דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה – בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה – בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה
בתיה שלום, בתי בת ה-16 היא נערה מלאה, אך לא שמנה, שהחליטה להוריד ממשקלה כשלושה ק"ג. היא הצליחה להוריד את הק"ג המיותרים, אך ממשיכה לרדת במשקל ואני מודאגת מכך. בעלי טוען שאין מה לדאוג ושאפשר להבין אותה. מה דעתך?

תשובה
בשנים האחרונות גבר העיסוק בקרב נערות במראה החיצוני שלהן בהשפעת כלי התקשורת ועולם הפרסום. יחד עם זאת עלתה גם שכיחותן של הפרעות אכילה אשר החמורות בהן הן האנורקסיה (הפחתה במשקל ע"י הרעבה) והבולמיה (הפחתה במשקל ע"י התקפי זלילה שמסתיימים בהקאה). עליכם להיות עם "יד על הדופק" ולבדוק האם בתכם עדיין עוסקת בדיאטה נורמטיבית או מפתחת הפרעת אכילה. דיאטה שאינה מסתיימת ואינה מספקת והבת אינה מרוצה גם אם הגיעה למשקל הרצוי הנה מסוכנת. עלייך לשים לב לסימנים נוספים כמו מחזור חודשי לא סדיר או הפסקתו. במקרים רבים מסתגרת הנערה ומתרחקת מהחברה ונוטה למצבי רוח משתנים. דעו, כי קשה לגלות נערה הסובלת מהפרעת אכילה בגלל ההסתרה, אך אפשר בהחלט לטפל בהפרעות אלו. בתכם חייבת להיות במעקב רפואי לגבי הירידה במשקל ובמעקב של דיאטנית. ידוע כי הסיבות להפרעות אכילה הנן רב מערכתיות וקשורות גם לסיבות פסיכולוגיות ומשפחתיות בנוסף לסיבות אחרות. המלצתי לכם לפנות לייעוץ פסיכולוגי או משפחתי. ככל שהגילוי מוקדם כך תהליך ההחלמה יהיה קצר יותר.

שאלה
בתיה שלום, בתנו בת ה-4 מתעוררת בלילה מספר פעמים בטענה שהיא מפחדת ורוצה לישון איתנו. בדרך כלל אנחנו נכנעים ומכניסים אותה למיטתנו או שאחד מאיתנו ישן על מזרן ליד מיטתה. מה לעשות כדי להפסיק הרגל זה?

תשובה
נושא השכבת הילדים הוא אחד מהנושאים המדוברים ביותר בקרב משפחות לילדים צעירים. ילדים נוטים לדחות את שנת השינה ולהתעורר בלילה. אחת הסיבות לקשיים בשינה קשורה לסמכות הורית.ילדים לא צריכים לישון במיטת הוריהם! עלייך להעביר לבתך מסר שיש לכם חיים משלכם ושהשינה המשותפת אינה נוחה ואף מגבילה. קרוב לודאי שבתך מרגישה מוגנת במיטתכם, אך זה עלול למנוע ממנה להתמודד עם פחדים ואף להאמין שפחדיה מוצדקים. עליכם להיות עקביים דרך טקס קבוע לפני השינה (סיפור, שיחה קצרה על אירועי היום, ברכה קצרה וכד'), גם אם שעת השינה תתארך, כדי ליצור אווירה של רוגע וביטחון. כל פעם שבתכם מגיעה למיטתכם עליכם להחזירה למיטתה, למרות הקושי הרב. לעיתים ממניעים לא מודעים מסכימים ההורים לכך שהילד יישן איתם, מה שמעיד על בעיה בזוגיות.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט
[email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות