האהובים בסביון. לצד ההנאה שבצעידה בשבילים, הם משמשים את ילדי היישוב בהגעה לבית הספר בבטחה וללא צורך בחציית כבישים. בנוסף, הגן של גיל משמש מקום מפגש לפעילויות נוער, אירועים קהילתיים ועוד".

 

איך הקורונה שינתה את דפוסי העבודה במועצה, ובאופן אישי, מה שינית אתה בהתנהלות שלך לגבי הקורונה?

"בסביון, מרבית השירותים לתושב ניתנים מרחוק באופן מקוון. לצד זאת, מחלקת הרווחה במועצה נמצאת בקשר הדוק עם תושבי סביון הוותיקים ומסייעת להם באופן אישי לכל פנייה. אנו מקפידים על כניסה למתחם המועצה בקביעת תור מראש, בעטיית מסיכה ובהצגת התו הירוק. ישיבות עבודה עם מעל ל-5 משתתפים מתקיימות בזום.

באופן אישי, אני מקפיד על עטיית מסיכה גם באוויר הפתוח ומצמצם את שהותי בחללים סגורים וצפופים. לשמחתי – תמי, אשתי מבשלת אוכל בריא וטעים, זה מקל על הגעגוע לארוחות שישי משפחתיות שנהגנו לצאת ולאכול במסעדה כאן באזור".

 

הקורונה תישאר, איך צריך לשנות את אופי התנהלות של אירועי התרבות בסביון במהלך השנה הקרובה?

"במרכז התרבות סביון אנו מחמירים מעבר לתקנות הממשלה על מנת לשמור על בריאות המבקרים וזה עובד! החלנו את חובת עטיית המסכות וכניסה בהתאם ל'תו הירוק' עוד בטרם יצאה ההנחייה הכללית. בנוסף, התקנו מערכת מתקדמת בטכנולוגיית Npbi המייצרת תהליך טבעי לטיהור האוויר בחלל החדר מווירוסים וחלקיקים כמשנה זהירות לשמירת בריאות המבקרים וריווחנו את ההושבה באולם המופעים המרכזי. כתוצאה מהנ"ל, באי מרכז התרבות סביון מרגישים בטוחים להגיע ולהנות מהמופעים השונים".

 

כיצד מעודדים התחסנות בקרב התושבים בסביון?

"עם פתיחת מבצע החיסונים בארץ, יזמתי מבצע חיסונים מרוכז לכל תושבי סביון בגיל +60 בתל השומר. ההיענות הייתה מדהימה והמבצע התנהל בצורה מסודרת ונעימה. בנוסף, הבאנו מספר מתחמי חיסון ומתחמי בדיקות קורונה לסביון על מנת להקל על התושבים בהגעה ולעודד אותם להתחסן ולהיבדק כאן ליד הבית. מועצת סביון נמצאת בקשר ישיר עם התושבים, תוך הקפדה על דיוור שוטף של נתוני הקורונה ומידע מדעי רפואי רלוונטי ומעודדים התחסנות. לא סתם סביון מובילה בארץ באחוז ההתחסנות, ואנו ממשיכים לרכז את המאמצים כדי לשמור על בריאותם של תושבי סביון וכדי לקיים את שנת הלימודים כסדרה".

 

כיצד נערכים ללימודים בתקופה הקרובה?

"בסביון החינוך במקום הראשון. מחלקת החינוך נערכה מבעוד מועד לחלוקה מסודרת של ערכות בדיקת קורונה ביתית (אנטיגן) לילדי הגנים וביה"ס לקראת החזרה ללימודים. בנוסף, פתחנו במרכז התרבות סביון בשיתוף מד"א, מתחם בדיקות מהירות שיהיה פתוח במשך שבועיים רצוף לקראת פתיחת שנת הלימודים. לצד המאמצים במניעת כניסת הנגיף למערכת החינוך בסביון, בנינו תוכניות למידה היברידית שתיתן מענה ללמידה מרחוק, במידת הצורך ותימשך תוכנית החינוך האישי (שני מחנכים לכיתה)".

 

איך המרכז המסחרי החדש הולך לשנות את פני המועצה? מה צפוי עם פתיחתו?

"המרכז המסחרי בסביון נמצא בשלבי בנייה מתקדמים וצפוי לשפר את מגוון השירותים ברחבי המועצה לצד הוספת מקומות חנייה ושיפור פני היישוב".

 

איך סביון תיראה עוד שנתיים מהיום?

"יפה, ירוקה ובטוחה עוד יותר. סביון נמצאת בתהליך שיפור מתמיד לקראת היותה 'רשות ירוקה'. השלמנו את הסבת תאורת הרחוב לתאורת LED, בימים אלו מגיעה לסיום עבודת התקנת פאנלים סולאריים על גגות מבני המועצה, פינות המחזור עוברות שדרוג ובקרוב תחל פריסה של הפח הכתום. השקענו גם בביטחון: הותקנו שערי כניסה חדשים, מצלמות אבטחה נוספות, שיתוף פעולה עם 'כלבי אשמורת' ועוד. נמשיך להשקיע בכל תחומי החיים ובעיקר בחינוך".

 

הקורונה הפכה את הרשות המקומית לשחקן מרכזי מול התושבים, איך אתה מרגיש את זה אצלך במועצה?

"אני רואה את המציאות בשטח, מקבל החלטות ופועל בהתאם, בדר"כ עוד לפני קבלת הנחיות מהממשלה. מאחר והרשות המקומית קרובה לתושבים וחיה את היומיום אני חושב שהשלטון המקומי צריך לקבל סמכויות נוספות בכל תחומי החיים כמו החינוך, הביטחון ואיכות הסביבה".

 

חגי תשרי – איך החגים ייראו אצלך בבית?

"כל בני משפחתי המורחבת מחוסנים והמפגשים במתכונת מצומצמת יותר מבעבר. בני הבכור מתגורר בחו"ל עם אישתו וילדיו, כך שלצערי גם השנה נחגוג בפורום חסר את החגים. זו המציאות ואיתה אנו מתמודדים מתוך הבנה שבימים אלה הכי חשוב לשמור על ההנחיות ועל הבריאות ולחגוג בצמצום ככל הניתן".

 

איזה פעילות מרגיעה אותך?

"הליכה ספורטיבית עם גרייס, כלבת המשפחה, בשבילי ההליכה המטופחים של סביון, שם השקט והריחות עושים את שלהם. גרייס ואני צועדים שעה בבוקר ושעה בערב בשבילים וברחובות של סביון, תוך כדי, אני מתעד בטלפון הנייד את הדברים שדורשים טיפול במרחב הציבורי ושולח לגורמי המקצוע במועצה לטיפול".

 

מה אתה מאחל לעצמך ולסביון בשנה החדשה?

"אני מאחל לסביון שתמשיך לגדול, להתפתח ולהוביל במדדי איכות החיים בארץ, יחד עם חיי קהילה תוססים, חינוך איכותי ומעורבות מצד התושבים. שנלמד לחיות לצד הקורונה על לניצחון המלא על המגיפה. ולעצמי אני מאחל להמשיך לעמוד ביעדים שהצבתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד ראש מועצת סביון".

 

מוטי לנדאו
מוטי לנדאו
צילום: איתן אלחזז ברק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות