דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה- בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה- בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה
בתיה שלום, אשתי ואני מארחים בחג הפסח את כל המשפחה ואני מרגיש בלחץ בעקבות ההוצאות הגדולות וחוסר יכולתה של אשתי להתפשר בכל הנוגע לאירוח. כיצד להעביר ימים אלו במינימום ויכוחים?

תשובה
החגים מהווים תקופה טעונה מבחינה זוגית, תקופה המעצימה בעיות זוגיות שכבר קיימות, אך מודחקות בזמן שגרה. הסיבות לכך מגוונות: חיכוכים עם המשפחה המורחבת, שהייה ממושכת עם הילדים, הוצאות רבות ולחצים נוספים. הנושא הכספי הוא מקור לחץ בפני עצמו, אך לא פעם הוא גורם ראשי לסכסוכים בין בני זוג. עליכם להיות מודעים ללחץ הנובע מתקופה זו ומהוצאותיה המרובות, לערוך תיאום ציפיות ולנסות להתמודד עם הקשיים מבעוד מועד. תכננו יחד את פרטי החג, את הארוחות ובכלל את כל הקשור לאירוח, התייחסו לכל עניין לגופו ואל תפתחו "פנקס חשבונאות" אחד עם השני על דברים שקרו בעבר. שוחחו על הקשיים ונסו להגיע להבנה משותפת ולזכור שאווירה טובה חשובה יותר מעוד כמה תבשילים על שולחן החג. תנו זמן לעצמכם, ללא המשפחה, על-ידי רגעים קטנים בהם תוכלו לצאת להתאוורר לזמן קצר ולקחת אתנחתא מהמשפחה ומהאירוח. אם תעברו תקופה זו אחרת מהשנה שעברה תצליחו להתמודד עם קשיים אחרים שלא בהכרח קשורים לחגים.

שאלה
בתיה שלום, אני נשואה שבע שנים לבעל שלא נוקף אצבע בכל הקשור למטלות הבית. אני זאת שתמיד צריכה להגיד לו מה לעשות, מה שגורם למתח רב בינינו. כיצד לגרום לו ליזום ולראות מה קורה בבית?

תשובה
ביצוע מטלות הבית הכרחי לקיומה של משפחה. זוגיות טובה מתבססת בין היתר על חלוקת תפקידים ותחומים בין בני הזוג. משפחה אינה יכולה להתנהל על בסיס אינטואיטיבי או על רצונות וקפריזות רגעיים אלא היא חייבת להתנהל על-ידי הסכמות ברורות וידועות מראש. קשיים בנושא חלוקת תפקידים נובעת בדרך-כלל מקשיים בתקשורת וממערכת יחסים לא הוגנת. עליכם לשוחח על המצב ולהבין את הצרכים של כל אחד מכם. זכרי, כי רוב האנשים נוטים להיות מקובעים בהרגלי החיים שלהם, אך דרך שיחה מכבדת ולא ביקורתית ובמיוחד תוך הבנת הצרכים של כל אחד מכם תוכלו להגיע להבנות והחלטות משותפות בעניין זה. חלוקת התפקידים צריכה להיקבע מראש, אך עליכם לגלות גמישות ולהיות מוכנים לשינויים בהתאם לשינויים החלים במשפחה. חשוב לשתף את הילדים בחלוקת הנטל בבית ובעיקר לשמש דוגמא חיובית של שיתוף, כבוד ועזרה הדדית.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט
[email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט FREEPIK

כל היתרונות של PVC והשימושים הנפוצים בו

תפריט נגישות