דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, אני נשואה שבע שנים לבעל שלא נוקף אצבע בכל הקשור למטלות הבית. אני זאת שתמיד צריכה להגיד לו מה לעשות, מה שגורם למתח רב בינינו. כיצד לגרום לו ליזום ולראות מה קורה בבית?

תשובה
ביצוע מטלות הבית הכרחי לקיומה של משפחה. זוגיות טובה מתבססת בין היתר על חלוקת תפקידים ותחומים בין בני הזוג. משפחה אינה יכולה להתנהל על בסיס אינטואיטיבי או על רצונות וקפריזות רגעיים אלא היא חייבת להתנהל על-ידי הסכמות ברורות וידועות מראש. קשיים בנושא חלוקת תפקידים נובעת בדרך-כלל מקשיים בתקשורת וממערכת יחסים לא הוגנת. עליכם לשוחח על המצב ולהבין את הצרכים של כל אחד מכם. זכרי, כי רוב האנשים נוטים להיות מקובעים בהרגלי החיים שלהם, אך דרך שיחה מכבדת ולא ביקורתית ובמיוחד תוך הבנת הצרכים של כל אחד מכם תוכלו להגיע להבנות והחלטות משותפות בעניין זה. חלוקת התפקידים צריכה להיקבע מראש, אך עליכם לגלות גמישות ולהיות מוכנים לשינויים בהתאם לשינויים החלים במשפחה. חשוב לשתף את הילדים בחלוקת הנטל בבית ובעיקר לשמש דוגמא חיובית של שיתוף, כבוד ועזרה הדדית.

שאלה
בתיה שלום, בני השתחרר מהצבא לפני כחצי שנה והוא עומד לנסוע לדרום אמריקה – לטיול ה"גדול" של חייו. אני חוששת מאוד ואף מביעה את התנגדותי. אני מרגישה חסרת אונים ושואלת, מה לעשות ואיך להתגבר על החששות והפחדים שלי?

תשובה
טיול תרמילאים בחו"ל הפך עם השנים לסימן היכר של ישראלים יוצאי צבא. זהו טיול המאפשר חופש, הנאה, עצמאות, התנסויות חדשות ומרגשות ובעיקר התבגרות אישית. ישנם הורים המעורבים בהכנות ותומכים בטיול ואפילו מצטרפים בשלב מסוים וישנם הורים המביעים הסתייגות ואינם מבינים את הצורך בטיול כה מיוחד. חששותייך ודאגותייך מובנים מאוד. המרחק, הניתוק היומיומי מהבית והקשר הלא רציף שילווה בגעגועים ובחוסר היכולת שלך להיות בעניינים הקשורים לבנך מקשים עלייך ומעצימים את התנגדותך. מותר לך להביע את דעתך בנושא, אך לא יותר מזה! עלייך לקבל את ההחלטה של בנך, לדבר איתו על הקשיים שלך ולחשוב מה יעזור לך להתמודד עם החששות והפחדים. אני ממליצה לך, שתנסי להתעניין ולשמוע על ההכנות לקראת הטיול וביצועו לא ממקום ביקורתי אלא מתוך סקרנות ועניין. עליכם להחליט יחד על צורת התקשורת שתהיה ביניכם כדי למזער את הדאגה ולעבור את תקופת הטיול בצורה המתאימה לכולם. עלייך להאמין שבנך קיבל חינוך טוב ויש לו את היכולת להסתדר ולהצליח.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות