n
דף הבית / בת ים / צרכנות בת ים / במה כרוך המעבר לדיור מוגן?

במה כרוך המעבר לדיור מוגן?

העלייה בתוחלת החיים במהלך העשורים האחרונים, היא תופעה שיש לה השלכות רבות. אחת מהן היא העובדה שתוחלת החיים אחרי היציאה לפנסיה היא ארוכה למדי, מה שעלול במקרים מסוימים להפוך לנטל על בני המשפחה של הפנסיונרים

דיור מוגן
צילום: FREEPIK

חלק ניכר מבני גיל הזהב חווים תהליך איטי אבל מתמשך של ירידה בתפקוד שלהם, מה שעלול להפוך אותם לחסרי אונים ללא עזרה של בני המשפחה ולהפחית בצורה ניכרת את איכות החיים שלהם. דיור מוגן, במצב הזה, הוא דרך מצוינת לשמירה על העצמאות מצד אחד ועל איכות חיים נאותה מצד שני. מהו בעצם הדיור המוגן? במה כרוך המעבר לדיור המוגן?

מהו הדיור המוגן ולמה זה כל כך מושך

הדיור המוגן הוא מרכז מגורים המאפשר לדיירים המתגוררים בו ליהנות מחיים עצמאיים לחלוטין. בית דיור מוגן מכיל את כל המרכזים והמתקנים המאפשרים לדיירים רמת חיים נאותה ושמירה על חיי חברה פעילים. ההשוואה הנכונה ביותר של דיור מוגן היא לבית מלון ברמה גבוהה. ואולם בעוד שבבית מלון הדיירים מתחלפים בתדירות גבוהה, הרי שבדיור המוגן הדיירים הם קבועים ורבים מהם מפתחים יחדי חברות עם דיירים אחרים. במקומות הללו נפוצה גם התופעה של זוגות שנוצרו במקום. ואולם המאפיין הייחודי של הדיור המוגן הוא העובדה שבבית הדיור המוגן עומדים לרשות הדיירים גם צוותים רפואיים הנכונים לשרת אותם בעת הצורך. אף שהדיירים בדיור המוגן הם עצמאיים, בכל זאת מדובר באנשים מבוגרים שיש להשגיח עליהם מבחינה רפואית. בעולם שבו כל אחד לעצמו ולילדים אין תמיד זמן להקדיש להורים הזקנים, או במצב שלהורים המבוגרים אין אפשרות מעשית לנהל חיי חברה פעילים בבית המגורים הישן שלהם, דיור מוגן הוא פתרון איכותי התורם לרווחתם ולאיכות החיים של המתגוררים בו.

המעבר לדיור המוגן ובמה הוא כרוך

להבדיל מבתי אבות, ששם חלק מהמימון מגיע מהמדינה, הדיירים בדיור מוגן מממנים את המגורים שלהם בכוחות עצמם וללא כל סיוע. על מנת לעבור לגור בדיור מוגן יש תחילה להפקיד סכום כסף ראשונה גבוה. בנוסף יש להעביר סכום כסף חודשי תמורת המגורים והשירותים הניתנים בדיור המוגן. מי שמסוגל להעמיד את הסכום הראשוני מכסף הזמין בידו, הרי זה משובח. מי שלא, ועדיין מעוניין לעבור לדיור מוגן, יצטרך למכור את דירת המגורים שלו או לכל הפחות לשעבד אותה לטובת הלוואה. המעבר לדיור המוגן עשוי להיות שינוי מרענן מבחינה אישית וחברתית. עם זאת, יש בתי דיור מוגן הממוקמים קרוב לאזור המגורים המקורי שהמעבר אליהם לא משנה באפן מהותי את סביבת המגורים של הדיירים החדשים. אם יש לכם עניין ורצון לעבור לדיור מוגן, אתם במקום המתאים ביותר. צרו קשר כבר כעת ואנשי השירות המקצוענים של מגדלי הים התיכון יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-06-01 בשעה 11.18.39

המדף של בתי: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות