דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

בתיה בר-שביט
יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה

בתיה שלום, אני אם חד-הורית והגעתי לשלב בו אני צריכה להסביר לבני בן ה- 5 שנולד מתרומת זרע איפה אביו. כאשר אני מסבירה לו שאין לו ממש אבא כמו לחבריו, הוא בוכה, כועס ודורש שיהיה לו אבא. בתיה, כיצד עלי להסביר זאת לבני? מה המלצתך?

תשובה

אם חד-הורית מתמודדת עם קשיים רבים, היא נושאת לבדה בעול ובאחריות, ומטבע הדברים מגוננת על ילדה "הגנת יתר" ומתקשה להציב גבולות. עליך להבין כי בנך מרגיש חריג בשל העדר דמות האב, הכעס והבכי זו דרכו לבטא את תחושותיו. הגדרת התא המשפחתי עברה שינוי, ההגדרה שמשפחה היא זוג הורים, גבר ואישה, שנישאו כדת וכדין השתנתה וכיום פתוחה החברה לקבל משפחות הבנויות אחרת. באופן טבעי רוצה בנך להדמות לחבריו, קשה לו להבין ולקבל את העובדה שאביו אינו חלק מחייו והוא אפילו אינו יודע מיהו. עליך להעביר לו את המסר שאתם משפחה, שחיכית להולדתו ואת מאושרת שהוא נולד. חשוב שיהיו לו קשרים עם גברים אחרים כמו סבא, דוד או חבר קרוב. אל תסתירי את היותו בן למשפחה חד הורית, כדי שלא ירגיש אשמה או שהדימוי העצמי שלו לא יפגע. תאמרי לו רק את האמת, שאינך יודעת פרטים על האב, שהוא לא יוכל לפגוש אותו וחשוב לזכור שהוא עזר לך להביא ילד לעולם. לאם חד הורית חשובה התמיכה מהמשפחה, מהחברים ומהסביבה הקרובה.

שאלה

אני ואשתי נשואים חמש שנים ויש לנו שני ילדים קטנים. אני מרגיש שחיינו סובבים רק סביב הבית והילדים. חוץ מאירועים משפחתיים אנחנו לא יוצאים. לפני שהילדים נולדו נהגנו לבלות ואף נחשבנו ל"בליינים". קשה לחשוב שכך ייראו חיינו בשנים הבאות. מה עושים?

תשובה

אחת הבעיות בשמירה על זוגיות היא השגרה, המביאה לא פעם את בני הזוג להתייחס זה אל זה כמובן מאליו. עליכם לשפר את המצב. העלה את הנושא בצורה ישירה, אמור לאשתך שאתה מתגעגע לזמנים שהקדשתם זמן אחד לשני, שאתה מרגיש שנכנסתם לשגרה והיית רוצה שתבלו יותר זמן יחד, תשאל אותה אם יש לה הצעות. תכננו יחד תוכנית בה תכניסו את "הזוגיות" לסדר היום שלכם. המלצתי שתקצו לכם זמן קבוע רק לכם ואל תוותרו עליו. ובסוף כל יום תחשבו ביחד או בנפרד על השאלה, מה עשיתי היום למען הזוגיות. גם אם העייפות רבה, זכרו  שתמיד אפשר להביע מחווה אוהבת, כמו חיבוק, נשיקה ומילה טובה.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט [email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות