דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

בתיה בר-שביט
יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה

בתיה שלום, בתי בת שבע ומסרבת להתלבש לבד במיוחד בבוקר. אני מוצאת את עצמי מלבישה אותה לאור לחץ הזמן והנטייה שלי לוותר לה. כיצד אוכל לעזור לה ולי להתארגן נכון יותר?

תשובה

יציאה לעצמאות מהווה את אחד השלבים הקשים ביותר אצל ילדים, ככל שמערכת התמיכה גדולה יותר וההורה עושה בשביל הילד, ללא יכולת לשחרר, כך היציאה לעצמאות מתעכבת ומגדילה את הקושי ברגעי התמודדות שונים בחיים. ישנו סולם התפתחות של מיומנויות ההתלבשות, שלפיו ילד מגיל חמש אמור ללבוש בגדים באופן עצמאי, החל מגיל זה יש לילדים צורך להרגיש גדולים ועצמאיים. יתכן שבתך רוצה שתתעכבי למענה כדי לקבל תשומת לב או שיש לה קושי אובייקטיבי של מוטוריקה עדינה או גסה, כיוונים ותכנון תנועה, יתכן שקשה לה המעבר ממצב של שינה למצב של התעוררות. בכל מקרה עלייך לברר מהי הסיבה לסירובה להתלבש לבד. עזרי לה להתלבש באופן עצמאי בהדרגתיות ותני לה להתלבש ולהתפשט בעצמה בזמן שאתם לא ממהרים, חזקי אותה כשהיא מצליחה להתלבש בעצמה, אפילו חלקית. יתכן שיותר זמן בבוקר יעזור לה להתלבש בלי להרגיש את לחץ הזמן.

שאלה

בתיה שלום, מעניין אותי לדעת איך והאם ניתן לשקם מערכת יחסים זוגית לאחר בגידה של אחד מבני הזוג? תשובתך חשובה לי מאוד.

תשובה

משבר זוגי בעקבות בגידה הוא אחד מהקשים והמורכבים בהתמודדות של בני זוג עם משברים. זהו משבר הפוגע לא רק באמון ההדדי, אלא בביטחון, בדימוי ובהערכה העצמית. בניית אמון מחייבת ייעוץ זוגי, מכיוון שבני הזוג חייבים לעבור תהליך של בדיקת מערכת היחסים ביניהם, הכשלים שהובילו לבגידה והתהליכים שקדמו לה. חשוב לתת מקום לכאב, למחשבות ולרגשות סביב הפגיעה הקשה. שיתוף פעולה בבירור מעמיק של רגשות, תסכולים ומאוויים יכול להביא את השניים לשיקום מערכת היחסים, לבניית מיומנויות זוגיות חדשות, המאפשרות תקשורת ופתרון קונפליקטים, ואף להביא את הקשר לאינטימיות הרבה יותר גדולה. יש לקחת בחשבון שלמרכיב הזמן יש משמעות רבה במשבר אמון. קשה לסלוח במצב כזה אבל אפשר ללמוד לחיות עם הכאב והפגיעה כמו פצע נורא שמגליד במשך הזמן. כאשר שני בני הזוג לומדים לחיות עם הבגידה והבוגד לוקח אחריות על מעשיו, מביע חרטה אמיתית ומוכן לשלם את המחיר, יכול הזוג להתגבר ולבנות מחדש את חייו.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט [email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות