דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, אני סובלת מדכדוך וממצב רוח ירוד לקראת בוא החגים. אני לא בדיכאון, המצריך שימוש בתרופות אבל אני נמצאת במתח נפשי סביב ההכנות, האירוחים וימי החופש בהם בני המשפחה נמצאים בבית ובכלל סביב היציאה מהשגרה. איך לשפר את מצב רוחי לקראת ימים אלה?

תשובה
החגים הנם ימים שמחים לרוב האנשים גם אם הם מלווים בדרך-כלל בעבודה רבה לקראתם, במפגשים משפחתיים מורכבים ובהוצאות כספיות רבות. אך ישנם לא מעט אנשים הסובלים ממשבר נפשי דווקא בתקופת החגים, המתבטא במצב רוח ירוד, התכנסות ובדידות, בכי לעיתים קרובות, הפרעות שינה, ירידה בתיאבון ובתפקוד בכלל. המודעות שלך לתופעה זו הפוקדת אותך לקראת החגים יכולה לסייע בידייך לזהות ולנסות לטפל בהורדת המתח דרך תכנון יומי של ימים אלו והצבת מטרות ברורות, הניתנות לביצוע. כמו כן, עלייך למתן את ההכנות לקראת ימים אלו ולבדוק עם עצמך מה טוב לך יותר להתארח או לארח ולפי זה לנהוג. הגיעי למפגשים החברתיים ובמיוחד המשפחתיים עם הרבה סבלנות ואמפטיה עם מה שקורה ונסי לשלב גם זמן פנוי לעצמך שיכלול הליכות רגליות באוויר הפתוח. זכרי שמדובר בתקופה קצרה שעם סיומה החיים יחזרו לשגרה המבורכת של היום-יום.

שאלה
בתיה שלום, אני גרושה מזה חמש שנים. בסה"כ אני והגרוש שלי מסתדרים טוב, עד שמגיעה תקופת החגים ועולה השאלה: "אצלי או אצלך?" קשה לי מאוד להיות בלי ילדיי ואני יודעת שאני מעט מקשה בעניין. איך לעבור את החג ולהרגיש סביר בלעדיהם?

תשובה
החג מעצים את רמת הפגיעות ותחושת הבדידות אצל ההורים הגרושים. ההורים ממשיכים לקבל החלטות משותפות בנושאים שונים כגון: משמורת, נושאי חינוך ועוד. הסדרי ראייה משפטיים מפחיתים יחסית את החיכוכים, אך לא מונעים אותם במידה ואחד מההורים או שניהם חושפים את הילדים למצבים רגשיים מורכבים בהם הם נתונים. עלייך לקבל את העובדה שגם לאביהם של ילדייך הזכות והחובה להיות עמם בחגים. את חייבת להימנע משימוש במניפולציות רגשיות, העלולות לגרום לילדייך שלא ירצו ללכת לאביהם, מה שיפגע בהתפתחותם הרגשית ועלול להביאם למצב שלא יסלחו לך בעתיד. עלייך לשדר לילדייך מסר מרגיע, שהכל בסדר איתך כשהם הולכים לאביהם כדי למנוע מהם רגשות אשם וייסורי מצפון והעיקר למנוע מהם להרגיש בגידה כאשר הם נמצאים עם אביהם. בידייך ובידי הגרוש שלך להפוך את חוויית החג למהנה עם מינימום פגיעות ובמידת הצורך לגלות גמישות גם בהסדרי הראייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות