דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, בתנו בת ה- 12 מסרבת להצטרף אלינו ליציאות משפחתיות, לביקורים, גם לסבא ולסבתא ולבני דודים, שהיא כל-כך אוהבת. הסירוב שלה גורם לחיכוכים רבים בינינו. כיצד למנוע מצב זה?

תשובה
גיל 12 הוא גיל שבו הנער או הנערה  עסוקים בעולמם ובעיקר בעצמם. הם כבר לא אותם ילדים קטנים שנשרכים אחרי ההורים לכל מקום ורואים את העולם דרכם, אלא הם בעלי רצונות משלהם. לעיתים הם רואים בהצטרפות להורים התנהגות ילדותית ולא מתאימה. בראש ובראשונה חשוב שההורים יגבירו את הרגישות והכבוד למתבגרים, כמובן בלי לוותר על הסמכות ההורית והערכים החשובים, ביניהם כבוד ונתינה. עלייך להמשיך ולבקש מבתך להצטרף אליכם אבל לאפשר לה לבחור אם להצטרף או לוותר, פרט לאותם מקרים בהם חשוב לכם כמשפחה שהיא תצטרף אליכם. במקרים אלו עלייך להבהיר ולהדגיש לה את מידת החשיבות של היציאה המשותפת. עלייך לקחת בחשבון את התוכניות ולוח הזמנים של בתך ולבדוק אתה מבעוד מועד האם היציאה המשותפת מתאימה לה ואם אפשר להתגמש, למשל בזמני היציאה והחזרה. אני ממליצה מידי פעם לשתף את בתך בתכנון היציאה המשותפת, כדי להגדיל את הסיכוי להצטרפותה אליכם.

שאלה
בתיה שלום, בעלי ואני נשואים עשר שנים. בעלי הוא אב ובעל המשקיע בי ובילדים והם קשורים אליו מאוד. בעלי הוא אדם קנאי וחשדן, לדעתי הקנאה, חסרת השחר, נובעת מהחשש שלו שאעזוב אותו בגלל שאני מרוויחה טוב ממנו, משכילה יותר ומוקפת בחברים. די נמאס לי מהמצב, מה עלי לעשות?

תשובה
קשה לחיות עם אדם קנאי, שלא נותן אמון. קנאות היא לעיתים תגובה לחוסר ביטחון ולדימוי עצמי נמוך. נראה, כי בעלך מרגיש שאת לא מספיק מעריכה אותו, הרגשתו מורידה את הביטחון העצמי שלו ומעלה את החשש שמא תעזבי אותו, לכן עלייך לעזור לו להרגיש אחרת ולהראות לו שהוא חשוב ואהוב. את יכולה להעצים את יחס הילדים אליו ואת תפקידו בבית כאיש משפחה, אבא ובן זוג. נסי לשתף אותו בענייני העבודה שלך ובתחומים נוספים, כדי שיווכח שאת עסוקה בעניינים האלה ולא בקשרים רומנטיים. קרוב לודאי, שככל שבעלך ירגיש חיבה והערכה מצדך, הוא ירגיש בטוח יותר ויחשוש פחות לאבד אותך. למדי גם את ילדייך להעריך את אביהם. קחי בחשבון, שיתכן מצב שבעלך ירגיש לא שייך ולא מוערך מספיק, ואז הוא יחליט יום אחד לעזוב, כדי לבנות לו חיים בהם ירגיש שייך ומוערך יותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות