דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

בתיה בר-שביט
יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה

בתיה שלום, אני בת 24 והתחלתי לצאת עם מישהו כלבבי, אך אני לא מצליחה לשכוח את האקס שלי, יתכן שזה קשור לכך שאני עדיין בקשר איתו. קשה לי להתנתק ממנו לגמרי ואני לא מרגישה בנוח עם הקשר. מה את ממליצה לי לעשות, האם להמשיך את הקשר או להפסיקו?

תשובה

פרידה מקשר משמעותי מעלה דילמה רצינית, האם להמשיך בקשר או להתנתק לגמרי ואם להמשיך באיזו תדירות להמשיך. מרבית האנשים מתקשים לשנות קשר רציני שהסתיים לסטאטוס של קשר ידידותי בגלל המשקעים שהקשר הזוגי הותיר, גם אם הפרידה נעשתה מתוך הסכמה הדדית. בדרך-כלל כשמוצאים אהבה חדשה ומרגישים שלמים עם הקשר, קל יותר להישאר בידידות עם האקס בלי להרגיש רגשות אשם. עלייך לברר עם עצמך שהקשר עם האקס אינו מפריע לקשר החדש ובמיוחד שהבן-זוג לא מרגיש "מאוים" ומסכים לקשר הידידותי. כמו כן, עלייך לבדוק את הסיבות שלשמן את מרגישה צורך לשמור על קשר עם האקס שלך ולהרגיש לא כל-כך בנוח. נראה לי, שעדיין לא נפרדת ממנו באופן סופי, לכן עלייך לברר מה מעכב ומשאיר את האקס שלך במקום כה חשוב, חשבי מה יכול לעזור לך להיפרד ממנו. ניתן לשמור על קשר, אך רק לאחר שנעשתה פרידה אמיתית.

שאלה

בתיה שלום, אנחנו זוג הורים לתינוק בן שנה ומוטרדים מגידולו וחינוכו, במיוחד שאנו רואים את התנהגותם של הילדים הקטנים והגדולים ואת התייחסותם להורים. מה עלינו לעשות כדי שיהיה אדם מחונך המסוגל לעמוד באתגרי החיים.

תשובה

הורות מהווה את אחד התפקידים המורכבים של האדם ללא שקיבל הכשרה לקראתו. הורות לתינוק וגידולו היא משימה שונה מאשר גידול ילדים בגילאים אחרים. הבסיס של שלוש השנים הראשונות לחיי הילד מהוות את התשתית לפיתוח אישיותו ויכולותיו להסתגל לאתגרי החיים ולהיותו אדם עצמאי, אחראי, מכבד ומשתף פעולה עם הסובבים אותו. בשלב זה של חיי בנך, שלב בו הוא מפתח את היכולת התקשורתית ובשל ללמידת יכולות איפוק ודחיית סיפוקים מידיים עליכם להקנות לו כישורי חיים בסיסים כמו: קבלת סירוב או יכולת להיפרד ממשחק או מההורה. הקפידו שהבכי וההתנגדות לא יכתיבו לכם את תגובותיכם, כי תוך זמן קצר הוא יסרב למלא את בקשותיכם ויהיה לו קשה להתרגל לדרישות החיים. עליכם להקפיד על סדר יום קבוע וללמד אותו הרגלי שינה ומשחק עצמאי. תגובתכם יכולה להשפיע על הפסקת התנהגות מסוימת או חיזוקה. בנך, ככל הילדים, זקוק לאהבה ומסירות לאורך רוח והרבה סבלנות בלי לוותר על הסמכות ההורית.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט [email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בגרות במתמטיקה. צילום: דוברות העירייה

רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!

תפריט נגישות