דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, אני נשואה לבעלי 14 שנה, מידי שנה בחגי תשרי אנו רבים ומאיימים בגירושים ומידי שנה אנחנו מתפייסים בסוף תקופה זו. מה קורה לנו ואיך נוכל למנוע תקופת משבר זו?

תשובה
הסטטיסטיקה מלמדת שתקופת החגים הנה תקופה המועדת לפורענות בכל הקשור לזוגיות. ישנה עליה דרמטית במספר הבקשות לפתיחת תיקי גירושים בתקופת החגים.
החגים מהווים "טריגר" לפתיחת "חשבונות" בין בני זוג, לתסכולים וכעסים הקיימים אצל זוגות רבים במהלך השנה. החגים מעצימים את המתחים והלחצים לאור הממשקים המשפחתיים הצפופים, הוצאות הכספים, האירוח ולעיתים אובדן הפרטיות בזמן זה.
את ובעלך כנראה לא זוכים בהערכה הדדית, בקבלת החלטות משותפת ובמקום בזוגיות, כל אחד מכם רוצה ודאי להרגיש קיים ואהוב, אך זה לא קורה. עליכם לעבוד על פתיחות וגמישות ובעיקר על הבנה הדדית, לא רק סביב משבר החגים אלא לאורך השנה. אל תתנו לאגו ולמאבקי הכח לשלוט בכם, הקשיבו זה לזו, נסו להיכנס אחד לנעליו של האחר, לא בדרך של האשמה וביקורת. תכננו מראש מה עומד להיות, דרך תיאום ציפיות. תקופת החגים הנה תקופה של חשבון נפש, נצלו את הזמן לשיחה כנה וישירה על הנושא וזכרו, כי אתם מהווים מודל לילדיכם ובאחריותכם להפחית את המתח בבית.

שאלה
בתיה, בתי בת השנתיים וחצי התחילה גן בפעם הראשונה, כצפוי היא בוכה מידי יום, נתלית על רגלי ומסרבת להיפרד. כמה זמן לדעתך תימשך תקופת ההסתגלות ואיך אדע אם טוב לה בגן?

תשובה
ילדים שונים עוברים את ההסתגלות לגן בצורות שונות, עלייך להיות מודעת לכך ולהיערך למצב. הסתגלות נכונה צריכה להיעשות בהדרגתיות בחשיפה לגן ובשעות השהייה. חשוב לתת לגיטימציה לחששות ולפחדים ולשמור על שגרה יומית ועל סדר פעולות קבוע בבוקר, מרגע הקימה ועד היציאה לגן וכן כל טקס קבוע בכניסה לגן: הגעה וכניסה לגן, תליית התיק, שהייה של מספר דקות המלווה בסיפור או במשחק קצר או בהרכבת פאזל או ציור משותף תוך הגדרת הזמן (למשל, עד סוף הסיפור או עד סוף הרכבת הפאזל), מסירת הילד לאחת המטפלות שפנויה לקבלו (רצוי למטפלת עם הקשר הטוב יותר), חיבוק ונשיקה ויציאה מהגן. לעולם אל תיעלמי לבתך אלא תמיד תודיעי לה שאת הולכת כדי לבנות את האמון שלה בך ולעולם אל תחזרי לגן אם שמעת את בתך בוכה. זכרי, שאם תשדרי שאת סומכת על המטפלות, גם בתך תסמוך עליהן ותקטין את זמני הבכי.
תקופת ההסתגלות אינה מהווה תקופה בה אפשר לבדוק אם לבתך טוב או לא טוב בגן, אלא רק לאחר מספר שבועות רצופים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בגרות במתמטיקה. צילום: דוברות העירייה

רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!

תפריט נגישות