n
דף הבית / בת ים / צרכנות בת ים / שימוש בספריי קירור להפגת כאבים

שימוש בספריי קירור להפגת כאבים

אם אתם עוסקים בספורט ונוטים להיפצע, כדאי שתבררו לגבי אחת משיטות הטיפול העתיקות ביותר בעולם והיא קירור האזור הפגוע. הקור שניתז מתרסיס הקירור גורם להצרה של כלי הדם ומפנה את הדם מהרקמות הפגומות, וזה עוזר מאד להפחתת דלקות ולשיכוך כאבים

ספרי קירור
צילום: משה יצחקי

הספריי יעיל במיוחד בטיפול בחבלות, בדלקות, בכאבי גב אקוטיים, בכאבי מפרקים אקוטיים ובקרעים בשרירים, בגידים או ברצועות. חשוב לכלול את תרסיס הקירור בתיק העזרה הראשונה, כך שתוכלו לשלוף אותו ולהשתמש בו ברגע שתצטרכו אותו. למעשה, זהו אביזר חובה בכל תיק עזרה ראשונה, בין אם בבית, ברכב, במגרש האימונים או בטיולים.

 

אם יצא לכם לצפות במשחקי כדורגל באדיקות, יכול להיות שראיתם את הכדורגלנים משתמשים בתרסיס הקירור מיד אחרי שהם נפצעו במהלך המשחק, כדי לעזור להם לקום על הרגליים ולהמשיך לשחק. התרסיס הזה נפוץ מאד בקרב קהילת הספורטאים, ואם תשימו לב תוכלו לראות אותו כמעט אצל כל ספורטאי, בייחוד אלה שעוסקים בספורט שעלול להוביל אותם לחבלות ולפציעות רבות יותר מתחומי ספורט אחרים. אחד מהחברים הטובים ביותר שלי הוא ספורטאי והוא נושא איתו תרסיס קירור כמעט לכל מקום. ראיתי אותו לא פעם ולא פעמיים משתמש בתרסיס הקירור אחרי שנחבל במהלך אימון. ההקלה שלו היא מידית. הוא כל הזמן טוען שבפניי שאילו לא היה לו ספריי קרח, הוא היה בצרות צרורות, וממליץ על התרסיס לכל חבריו הספורטאים. תרסיס הקירור מציל אותו בכל פעם מבעיות חמורות יותר. אך, חשוב לדעת איך להשתמש בתרסיס הקירור בצורה נכונה.

 

אופן השימוש בתרסיס קירור

כשאתם משתמשים בתרסיס קרח, וודאו שאתם מרססים ממרחק של לפחות 30 סנטימטרים מהנקודה שבה נחבלתם. תרססו מספר פעמים בלחיצות קצרות בכל פעם, כדי לא לקרר מדי את הנקודה, דבר שעלול להביא לקיפאון של המקום ולנזק גדול. אין לחזור על הריסוס יותר משלוש פעמים ביום. אל תשאפו את האדים של התרסיס ובשום אופן אל תרססו אותו קרוב לעיניים, על פצעים פתוחים או על כוויות. אם ילד נחבל, אל תשתמשו בתרסיס הקירור על החבלה שלו, כיוון שהרקמות של ילדים רגישות יותר והשימוש בתרסיס קירור עלול לפגוע בהם. במקום זאת, הניחו על הנקודה הפגועה קרחון או כל גוף קירור אחר, שזו השיטה הישנה יותר של הטיפול באזורים פגועים. תזכרו, שאם החבלה היא רצינית, יש לפנות מיד לטיפול רפואי. תרסיס קירור הוא רק לצורך הקלה בכאב והפחתת הסיכויים לדלקות, אך הוא אינו תחליף לטיפול רפואי במידת הצורך.

 

אז אם גם אתם נחבלים ונפצעים יותר מהאדם הממוצע, כדאי לכם להצטייד בתרסיס קירור, שיוכל להציל אתכם ברגעים הכואבים. זהו תחליף נהדר לקרחונים, שלא תמיד נמצאים בסביבה, כי קשה לסחוב אותם לכל מיני מקומות שבהם אין מקררים. תרסיס קרח יוכל להציל אתכם במצבים האלה. הריסוס הוא מהיר ופשוט, וההקלה היא מיידית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי עם מוצרי ניקיון לפסח: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות