דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, החופש הגדול הגיע ויחד איתו הגיע המתח ביני לבין בעלי, הימיםהופכיםלסיוט מתמשך, כעסים, מריבות וריחוק אחד מהשני. בתיה, איך לשמור על זוגיות יציבה בחופש כל-כך ארוך? מה המלצתך בנושא?

תשובה
החופש הגדול שובר באופן משמעותי את השגרה ועלול לגבות מחיר כבד לזוגיות, לא פעם הוא גורם לקונפליקטים, לכעסים, לעצבנות יתר ולעייפות רבה. חשוב בתקופה זו לשמור על זוגיות מטיבה ולזכור שאווירה נעימה, רגועה ושמחה משפיעה על הילדים. סביב החופש הגדול וחופשת החגים שבפתח יש לתאם ציפיות, לנסות ולצפות מראש את הקשיים והמחלוקות ולהגיע יחד להחלטות משותפות מתוך הבנה והרבה כבוד. עליכם לחלק את העומס ביניכם ולבקש עזרה מבני משפחה, מחברים או להשתמש בשירותי הבייביסיטר במידת הצורך והיכולת.אל תוותרו על זמן איכות זוגי, תוך תכנון מראש, גם דברים קטנים, כמו הליכה משותפת, בית קפה, סרט וישיבה יחד בבית. עליכם להרגיש מורגשים אצל בן או בת הזוג דרך מחוות קטנות כמו מסרון, מתנה קטנה, אמירה מפרגנת, הקדשת שיר דרך הפלאפון או כל דבר אחר שיגרום להנאה ולהכרת תודה.החופש הגדול מעצים קשיים וקונפליקטים הקיימים אצל בני זוג בחיי היומיום, ללא קשר לחופשה, אני ממליצה במידת הצורך לפנות לייעוץ זוגי על מנת לשפר את איכות החיים שלכם ולהוות מודל נכון לילדיכם.

שאלה

בתיה שלום, החופש הגדול אינו פשוט כלל לבתי בת ה-15, ימים אלו מגבירים את המצוקה שלה והיא לא מוצאת את עצמה מבחינת סדר יום ומבחינה חברתית, כיצד ניתן לעזור לה?

תשובה

במהלך השנה מחכים בני הנוער לחופש הגדול, אך חודשיים אלו מביאים עליהם התמודדויות לא פשוטות, סדר היום הצפוי והמוכר משתנה לחלוטין ותחושת הביטחון והוודאות מתערערת. מתבגרים החווים קשיים במהלך השנה בעיקר קשיים במיומנויות חברתיות, קשיים בהתארגנות או קשיים רגשיים בכלל עלולים לחוות תסכול רב, תחושת בדידות ודחייה. החופש הגדול הוא זמן טוב לקבלת כלים מקצועיים סביב קשיים רגשיים דרך איש מקצוע, במידת הצורך עלייך להציע זאת לבתך, אך חשוב מכל ליצור ערוץ תקשורת פתוח עמה, להקשיב לבתך ולהבין את תחושותיה ללא ביקורת וללא שיפוטיות, לא ללחוץ עליה ולא לדרוש ממנה דברים הקשורים למיומנויות שאינה טובה בהן. הימנעי מאמירות מתסכלות כמו "יהיה בסדר", "אין לך מה לדאוג" או "את צריכה…", "למה את לא…" או "אני במקומך הייתי…". ישנם הורים הדואגים כאשר המתבגר מרבה לצאת ולבלות וישנם כאלה הדואגים מההסתגרות בבית. נסי להציע יציאה לקורסים או עבודה המותאמת לגילה תוך פיקוח שלך.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט
[email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות