דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

בתיה בר-שביט
יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה

בתיה שלום, לאחרונה אני דואגת יותר ויותר למצבו של בני בן ה -17 שלא מפסיק להתבונן במראה, עד כדי כך שהוא מתעורר מוקדם מאוד כדי להתארגן ולהסתדר ואף מביע לעיתים חוסר רצון לצאת מהבית בגלל חוסר שביעות רצון מהמראה שלו ובעיקר משיער ראשו. חשוב לו לקבל מאתנו אישורים לחיצוניות שלו וגם כשאנחנו אומרים לו שהכל בסדר, הוא לא תמיד מאמין לכך.

לא מזמן שמעתי שישנה הפרעה שקשורה בחיצוניות האדם, האם זה נכון? מה הגבול בין מצב נורמלי הקשור לגיל לבין מצב אובססיבי?

תשובה

מצב בו האדם מתעסק בצורה קיצונית וכפייתית בפגמים גופניים שהוא מוצא בגופו נקרא

 BDD – Body Dysmorphic disorderובעברית "הפרעת דימוי גוף – דיסמורפית.כמעט ואין אדם שאינו מתעסק במראה החיצוני שלו ומתוסכל במידה זו או אחרת מפגמים חיצוניים שהוא רואה אצלו, שלא בהכרח קיימים בעיקר בגיל ההתבגרות או במשברים של גיל המעבר. כאשר עיסוק סביב המראה מקשה על האדם לשמור על שגרת חיים והוא מוטרד על-ידי מחשבות חוזרות ונשנות וחש תסכול ואף סבל, כאן עובר הגבול. הבעיה נובעת בדרך-כלל מדימוי עצמי נמוך ובעיות רגשיות כאלה ואחרות. חשוב לדעת, כי בעיה זו אינה נפתרת מאליה אלא עלולה רק להחמיר ולהתרחב לתחומים נוספים, מצב זה עלול להוביל לדיכאון, חרדה, התבודדות והפרעות נוספות. עלייך להפנות את בנך לטיפול מקצועי, אני ממליצה על טיפול cbt יתכן שהטיפול אף ילוו בתרופות נוגדות דיכאון או חרדה.

שאלה

בתיה, לפני כחודשיים נולד נכדי הראשון ואני בן 44. קשה לי עם היותי סבא צעיר, למרות שהתרגשתי ושמחתי יחד עם בתי והמשפחה עם הולדתו. איך אוכל ליהנות מהתואר החדש ויחד עם זאת להרגיש עדיין צעיר?

תשובה

הולדת נכד ראשון והמעבר ממצב של הורים למצב של סבים הנו אירוע משמעותי וחשוב, זהו מצב חדש ושונה מכל מה שחווית עד כה במסגרת המשפחתית. להיות סבא כיום שונה במשמעותו מהסבא של העבר, בעיקר בזכות תוחלת החיים שעלתה. ההבדל ניכר בתחומי עיסוק ועניין, במראה, בפתיחות ובמנטליות. כיום אין שום נורמות שקובעות מה זה להיות סבא ומה נדרש ממנו. עלייך לזכור, כי אנשים שונים מקבלים את העובדה שהפכו לסבא בצורה שונה, זהו תפקיד שלא מחליטים מתי ובאילו תנאים זה יקרה. הרגשתך טבעית! לגברים בדרך כלל קשה יותר עם שינוי הסטטוס, הם יודעים פחות לגבי התפקיד שעליהם לקחת. הכניסה שלך לסטטוס החדש יכולה בהחלט להיות הדרגתית, אתה יכול ליהנות מהיותך גם סבא וגם צעיר וכך גם הסובבים אותך ולבנות מערכת יחסים מהנה עם נכדך. נסה לראות את הסבאות כמשהו שיש בו הישג והצלחה עם כייף והנאה.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט [email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בגרות במתמטיקה. צילום: דוברות העירייה

רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!

תפריט נגישות