n
דף הבית / בקעת אונו / בית המשפט קבע כי קופ"ח מכבי תעניק שירות לתושבי קריית אונו, אור יהודה, גבעתיים והסביבה

בית המשפט קבע כי קופ"ח מכבי תעניק שירות לתושבי קריית אונו, אור יהודה, גבעתיים והסביבה

בית המשפט קבע כי בתי חולים מטעם מכבי יעניקו שירות לתושבי קריית אונו, אור יהודה, גבעתיים והסביבה.
התביעה שהגישו ערי בקעת אונו כנגד אי מתן שירות לתושבי הרשויות על ידי מכבי שירותי בריאות ומשרד הבריאות התקבלה - והוחלט שבאופן מיידי יוכלו התושבים לקבל הפניות אל בית החולים הקרוב. ליאת שוחט וישראל גל בירכו

ישראל גל
ישראל גל. צילום: יונתן בלום

התביעה שהגישו עיריות אור יהודה, קריית אונו וגבעתיים יחד עם ערי הסביבה כנגד אי מתן שירות לתושבי הרשויות הללו על ידי מכבי שירותי בריאות ומשרד הבריאות התקבלה היום (שני, 1.8). לפני מספר חודשים החליטה הקופה כי מבוטחיה המתגוררים באור יהודה, קריית אונו והאיזור אינם יכולים לקבל הפניה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שיבא תל השומר. בהחלטת בית הדין האזורי לעבודה תל אביב נקבע כי התביעה מתקבלת.

במסגרת ההחלטה, נקבע כי באופן מיידי יוכלו מבוטחי איזור המרכז לקבל הפניות לשיבא, כאשר למכבי יועמדו 90 יום כדי לשקול מחדש את ההחלטה המדוברת שניתנה על ידם לעניין שינוי בהסדרי הבחירה ולקיים דיון בעניין עם משרד הבריאות. בנוסף, נפסקו הוצאות כנגד מכבי ומשרד הבריאות בגובה 10 אלף ש"ח.

הרשויות המקומיות שנכללו בעתירה הן עיריות אור יהודה, קריית אונו, יהוד-מונוסון, גבעתיים, מועצת גני תקווה ומועצת סביון שקיבלו מאות פניות מתושביהן הכוללות תרעומת קשה על שינוי המדיניות של מכבי. זה המקום להזכיר כי קריית אונו ואור יהודה הן שתי ערים צמודות גדר לבית החולים שיבא, ועל אף זאת מנעו מתושביהן לקבל שירותים רפואיים בסיסיים ולהרחיק אל מקומות אחרים. עוד קבלו הרשויות על כך ששתי רשויות במחוז, רמת גן ובני ברק, הוחרגו ובכך תושבי הערים התובעות הופלו לעומתן.

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, הגיבה להחלטה ואמרה: "אני שמחה שהצדק נעשה ותושבי אור יהודה והסביבה יוכלו לקבל באופן מיידי שירות כפי שמגיע להן בבית החולים שיבא. מהיום הראשון הודעתי שאיאבק כנגד ההחלטה הקשה הזו של מכבי שמכבידה על התושבים שלנו, בעיקר על אלה שאינם ניידים, ואני שמחה שבית המשפט היה קשוב לעמדתנו. זו הוכחה נוספת לכך שכשהרשויות פועלות יחד, אפשר להגיע לתוצאות".

ליאת שוחט
ליאת שוחט. צילום: ראובן קופוצ'ינסקי

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, מסר: "זו בשורה אדירה והחלטה תקדימית למבוטחי מכבי תושבי בקעת אונו. העתירה המשותפת שהגשנו, ראשי הרשויות בבקעת אונו יחד עם גבעתיים זכתה להצלחה. בית הדין קבע כי אין לעשות איפה ואיפה בין מבוטחי הקופה והחזיר את המצב לקדמותו, כך שכל תושבי בקעת אונו מבוטחי מכבי יוכלו לקבל שירות במרכז הרפואי המצויין שיבא בתל השומר. אני מקווה שמכבי יקבלו את החלטת בית הדין וינהגו בהתאם ומבקש להודות לשותפיי, ראשי הרשויות בבקעת אונו ורן קוניק ראש עיריית גבעתיים, על הנחישות והמאבק הבלתי מתפשר כנגד האפליה".

צילום ישראל גל: יונתן בלום

צילום ליאת שוחט: ראובן קופוצ'ינסקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות