דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, בני בן השלוש נושך ילדים בגן לעיתים קרובות. הגננת מעירה לו שוב ושוב ומנסה לברר מדוע זה קורה, בבית אנחנו מסבירים לו שזה כואב ואסור. מה לעשות והאם זוהי התנהגות נורמאלית בגיל זה? מה המלצתך?

תשובה
נשיכות סביב גיל שנתיים-שלוש אינן נדירות. התנהגות זו נובעת בדרך-כלל מהצורך לדבר ולתקשר עם הסביבה וחוסר היכולת לבטא את הצורך הזה בדרך אחרת. ישנן סיבות נוספות כמו מסר לא ברור שאסור לנשוך, למשל דרך ויתורים שההורים עושים כדי למנוע מהילד לנשוך או מסר לא ברור וחד משמעי שכך לא נוהגים. ישנם גם ילדים עם צורך אוראלי מולד להשתמש בפה בעוצמה חזקה. חשוב שתמשיכו להסביר לבנכם שהנשיכה כואבת מאוד ופוגעת בילד הננשך. הראו לו, כי אפשר לנשוך דברים אחרים שלא פוגעים באחרים כמו לנשוך אוכל קשה או צעצוע גמיש. נסי לבדוק יחד עם הגננת מתי זה קורה, האם כשהוא מרגיש תסכול ורוצה משהו. למדו אותו להגיב אחרת, למשל, להיעזר בגננת או לנסות ולהסביר לילד האחר את רצונו. דרך משחק עם בובות אפשר להדגים ולהראות מה קורה כשנושכים.

שאלה
בתיה שלום, אני בת 28 ולפני מספר חודשים נפרדתי מחברי אתו יצאתי למעלה משנתיים. אני יודעת שהבחור לא התאים לי ולא היה כלל רציני, קיוויתי שהוא ישתנה ודי לחצתי על מיסוד הקשר. אני מרגישה שאולי לחצתי "חזק" מידי ולכן הוא עזב אותי. היום אני שבורה ולא מפסיקה לחשוב עליו, איך להמשיך הלאה?

תשובה
כל פרידה הנה חוויה קשה המלווה בתהליכים המקבילים לתהליכי האבל. תגובתך למצב הנה תגובה נורמלית וצפויה. קרוב לוודאי שהתהליך לווה בהרבה בכי, כעס ואשמה. הרבה פרידות נובעות מכך שהתנהגויות ותכונות מסוימות אצל בן הזוג מתפרשים אצל השני כזמניים וכניתנים לשינוי, אך לא תמיד זה כך והאכזבה לא פעם הנה גדולה ומכאיבה. רצונך במיסוד הקשר הנו הדבר הטבעי ביותר. הוכחת לעצמך שאת בשלה לזוגיות ולחיי שיתוף, יתכן שהרווחת וניצלת מחיי נישואין לא מאושרים. ההתגברות על פרידה אינה קוראת בבת אחת. אני ממליצה לך לקחת אחריות על חייך ולארגן אותם מחדש. חשוב שתצאי ותפגשי אנשים ותתחילי לחשוב על קשר חדש לאחר שהסקת מסקנות מהקשר הקודם ובדקת עם עצמך ממה נבע הצורך להישאר בקשר עם אותו חבר, גם כשהבנת שהוא לא בשבילך. זכרי, כי לא הכל אבוד וכל סיום הוא גם הזדמנות להתחלה חדשה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות