n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / "הקורונה היא הזדמנות עבור כולנו להמציא את עצמנו מחדש"

"הקורונה היא הזדמנות עבור כולנו להמציא את עצמנו מחדש"

התגובה תחת משבר הקורונה, השירותים שהוסיפה עבור העסקים המקומיים, האתגרים של מתחם התעסוקה החדש OPARK והסולידריות לעסקים. ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, בראיון מיוחד לקראת שבוע העסקים באור יהודה שחל בשבוע הבא

ליאת שוחט. צילום: ישראל פנחסוב
ליאת שוחט. צילום: ישראל פנחסוב

"עיר מצליחה, משגשגת ופורחת היא כזו שבהכרח מתקיימת בה כלכלה מקומית חזקה ופועל בה תמהיל עסקים מגוון שמצד אחד מספק תעסוקה רחבה לתושבי העיר והסביבה, ומהצד השני מספק מענה ישיר ומשמעותי על מגוון הצרכים והרצונות של הקהילה", כך אומרת ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, בפתח הראיון איתה לקראת שבוע העסקים העירוני שיחול בשבוע הבא בהובלת היחידה לקידום עסקים.

לעיתים נראה שתפקידן של הרשויות המקומיות הוא לתת שירות לתושבי העיר, ולכן העסקים נשארים מאחור. מהי דעתך?

"העסקים המקומיים, קטנים כגדולים, הם עוגן כלכלי חשוב לעיר ולתושביה, ומתוך הבנה זו עיריית אור יהודה משקיעה משאבים רבים כדי לסייע ככל הניתן לבעלי העסקים בעיר. התפיסה הזו הובילה אותי, לפני יותר משנתיים, להורות על הקמה של יחידה לקידום עסקים בעירייה, שכל מטרתה היא לשפר את השירות שניתן לעסקים ולייצר שירותים נוספים, מגוונים ומשמעותיים שיסייעו לקידום והצלחתם של העסקים בעיר. בנוסף, אנו עומלים על שדרוג ושיפור השירות של מחלקת רישוי עסקים כדי לאפשר לעסקים בעיר לקבל את המענה הנדרש לצורך קידום התהליך, כך שיימשך הרבה פחות זמן ממה שאנו מכירים".

כיצד לדעתך השפיעה הקורונה על העסקים באור יהודה?

"הקורונה הגיעה ללא שום הכנה ושינתה באופן מובהק את המציאות כפי שהכרנו אותה, במיוחד כלפי העסקים, שעבור לא מעט מהם היא היוותה מכת מחץ של ממש. אני מזכירה שהקורונה הגיעה לאור יהודה לפני כולם, ולכן גם העסקים אצלנו סבלו מהמצב לפני שאר הערים בארץ. מהסיבה הזו היינו הראשונים שיצרנו קמפיינים לטובת עידוד כלכלה מקומית ויצרנו כתובת ברורה לעסקים כאשר היחידה לקידום עסקים החלה לייצר שירותים מותאמים לקורונה. כחודש לאחר פרוץ המגפה, הוצאנו סקר מיוחד לעסקים בו שאלנו אותם אילו שירותים הם צריכים ומה יכול לסייע להם להתגבר ולצלוח את המשבר. הקורונה הפתיעה גם אותנו, ובגישתי אני מאמינה שבמצבים כאלו חשוב ביותר לשמוע את השטח. עיבדנו את הנתונים ולפיהם אנחנו מייצרים שירותים מותאמים עבור בעלי העסקים. הפעלנו שירות ייעוץ עסקי אישי, התחלנו לקיים הרצאות ייעודיות לעסקים און ליין, לסייע להם לייצר נוכחות ברשת ואפילו שבוע העסקים, זה שאנחנו נמצאים בעיצומו, הוא תולדה של צורך שעלה, צורך בחשיפה ובפרסום, כדי לאפשר לעסקים להגיע לקהל לקוחות רחב ככל הניתן".

ליאת שוחט, עם בעלי העסקים בתחילת עידן הקורונה. צילום: דוברות עיריית אור יהודה
ליאת שוחט, עם בעלי העסקים בתחילת עידן הקורונה. צילום: דוברות עיריית אור יהודה

 

 

איך באמת התגבש הרעיון להקדיש שבוע שלם של אור הזרקורים לעסקים המקומיים?

"הבנו שלבעלי העסקים בעיר יש צורך בסיוע בכל הנוגע לפרסום וחשיפה. לפני הקורונה, עסקים רבים בעיר פעלו בצורה המסורתית מפה לאוזן ועם לקוחות קבועים ונאמנים. עם ההגבלות החדשות והחשש לצאת למרחב, נושא תנועת לקוחות פוטנציאליים במתחמי המסחר העירוניים הפך לבעייתי. זיהינו בשבוע הזה, שהוא ממש לפני ראש השנה, פוטנציאל משמעותי עבור העסקים מכיוון שהחג הוא תמריץ עבור אנשים לצאת לקניות. רצינו לנצל את המומנטום ולייצר חשיפה איכותית ומשמעותית, כזו שתביא ערך גם לתושבים וגם לעסקים. פנינו לעסקים והזמנו אותם להציע מבצעים והטבות איכותיות לתושבי העיר והאזור כדי שאלו יבואו לערוך את הקניות לחג דווקא אצלם, ואני שמחה לראות את ההיענות הרבה".

את חושבת שתצליחו לייצר סולידריות של התושבים כלפי העסקים המקומיים בתקופה הזו?

"סולידריות הייתה באור יהודה גם לפני הקורונה, אך אין ספק שבשעת משבר האוכלוסייה המדהימה של העיר הזו יודעת לחזק אפילו יותר. בחודש שעבר השקנו את פרויקט 'הכר את העסק' בו אנו נותנים במה לבעלי העסקים לספר את הסיפור שלהם, מה הביא אותם להקים את העסק, מה בוער בהם בפנים כדי לחשוף לאוכלוסייה את האיכות האנושית של בעלי העסקים בעיר, שמייצרים את האיכות המקצועית של השירותים והמוצרים שהם צורכים. התגובות לא איחרו לבוא ואיתן פרגון, אהדה והכרת תודה של התושבים כלפי בעלי העסקים ופועלם. אגב, אני מאמינה מאוד בדוגמה אישית ובעצמי עושה את הקניות שלי בעיר ויכולה להגיד לך שיש לנו פה מגוון, איכות, שירות ומחירים ללא תחרות שבאמת לא משאירים שום סיבה לצאת מהעיר בשביל לעשות קניות, בכל התחומים".

לדעתך, השירותים לעסקים שהזכרת באמת יסייעו לבעלי עסקים לצלוח את המשבר?

"אנחנו עושים את המקסימום שאנחנו יכולים במגבלות החוק והמשאבים. יש נטייה לראות בעירייה ככתובת לפעולות שכלל לא נמצאות בסמכות שלה כמו גביית ארנונה או השפעה על שכירות. זה לחלוטין לא במנדט שלנו ולכן אין לנו יכולת להשפיע בנושאים כאלו. לעומת זאת, בכל מה שניתן, אפשר לומר שאור יהודה המציאה את עצמה ואני גאה לומר שרשויות מקומיות רבות מגיעות אלינו ללמוד על פעולות שאנו עושים בעירייה עבור עסקים, גם בשוטף ובוודאי שבזמן הקורונה. עבדנו במשך יותר משנה לאגד את בעלי העסקים במתחם העירייה לעמותה כדי לאפשר להם להיכנס לפרויקט בו משרד הכלכלה והעירייה מלווים אותם ומסייעים להם לייצר תנועה ולמשוך לקוחות למרחב בו הם פועלים. הפעלנו פורום לנשות עסקים ופורום נוסף לאומנים המקנה לבעלי העסקים כלים לקידום ופיתוח העסק שלהם, באופן אישי וכקבוצה שמפרה את עצמה כל הזמן. יש לנו קורסים לעסקים שפועלים לאורך כל השנה, שירותים ייעודיים לעסקים בכל הקשור לנוכחות ברשת, אנחנו מייצרים מפת ביקושים דינמית לעסקים וליזמים המבוססת על נתוני אמת מהתושבים ועוד שירותים רבים ומגוונים. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהזמין בעלי עסקים הפועלים בעיר להשתמש בשירותים שאנחנו מציעים, אותם אפשר לראות גם באתר העירוני וגם בפייסבוק של היחידה לקידום עסקים בעיריית אור יהודה".

האם הקמת מתחם OPARK, פארק התעסוקה החדש שלכם שיהיה חדש ונוצץ לא יבוא על חשבון העסקים הוותיקים בעיר?

"אור יהודה עומדת בפני תהליכי פיתוח והתפתחות משמעותיים ביותר, הן בתחום המגורים והן בתחום המסחר והתעסוקה. אחד התנאים שלי בחתימה על הסכם הגג, שמתחם Opark הוא חלק ממנו, היה השקעה רחבה בעיר הוותיקה כדי שלא ייווצרו פערי ישן מול חדש. מיפינו את מתחמי העסקים בעיר וראינו אילו מהם ניתן להכניס לתהליכי התחדשות עירונית ופינוי בינוי כדי לא להשאיר אותם מאחור. מעבר לכך, אנו פועלים בהתערבויות רכות כמו פלייסמקינג כדי לשפר את המרחב הציבורי בו פועלים עסקים. לגבי הגדלת מספר העסקים בעיר, מחקרים מראים שלתחרות יש פוטנציאל להגדיל הכנסות, לכל העסקים המתחרים. בנוסף, אוכלוסיית העיר צפויה לגדול משמעותית ולשלש את עצמה, מה שמגדיל את פוטנציאל הקונים. לצד זה, אנו פועלים רבות כדי לשמר את מיצובה של אור יהודה כמרכז הקניות של בקעת אונו, ומתכוונים להיות אבן שואבת בכל הקשור לבילוי, פנאי וקניות".

מה המסר שהיית רוצה להעביר לבעלי העסקים בעיר ולמי שמתלבט אם לפתוח את העסק שלו בעיר?

"אני יודעת שעכשיו זו תקופה קשה מאוד עבור רובם, אבל צריך לזכור שמתישהו כולנו נדבר על העידן של אחרי הקורונה. הקורונה מייצרת עבור כל אחד מאיתנו הזדמנות להמציא את עצמנו מחדש ולדעת להתאים את עצמנו לצרכים המשתנים. אני עושה כל מה שניתן כדי לסייע לעסקים בעיר כדי לצלוח את התקופה הלא פשוטה הזו, אבל המסר שלי הוא דווקא לתושבים. זה הזמן לקנות באור יהודה, לחזק את העסקים המקומיים ולדאוג לכך שהכסף של התושבים יישאר בעיר. אני בטוחה שבעלי העסקים יעריכו את זה מאוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות