דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
ראש השנה עבר וכמידי שנה שורר מתח רב ביני לבין בעלי למרות שהגענו להחלטה משותפת היכן עושים את החג ואת הימים שבאים אחריו, החלטה שהגיעה לאחר איומים על פרידה ושנים של ויכוחים. המתח היום הוא בעיקר סביב דברים שאמרנו זה לזו על המשפחות המורחבות ובכלל סביב כעסים שנצברו במהלך החג, מה לעשות ואיך למנוע מצב חוזר זה?

תשובה
מפגשים עם המשפחות המורחבות הנם לעיתים מפגשים טעונים. החגים מאלצים את בני המשפחה להתמודד עם יחסים מורכבים אלה ומגבירים את הסכסוכים בין בני הזוג, כשבן הזוג, הנמצא בין "הפטיש לסדן", נדרש לתווך בין בני משפחתו לבין בן/בת זוגו. ככל שבן/בת הזוג "ישחיר" את משפחת בן/בת זוגו, כך בן/בת הזוג יגן על המשפחה המורחבת. זכרי את התהליך והתוצאה שעברתם לגבי החגים. עליכם להחליט שנושא המשפחה המורחבת לא יעלה בהקשר השלילי מול בן/בת הזוג אבל אם יש פגיעה ישירה בבן/בת הזוג על השני לעמוד לצדו ולתמוך בו. במידה ולא יחול שינוי, אני ממליצה על ייעוץ זוגי שיעזור לכם בתקשורת טובה ובריאה.

שאלה

אני נשואה חמש שנים. מאז שנולדו ילדיי חמותי לא מפסיקה לבקר אותי על חינוך ילדיי והטיפול בהם. בדרך כלל בעלי מצדיק אותה. הכי נורא זה שאחרי שהוא חוזר ממנה, הוא כועס ומעיר הערות. האמת היא שנמאס לי מכל העניין. מה לעשות?

תשובה

מערכת היחסים בין חמות לכלה היא מערכת יחסים טעונה, מה שמביא לקונפליקטים בקרב זוגות נשואים. הגורם העיקרי ליחסים מורכבים אלה קשור בקושי של אחד מבני הזוג או שניהם להיפרד רגשית מהוריו. הדבר מתבטא בתלות בהורים וחוסר עצמאות בקבלת החלטות. ישנם הורים הרואים בבן זוג איום על הקשר עם בנם. הפתרון הטוב ביותר הוא בשיפור המערכת הזוגית ביניכם בעזרת דו שיח של שיתוף פעולה יחד עם הצבת גבולות ברורים בין הזוגיות לבין המשפחה. על בעלך יהיה להעביר מסר לאמו שעליה לכבד את בחירתו בך ולשחרר אותו מהתלות שלו בה, להתייצב מולה ולגונן עלייך. לא בטוח שבעלך יצליח לעמוד מול אמו ולהשפיע עליה, אך בטוח שזה חשוב לקשר ביניכם. עלייך לזכור, שהיא האימא של בעלך והסבתא של ילדייך, ולכן יהיה עלייך ללמוד כיצד לנהוג אתה בטוב ולא בדרך של מאבקי כוח והעיקר לתת לה מקום כסבתא. במקום לבטל את דבריה תני לה הרגשה שאת מקשיבה לה ומשתפת אותה.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט
[email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בגרות במתמטיקה. צילום: דוברות העירייה

רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!

תפריט נגישות