n
דף הבית / בת ים / בת ים פלילי / "די לרצח נשים!"

"די לרצח נשים!"

שני רציחות מזעזעות של נשים התרחשו בשבוע אחד בחולון ובבת ים. לאור זאת, התקיימה בשני בערב עצרת מחאה מול ביתה של טטיאנה חייקין בבת ים

עצרת מחאה הפגנה נרות צילום בובה לוי

"זאת אותה שגרה-  אשה נרצחה ומספר שעות לאחר מכן עוד אישה נרצחה. אנחנו יכולות להמשיך לכאוב, למחות, לכעוס, אבל עלינו על כולנו לקום ולעשות מעשה". במילים אלו תיארה פעילה חברתית את תחושותיה הקשות בעקבות רציחתן של שתי נשים בחולון ובת ים על ידי בני זוגן.

ביום שני בערב התקיימה עצרת מחאה מול דירתה של טטיאנה חייקין ז"ל מבת ים שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה איגור צ'פיקוב (55). מעצרו הוארך בשבעה ימים בבית משפט השלום בתל אביב.

  טטיאנה חייקין זל צילום באדיבות המשפחה

טטיאנה חייקין ז"ל- צילום באדיבות המשפחה

במהלך הדיון שהתקיים ביום שני השבוע אמר נציג המשטרה: "אתמול בשעות הערב התקבלה שיחה בה הודיע החשוד שרצח את אשתו. השוטרים נתקלו בזירה קשה ומזעזעת. החשוד נעצר נלקח לחקירה ומסר גרסה".

השופטת אפרת בוסני החליטה להאריך את מעצרו של החשוד וקבעה: "מחומר חקירה שהוצג לפני מעלה חשד סביר אף מעבר לחשד הרגיל. עיון בתיק החקירה מעלה כי מתקיימת עילה למעצר החשוד הן מחשש למסוכנות והן מחשש לשיבוש. מדובר בחשוד שהורשע בתקיפה של אותה קורבן ואף ריצה את עונשו".

בעבר ריצה החשוד עונש מאסר לאחר שתקף את הנרצחת באלימות.

הרצח המזעזע התרחש כשבוע בלבד לאחר שתושב חולון מאנדפרו אלאזה רצח את אשתו מאסטוול על פי החשד, לעיני שני ילדיהם שנכחו בדירה באותה העת. הוא נמלט מהדירה מיד לאחר מכן ונעצר בתום מצור משטרתי. מחקירת המשטרה עולה כי החשוד סבר כי הנרצחת מנהלת קשר רומנטי עם גבר אחר. גם ברצח הזה, קיים רקע של התנהגות אלימה קודמת של החשוד שריצה בעבר עונש מאסר לאחר שתקף את הנרצחת באלימות.

זירת הרצח בחולון. צילום דוברות המשטרה

זירת הרצח בחולון- צילום: דוברות משטרת ישראל

 

"דמן הפקר"

בעקבות שני מקרי הרצח, החליטו פעילות חברתיות לקיים עצרת מחאה תחת הכותרת "דם נשים אינו הפקר" מול ביתה של חייקין מתוך כוונה להעלות את המודעות לאלימות כלפי נשים שהרימה את ראשה המכוער עם פרוץ מגיפת הקורונה.

המשתתפים שהתבקשו להגיע בלבוש שחור הדליקו נרות מול ביתה של הנרצחת ולאחר מכן צעדו אל עבר תחנת המשטרה בעיר.

עצרת מחאה הפגנה צילום בובה לוי

הפגנת המחאה בבת ים- צילומים: בובה לוי

אחד המארגנים אבי בלכרמן ציין: "הנתונים מצביעים על התגברות האלימות והפגיעה בנשים ובילדים מאז פרוץ המשבר. הבית נהיה מקום מסוכן יותר לרבות ולרבים".

הפעילה החברתית בובה לוי שנטלה חלק באירוע אמרה ל"גל גפן": "זו עצרת נגד רציחות נשים, כולנו בבגדים שחורים ונרות נשמה כדי לומר די לרצח נשים. עוד אשה שבן זוגה שוחרר מהכלא היישר לטרף שלו. לא תיתכן אוזלת יד של המערכת, אין הגנה לנשים ולילדים. במהלך שבוע נרצחו שתי נשים עם סיפור דומה ודמן הפקר".

עצרת מחאה הפגנה נרות צילום בובה לוי

פעילה חברתית הטיבה לבטא את כאבה במילים אלו: "האלימות הפיזית פוקדת את הבתים וזה כמובן לא משפיע רק על הנפגעת באופן ישיר ולא תמיד גופה נרצח. לפעמים היא ממשיכה לחיות שנים ארוכות בגוף חי לחלוטין עם נפש שמרגישה מתה. הכתובת הייתה על הקיר, הכתובת תמיד על הקיר, כתובה בדם".

כאמור צ'פיקוב שהיה בגילופין, התקשר למשטרה מספר פעמים על מנת לדווח על כך שרצח את אשתו אולם לא הצליח למסור את כתובת מגוריו הנכונה והשוטרים הגיעו למספר כתובות שונות בבת ים בניסיון לאתר את זירת הרצח. בסופו של דבר מסר החשוד את כתובת דירתו הנכונה שם התגלתה לעיני כוחות ההצלה זירה קשה במיוחד. גופתה של חייקין התגלתה כשהיא עם פצעי דקירה רבים,

שכנים בבניין ברחוב יוספטל ידעו לספר על צעקות חוזרות ונשנות מהדירה בה התגוררו יחד בני הזוג בשנים האחרונות ואחת מחברותיה של הנרצחת תיארה סיפור חיים די עגום שהלך והסלים ככל שבעיית השתייה של החשוד הלכה והתגברה. היא ציינה כי גם הנרצחת הידרדרה לטיפה המרה, התמכרות שייתכן והקשתה עליה לעשות מעשה ולסיים את מערכת היחסים עם הגבר האלים עמו חלקה את חייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות