n
דף הבית / בת ים / בת ים: חברת המועצה קטי פיאסצקי מדברת על הכל

בת ים: חברת המועצה קטי פיאסצקי מדברת על הכל

חברת המועצה מסיעת מרצ מתייחסת לאירועי האלימות האחרונים במערכת החינוך ואומרת כי הגיע הזמן לשינוי במערכת החינוך: "פחות חשוב ממוצע הבגרויות, חשוב להיות קודם כל בן אדם"

קטי פיאסצקי. צילום: ינאי יחיאל
קטי פיאסצקי. צילום: ינאי יחיאל

בתקופה האחרונה מתרבים מספר מקרי האלימות במערכות החינוך הן ברמה הארצית והן ברמה המקומית. חברת המועצה מסיעת מרצ בעיר קטי פיאסצקי מתייחסת לאירועים האחרונים ובריאיון ל"גל גפן בת ים" מסבירה כיצד היא רואה את רוח השינוי, החיים באופוזיציה ואיך ייראה העתיד בעיניה. 

איך ההרגשה דרך האופוזיציה? את נחשבת לוחמת. את מרגישה שאת מצליחה להגיע להישגים?
"לא אשקר ואגיד שלהיות חבר מועצה, בטח באופוזיציה, זה קל, ומעבר לזה שהמדינה חייבת לשפר את מעמד חברי וחברות המועצה, אני חושבת שלאורך השנים שבהן אני חברת מועצה העליתי לא מעט דברים לתודעה ולשיח הציבורי – זכויות נשים, קהילה גאה, זכויות בעלי חיים, זכויות עובדים, איכות סביבה, אלו נושאים שלפני שאני הגעתי לא היו בכלל חלק מהמשחק הפוליטי ולא זכו כמעט להתייחסות. אני חושבת שזה הרבה יותר שווה מלשכה, או תמונת יח"צ כזאת או אחרת".

מה הנושאים שהכי בוערים על הפרק מבחינתך?

"חינוך ואיכות סביבה. אם לא נשקיע בשני הדברים האלו את כל המשאבים שאנחנו יכולים לילדים שלנו ולנכדים שלנו לא יהיה כאן עתיד".

אנחנו עדים להרבה מקרי אלימות במערכת החינוך, איך לדעתך ניתן לתקן את המצב? האם הייתה לקורונה השפעה על אותם בני נוער?

"אין ספק שלמגפת הקורונה הייתה השפעה על כל תחומי החיים, אי הוודאות והחרדה רק הגבירו את האלימות בחברה הישראלית – גם בתוך הבית וגם מחוצה לו. מספיק לצפות במהודרת החדשות כדי להבין שהחברה הישראלית היא חברה אלימה – כותרות על מקרי אונס מזעזעים, רצח, ירי ברחובות ובאופן כללי תחושת חוסר בטחון במרחב הציבורי. לצערי מקרי האלימות נפוצים גם בקרב בני נוער וילדים ויש רק פתרון אחד- חינוך. מגיל אפס חייבים להשקיע בילדות ובילדים בחינוך לקבלת האחר, בהענקת כלים לחיים ובהפסקת הגישה של ציונים ותחרות. מערכת החינוך לא צריכה להימדד בציונים אלא בערכים שהיא מנחילה. פחות חשוב ממוצע הבגרויות, חשוב להיות קודם כל בן אדם".

כיצד היית רוצה לראות את העיר בעוד שנה מהיום?

"בעוד שנה מהיום אני בעיקר רוצה להיות נוסעת ברכבת הקלה. זאת בשורה אדירה לעיר ולתושבים, וזאת הזדמנות מצויינת לאפשר לעצמנו להשאיר את הרכב בבית ולנסוע בבטחה לעבודה מבלי לזהם את הסביבה ולעמוד בפקקים. בעוד שנה נהיה כבר עמוק במערכת הבחירות ואני מקווה שלא נהיה עדים לקמפיינים משמיצים ולפייק ניוז".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55 (3)

בת ים מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות