דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

בתיה בר-שביט
יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה

בתיה שלום, בעלי ואני מרבים להתווכח. מה שמתחיל בויכוח קטן סביב עניינים לא כל כך חשובים נגמר בויכוח רציני ולעיתים אף ב"ברוגז" למשך זמן מה. מה עושים כדי להפסיק את הווכחנות?

תשובה

וכחנות רבה מעידה על מאבקי כוח ותקשורת לקויה בין בני הזוג. פעמים רבות הויכוחים אינם קשורים לעניין עליו מתווכחים בני הזוג אלא קשורים למשהו אחר הקשור לבן הזוג. חשוב להתחיל כל שיחה בדרך נעימה, בנימה שלווה ובמילים רכות במטרה למנוע פגיעה הדדית. עלייך ועל בעלך ללמוד את דפוסי התקשורת הזוגית. למדי את בעלך להתנצל במידה והתחלת שיחה בדרך תוקפנית או בנימה קשה. ספרי לבעלך מה את מרגישה והציעי לו לדבר על העניין שהועלה בהקשבה הדדית. כדאי ללמוד להשתמש בנימה שלווה ובמילים רכות בתחילתה של השיחה, כדי שהשיחה תהיה נעימה. אל תתני לשיחה להמשיך במידה והיא יוצאת מכלל שליטה, הפסיקו זמנית את השיחה וחזרו אליה כשתהיו רגועים יותר ולאחר שהרהרתם בעניין. יש מקום לבדוק יחד מדוע השיחה יצאה מכלל שליטה. עליכם לנסות ולהבין את ההשקפות והמניעים של בן הזוג ובמיוחד לחשוב על הדברים הטובים באישיותו.

שאלה

בני לומד בכיתה ז', הוא ילד אינטליגנטי אבל הישגיו הלימודיים בינוניים ומטה. בדרך כלל הוא חסר מוטיבציה ללמידה ואם הוא כבר משקיע ישנו פער בין מידת ההשקעה לבין הישגיו. האווירה בבית עכורה, הרבה כעסים, צעקות ומריבות. המורים המליצו על אבחון פרטי. אני די מתלבטת, כי נראה לי שכאשר בני רוצה ללמוד הוא מצליח. מה לעשות?

תשובה

פעמים רבות קיים פער בין היכולת של הילד והרמה המצופה ממנו בהתאם לגיל או לכיתה לבין רמת תפקודו בפועל. חשוב אבחון נכון של גורמי הבעיה של בנך ע"י איש מקצוע, שיבדוק האם הקושי נובע מתפקודים נוירולוגיים לקויים או מבעיה התפתחותית או האם הקושי נובע מפערים שבנך צבר מדרכי למידה לא יעילות, היעדר כישורים ויכולות, בעיות אישיות ועוד. האבחון יעזור להתאים לבנך דרך עבודה ללמידה אפקטיבית ויציע המלצות לטיפול. איתור בעיות הלמידה חשוב גם במניעת פגיעה בדימוי העצמי של בנך. האבחון יצביע על נקודות החוזק של בנך, ויאפשר לכם להבין אותו ולעזור לו להימנע מתחושת הכישלון. כדאי לעודד את בנך לחזק תחום שמעניין אותו כדי שיחווה הצלחות. לך ולבני משפחתך תפקיד חשוב בהכרת הקושי ובהבנתו ובעיקר בעידוד הלמידה תוך שיתוף פעולה בין הבית לבין בית הספר והגורמים המטפלים. והעיקר אל תקריבי את יחסייך עם בנך, חזקי אותו והביעי אליו הרבה אמפתיה.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט [email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בגרות במתמטיקה. צילום: דוברות העירייה

רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!

תפריט נגישות