n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / מעצב השיער אורן רפאל: "לא נתתי לאף אחד לעמוד בדרכי"

מעצב השיער אורן רפאל: "לא נתתי לאף אחד לעמוד בדרכי"

ידיו של מעצב השיער אורן רפאל עיצבו את שיער ראשם של ידוענים רבים והוא מככב בתחרויות בינלאומיות, אך לצד זה הוא עבר סיפור יציאה מהארון לא פשוט, כבן בכור למשפחה בוכרית גאה

אורן רפאל. צילום: יעל אורבך
אורן רפאל. צילום: יעל אורבך

הצצה חטופה בעמוד האינסטגרם של הספר אורן רפאל (33) מאור יהודה, מבהיר יותר טוב מכל דבר איך המספרה הקטנה במרכז המסחרי בשכונת נווה רבין, הפכה למקום שמושך ידוענים ואנשי ציבור כמו רינת גבאי ונעמה קסרי שהפכו את רפאל לספר הבית שלהם. התמונות המרהיבות לא מותירות ספק כי מדובר באומן בעיצוב השיער ואיפור, לא בכדי הוא זוכה לאלפי עוקבים, מסתובב בתחרויות בינלאומיות בתחום, ואוליגרכים יהודים בכל העולם מטיסים אותו כדי לעשות עבורם איפור ושיער.

"מאז שאני זוכר את עצמי רציתי להיות ספר", הוא נזכר ומעט מובך מכל הראיון, "אני עובד במספרות מגיל 14 אליהם הייתי מגיע אחרי הלימודים". לצד ההצלחה במקצוע הוא הסתיר מהוריו ובעיקר מאביו את עובדת היותו הומו, "אנחנו משפחה בוכרית מסורתית ואתה מתאר לעצמך כמה זה מורכב לחשוף דבר כזה כשכולם מצפים ממך להמשיך את המורשת". הוא פתח עסק בגיל 20 ושנתיים לאחר מכן הוא הגיע לחתונת אחיו עם בן זוגו באותם ימים, "אבא שלי שאל את אימי שכבר ידעה על  הזהות המינית שלי 'מי זה הבחור עם אורן'?  וכשהוא הבין שהבן שלו הומו הוא תפס ממני מרחק ומאוד נפגע. הוא ציפה שאני בתור הבן הבכור אלך בדרכו".

 

"אבא גאה בי"

גם לרפאל ששינה את משפחתו לשמו של אביו, לא היה פשוט לקבל את זהותו המינית, "לא רציתי לאכזב את הוריי. חשבתי שזה יעבור לי, אפילו ניסיתי לצאת עם בחורה אבל זה לא הלך". לאורך כל השיחה עם רפאל חוזר שוב ושוב המשפט 'ללכת עם האמת שלך'. וכשבוחנים את מהלך חייו נדמה שזה הדבר שמחזיק אותו ובדיעבד גם הוכיח את עצמו במבחן המציאות. "לעולם לא ויתרתי על החלומות שלי בתחום המקצועי, ובעניין האישי הגיע הרגע שבו אמרתי לעצמי זה מי שאני, וקיבלתי את עצמי כמו שאני, וברגע שיצאתי מהארון לא נתתי לאף אחד לעמוד בדרכי".

אביו שחי בשנים האחרונות בניו יורק היה מגיע לבקר ועם הזמן הם גם החלו להתקרב האחד לשני, "אבי שהיה על קו ניו יורק- ישראל היה שומע כל פעם מהדיילות במטוס על הספר מאור יהודה שעושה חיל ושהוא מאוד דומה לו',  בסופו של דבר אבי קיבל אותי ואף היה גאה בי. הוא בא אליי יום אחד ואמר לי "אני שמח שלא יצאת עם בחורה כי אולי היית הורס לה את החיים כדי להוכיח לנו משהו שהוא לא אתה". מהלך הפיוס הושלם כאשר הוא קרא למספרה על שמו של אביו "הוא יודע היום שבדרכי אני מביא לו כבוד וגם לעיר שלנו".

 

"למדתי ליהנות מלא לעשות כלום"

קל מאוד להתבלבל עם רפאל. בשיחות הראשונות שלנו חשבתי שהוא מתחמק או לא רוצה לשתף פעולה, אבל מיד שנפגשנו הכל היה כלא היה וגיליתי אישיות מאוד רגישה ומוכשרת, "אני יודע שיש כאלו שחושבים שאני סנוב אבל אנשים לא צריכים למהר לשפוט או להקשיב לשמועות, כי לעולם אין לדעת מה עובר על אדם. אני חושב שהמקצועיות שלי היא אצלי היא מעל הכל ואני מאוד פרפקציוניסט בעבודה, כך שאין מצב שמישהי תצא ממני לא מרוצה, וכבר קרו לי מקרים של לקוחות שכמעט ביטלו הזמנות, וברגע שהגיעו אליי התייחסתי אליהם כמו שאני מתייחס לאמא שלי ולאחותי".

גם לרפאל כמו לעוד רבים וטובים הקורונה 'נתנה כאפה' , "ישבתי עם עצמי בבית חודשיים והתאפסתי על עצמי. עברו לי בראש כל מיני מחשבות ותוכניות וזה קצת מיתן אותי. בסופו  של דבר יצרתי ליין מוצרים משלי שכולל שמפו, מסכות וסרומים לשיער. כרגע אני עובד על פיתוח של מוצרי איפור והכי חשוב למדתי ליהנות מלא לעשות כלום".

לפני הקורונה הוא היה מסתובב בין בירות אירופה, מוסקבה וניו יורק ומפורסמים ששמעו עליו היו מגיעים למספרה ומעלים על הדרך 'סטורי' לעמוד האינסטגרם שלו בדיוק כמו ליהיא גרינר  שעשתה אצלו השבוע גוונים. אך עם כל הכבוד למפורסמים שפוקדים את המקום, כשאני מבקש מרפאל להיזכר בסיפור מרגש שקרה לו, הוא מספר לי על אמא מאור יהודה שהתקשרה אליו לפני שנה, "היא סיפרה לי בטלפון שיש לה ילדה בת 17 שחולה בסרטן קשה והיא נמצאת בהוספיס וחלום חייה הוא שאני אעצב לה את השיער ואאפר אותה כאילו זה יום חתונתה. אמרתי לה שתגיע אליי למחרת, ודחיתי טיפול בשלוש כלות שהיו לי לפי לוח הזמנים. היא הגיעה יחד עם אמה ועשיתי לה יום פינוק ועיצבתי לה את הפאה כמו מלכה. אמרתי לה שזה מתנה ממני. אחרי זה הייתי הולך לבקר אותה בהוספיס. פעם היא ביקשה שאביא לה אוכל בוכרי ואמא שלי הכינה לה. אחרי חודש היא נפטרה והיה לי מאוד קשה עם זה".

ומה לגבי העתיד?

"אני רוצה להמשיך לפרוח במקצוע וגם בעזרת השם ליצור זוגיות ולהביא ילדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות